kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
توقف پرسپولیس، شروع طوفانی استقلال و تراکتورسازی و شکست پارس جنوبی در آغاز نیم فصل دوم

تنور رقابت‌های لیگ برتر گرم‌تر شد


سرویس ورزشی-
توقف پرسپولیس در دقایق پایانی برابر فولاد،شروع طوفانی استقلال و تراکتورسازی در دوربرگشت و شکست خانگی پارس جنوبی جم مقابل گسترش فولاد تنور مسابقات فوتبال لیگ برتر را گرم‌تر از گذشته کرد.
پرونده هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز با انجام چهار دیدار بسته شد. در نخستین دیدار دیروز تیم پرسپولیس از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه غدیر اهواز میهمان تیم فولاد بود که این مسابقه با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسید.گادوین منشا (۱۴) برای پرسپولیس گلزنی کرد. رحیم زهیوی (۸۹) هم گل فولاد را به ثمر رساند.
پرسپولیس این بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا، محسن ربیع‌خواه، محسن مسلمان (۶۳ - بشار رسن)، فرشاد احمدزاده (۷۲ - شایان مصلح)، علی علیپور (۷۷ - سیامک نعمتی) و گادوین منشا آغاز کرد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دقیقه ۱۴ روی ضربه سر گادوین منشا به گل رسیدند و موفق شدند این برتری را یک نیمه حفظ کنند. پرسپولیس بعد از این گل بیشتر به ارسال‌ها و پاسهای پشت دفاع محسن مسلمان تکیه داشت. بازیکنان فولاد هم در دقیقه ۱۶ می‌توانستند کار را به تساوی بکشند ولی ضربه فرشاد جانفزا به دیرک دروازه پرسپولیس خورد تا نیمه نخست با همان یک گل به پایان برسد.در نیمه دوم فولاد خوزستان تلاش زیادی برای جبران نتیجه داشت ولی حملات این تیم برای رسیدن به دروازه پرسپولیس تا دقایق پایانی راه به جایی نبرد. سیدسیروس پورموسوی سرمربی فولاد در این نیمه برای تقویت تیمش حسن بیت سعید که به تازگی از استقلال به فولاد آمده را وارد میدان کرد. خطرناکترین موقعیت فولاد در نیمه دوم در دقیقه ۷۳ رقم خورد جایی که ضربه زلیکانی را بیرانوند مهار کرد. در همین دقیقه، پرسپولیس توسط علی علیپور صاحب موقعیتی شد که شوت علیپور از کنار دروازه به بیرون رفت. در نهایت تلاش بازیکنان فولاد در دقیقه ۸۹ به ثمر نشست و رحیم زهیوی توانست روی‌اشتباه بیرانوند در دفع توپ گل تساوی را به ثمر برساند. بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس در این مسابقه با گل نخوردن تا دقیقه ۸۹، رکورد گل نخوردن دروازه‌بان‌ها در لیگ ایران را جابجا کرد. پیش از این آرمناک پطروسیان دروازه بان سپاهان ۱۷ سال رکورددار بیشترین دقایق گل نخوردن بود ولی بیرانوند دیروز این رکورد را به ۷۲۲ دقیقه ارتقا داد.
پیروزی تراکتور با گلزنی سربازان جدید
 تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در اولین هفته از مرحله برگشت لیگ برتر موفق شد حریف خود استقلال خوزستان را با شکست سه بر صفر بدرقه کند.در این دیدار ابتدا محمد ایرانپوریان در دقیقه ۲۷ از روی نقطه پنالتی دروازه تیم استقلال خوزستان را باز کرد و سپس امید عالیشاه در آخرین دقیقه نیمه اول، دومین گل را برای تراکتورسازی به ثمر رساند. احسان پهلوان هم که به تازگی به عنوان بازیکن سرباز راهی تراکتورسازی شده است، در دقیقه ۹۳ گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف کرد.
نکته حائز اهمیت این بازی در نیمه اول اخراج موسی کولیبالی در دقیقه ۴۴ بود که باعث شد شاگردان ویسی یک نیمه را ده نفره به کار خود ادامه دهند.تیم استقلال خوزستان در دقیقه ۸۰ بازی نیز بهترین موقعیت خود را برای رسیدن به گل از دست داد. در این دقیقه میثم دورقی یک ضربه پنالتی را از دست داد تا دست شاگردان ویسی از رسیدن به گل خالی بماند.در پایان این بازی تراکتورسازی ۲۰ امتیازی شد و به وضعیتش در میانه جدول سر و سامان داد.
