kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

«منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای» در مسکو منتشر می‌شود(اخبار ادبی و هنری)


کتاب «منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای» به زبان روسی ترجمه و در قالب دو جلد در مسکو منتشر خواهد شد. همچنین خلاصه و ترجمه آثار حجت‌الاسلام قرائتی در میانمار منتشر می‌شود.
مراسم رونمایی از کتاب «آموزش دین» اثر استاد بزرگ علامه محمدحسین طباطبایی که به تازگی در قالب طرح تاپ با همكاري مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات و رايزني فرهنگي كشورمان در تايلند به زبان میانماری ترجمه شده است، در خبرگزاري فارس برگزار شد.
رسول اسماعیل‌زاده دوزال، رئیس ‌مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات در این نشست از ترجمه و انتشار آثار بزرگان اندیشه گفت: سال 94 یک امیدواری برای مرکز نمایندگان فرهنگی ما در خارج از کشور ایجاد شد تا ما با قدرت مضاعف و انگیزه بیشتر وارد این مقوله شویم و آثار تولیدشده جمهوری اسلامی ایران در حوزه معارف اسلامی و علوم انسانی را ترجمه و به خارج از کشور منتقل کنیم.
وی به برخی آثار‌اشاره کرد و گفت: «معراج‌السعاده» از جمله آثار ملا احمد فاضل نراقی است. کتاب دیگر «تاریخ عاشورا»ست که پیرامون سخنان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلاست. اما اثر دیگری که زیرنظر علامه جواد آملی تألیف شده، «مفاتیح‌الحیاة» نام دارد که به موضوع سبک زندگی می‌پردازد، این اثر قرار است به زبان‌های اولویت‌دار ترجمه شود، زبان‌هایی چون میانماری، تائی، پشتو، ترکی آذربایجانی، استانبولی، روسی، ترکمنی، عربی و انگلیسی و فرانسه.
وی ادامه داد: اما کتاب دیگر، «منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای» است که اخیراً در دو جلد منتشر شده، این اثر با توجه به موضوعات مختلف، بسیار جامع است که از جهات مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در انتخاب آن، دو موضوع لحاظ شده، اول نیازمندی‌های جامعه مخاطب و دیگر، محتوای آن، این کتاب برای اولین بار از سوی نمایندگی فرهنگی ایران به زبان روسی ترجمه و در مسکو ارائه خواهد شد تا پاسخگوی نیازهای علمی و فرهنگی مخاطبان باشد.
وی در پایان با نام بردن کتاب «عقایدالاسلام» اثر حجت‌الاسلام محسن قرائتی ابراز داشت: این اثر به لحاظ شرایط اقلیمی و موضوعی، تلخیص و ویرایش شده و پس از ویراست، به نویسنده اثر ارسال شد که ایشان هم از این تلخیص استقبال کردند، این کتاب برای میانمار در اولویت ترجمه قرار دارد.