تیم فوتبال استقلال تهران در ادامه روند رو به جلو خود موفق شد تیم صنعت نفت آبادان را در هفته شانزدهم لیگ با نتیجه پرگل چهار بر صفر شکست بدهد و به رده ششم جدول صعود کند.این بازی از ساعت ۱۶:۲۵ در ورزشگاه آزادی آغاز شد. محسن کریمی در دقایق ۱۵ و ۶۶، وریا غفوری در دقیقه ۴۲ و داریوش شجاعیان در دقیقه ۵۵ برای آبی پوشان گلزنی کردند. تیم استقلال با ترکیب سید حسین حسینی، سید مجید حسینی، روزبه چشمی، وریا غفوری، میلاد زکی پور (۷۳ - امید نورافکن)، امید ابراهیمی، فرشید باقری، داریوش شجاعیان، سرور جباروف (۷۷ - خسرو حیدری)، سید محسن کریمی و علی قربانی (۸۱ - بهنام برزای) بازی را آغاز کرد.
بازی در حالی شروع شد که ابتدای این تیم صنعت نفت بود که متکی بر حرکات تکنیکی کرار جاسم ابتکار بازی را در دست گرفته بود و در چند نوبت هم روی دروازه استقلال خطرآفرین شد. آبی‌ها بعد از ۱۰ دقیقه ابتدایی توانستند توسط میدان‌داری امید ابراهیمی و بازی‌گردانی جباروف و شجاعیان ابتدا میانه میدان و سپس نبض بازی را کاملا در دست بگیرند.شاگردان شفر بعد از مسلط شدن به بازی خیلی زود به گل رسیدند. محسن کریمی اولین بازیکنی بود که با استفاده از پاس در عمق داریوش شجاعیان اولین گل خودش و بازی را به ثمر رساند تا آبی‌ها از نظر روحی در شرایط خوبی قرار بگیرند.در حالی که آبی‌ها بر جریان بازی مسلط بودند و در چندن نوبت دیگر خطرآفرین شدند. در چهل و دومین دقیقه بازی وریا غفوری با استفاده از پاس سرور جباروف و یک ضربه از پشت محوطه جریمه دومین گل استقلال را
زد.
آبی پوشان که در این بازی پر‌اشتها نشان دادند در نیمه دوم هم بر توپ و میدان مسلط بودند و بارها روی دروازه حریف خطرآفرین شدند. بازی برتر آبی پوشان در این نیمه هم نتیجه داد. آنها ابتدا در دقیقه ۵۵ توسط داریوش شجاعیان و روی پاس خوب علی قربانی به گل رسیدند.فشار حملات استقلال یکبار دیگر ثمر داد و باز هم محسن کریمی بود که برای آبی‌ها گلزنی کرد. کریمی در دقیقه ۶۶ بازی دومین گل خودش و چهارمین گل تیمش را زد تا شب رویایی استقلال با شبی رویایی برای او و استقلال رقم خورده باشد.
گزارش داوری و هت‌تریک کریمی
در پایان این بازی و در گزارش ناظر و تیم داوری گل دوم استقلال به نام محسن کریمی ثبت شده است. در آن صحنه وریا غفوری به سمت دروازه حریف یک شوت زد که توپ به محسن کریمی خورد و به گل تبدیل شد.به این ترتیب محسن کریمی مقابل صنعت نفت آبادان هت‌تریک کرد.
در آخرین دیدار هفته شانزدهم تیم‌های پارس جنوبی جم و گسترش فولاد تبریز از ساعت 16:30 در ورزشگاه تختی جم به میدان رفتند که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود تیم میهمان به پایان رسید.گل‌های این دیدار را پیمان بابایی در دقیقه 18 و احمد موسوی در دقیقه 7+90 به ثمر رساندند.قضاوت دیدار پارس جنوبی - گسترش فولاد را رضا مهدوی بر عهده داشت. او در این دیدار به ادسون هنریکه و عزیز معبودی از تیم گسترش کارت زرد نشان داد. با این پیروزی شاگردان فیروز کریمی 23 امتیازی شدند و به رده هفتم جدول صعود کردند و به سومین پیروزی متوالی خود در این فصل رسیدند. تیم پارس جنوبی هم با وجود شکست در این دیدار با 29 امتیاز در رده دوم جدول باقی‌ ماند.