kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
خطیب جمعه تهران:

آمریکایی‌ها می‌خواهند فرومایگی‌شان را با شعار صلح جبران کنند



امام‌جمعه موقت تهران گفت:آمریکایی‌ها پول ملت سعودی را از حاکم بدبختش می‌گیرند و صرف کشتن مردم یمن می‌کنند و در کشورهای اسلامی جنگ ایجاد می‌کنند؛ آن‌وقت ترامپ می‌گوید بنا داریم خارج از مرزها صلح برقرار کنیم. آنها شعار دروغ می‌دهند و می‌خواهند فرومایگی‌شان را با شعارهایشان جبران کنند.
آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: نظام جمهوری اسلامی به تعبیر من «حرم» است و با این همه فداکاری‌هایی که برای این نظام شده، نباید تضعیف شود. ارکان نظام و کسانی که در راس نظام هستند نباید تضعیف شوند. به هر حال نظام و قوای سه‌گانه کار خود را انجام می‌دهند و این کار وسیع و مشکل است، مخصوصا در قوه قضائیه. به هر حال دارند این کار مشکل را اداره می‌کنند.
وی با بیان اینکه ملت ایران باید از نظر بصیرت و آشنا بودن به زمان بیدار باشند و مسائل را خوب درک کنند، گفت: جمهوری اسلامی این همه شهید داد و خون داد برای اینکه کشور رشد کند. اگر بگوییم جمهوری اسلامی حرم است، تعبیر افراطی نیست چون آنچه در جمهوری اسلامی است، اسلام، علی، فاطمه و حضرت مهدی و پیاده‌سازی اسلام است. قانون اساسی و قوایی که ما داریم هم بر این اساس است.
آیت‌الله امامی کاشانی بیان داشت: اگر کسی حرفی با قوا دارد در جلسات خصوصی آن را مطرح کند، اگر هم کافی نیست چند نفر کارشناس دعوت کند و بگوید حرف من این است نه اینکه همین‌جور حرف بزند، چه بسا حرف‌های خلاف واقع در این میان مطرح شود.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: همه ما زیر چتر جمهوری اسلامی هستیم و رهبری نظام که ان‌شاءالله به دست امام عصر(عج) برسد، فقیه‌ جامع‌الشرایطی است که همه همراه او هستند. کسانی هم که زیر این چتر کار می‌کنند در تمامی ابعاد با زحمت کار می‌کنند البته نمی‌گویم انتقادی نیست اما اگر انتقادی دارند آنها را در جلسات خصوصی مطرح کنند و به جامعه نکشانند، این کار حرف را زیاد می‌کند و آنها را به بیرون می‌برد و باعث می‌شود دشمن خوشحال شود.
به گزارش ایسنا، وی ابراز داشت: با بودن رهبری عادل، آگاه و فقیه گزندی نیست و مشکلی نیست در عین حال باید متن جامعه و نظام جمهوری اسلامی و کیان کشور را حفظ کنیم. وظیفه ما حفظ کشور، نظام، ارکان نظام، قوای سه‌گانه و اهمیت دادن به آن است.
آیت‌الله امامی کاشانی گفت: از یک طرف خود یمن موشک دارد یا از دیگران می‌گیرد، بعد به ریاض پرتاب می‌کند، آن وقت آن مردک می‌گوید ایران این موشک را داده است این در حالی است که کارشناسان همه می‌گویند نشانه‌هایی از ایران در ساخت این موشک نیست. آنها چنین می‌گویند زیرا می‌خواهند جهان را علیه ایران بسیج کنند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: آمریکایی‌ها پول ملت سعودی را از حاکم بدبختش می‌گیرند و صرف کشتن مردم یمن می‌کنند و در کشورهای اسلامی جنگ ایجاد می‌کنند. آن وقت ترامپ می‌گوید بنا داریم خارج از مرزها صلح برقرار کنیم. آنها شعار دروغ می‌دهند و می‌خواهند فرومایه‌گی‌شان را با شعارهایشان جبران کنند.
وی با ‌اشاره به موضوع انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس، گفت: ترامپ با این ادعا دنیای اسلام را علیه خود بسیج کرده و می‌خواهد با این شیوه خودش را توجیه کند، آنها شیطان بزرگ و ضد اسلام هستند. در طرف دیگر سازمان ملل، شورای امنیت و وتو کردن آمریکا را شاهد هستیم که دنیایی پر از قساوت است.
آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه آمریکا و آل‌سعود امید به داعش داشتند، تصریح کرد: با این وجود و علیرغم هزینه‌هایی که آنها برای داعش انجام دادند، داعش به جهنم واصل شد و مرد. آنها می‌گفتند عراق باید تجزیه شود ولی فکر تجزیه از بین رفت و این به خاطر شجاعت‌ها، خونریزی‌ها و ایستادگی در برابر دشمن بود.
امروز نیازمند انتفاضه‌ای در تمام گستره جهان اسلام هستیم
به گزارش تسنیم، سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: تجربه ما حداقل از سال 2000 به این طرف نشان‌دهنده این است که آمریکایی‌ها و عوامل آمریکا و طرح‌های آمریکایی در منطقه ما، یعنی منطقه اسلامی پی‌درپی با شکست مواجه شده است و آمریکایی‌ها از زمانی که اقدام به‌اشغال نظامی افغانستان در سال 2001 کردند، تا امروز در منطقه ما هیچ موفقیتی به دست نیاوردند و در تمام طرح‌ها با شکست مواجه شدند و عوامل آمریکا و طرح‌های آمریکایی با چنین سرنوشتی روبه‌رو بوده است.
وی گفت: در اینجا پادزهر این توطئه و این بداندیشی آمریکایی‌ها، صهیونیست‌‌ها و عواملشان چیست؟ پاسخ آن انتفاضه است. انتفاضه به معنای قیام عمومی و دنباله‌دار مردمی برای حقوقی است که در دنیا از آنها فروگذار شده و حقی که از آنها ضایع شده است. زارعی خاطرنشان کرد: انتفاضه یک حرکت مردمی مستدام برای احقاق حقی است که انکار و کنار زده شده است، امروز در سطح جهان اسلام حق فراموش‌شده‌ای مهم‌تر و فوری‌تر از مسئله فلسطین و به‌خصوص قدس شریف نداریم، اما انتفاضه‌ای که امروز باید متناسب با توطئه دشمن طراحی و دنبال شود، یک انتفاضه صرفا درون‌سرزمین فلسطینی نیست.
کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: پایه و رکن اصلی انتفاضه جهان اسلام برای خنثی کردن طرح‌های آمریکا، اسرائیل و دیگران، درون فلسطین و در اطراف مسجدالاقصی و قدس شریف است، اما باید به این نکته توجه کرد که حجم توطئه‌ بزرگی که دشمنان اسلام، نه فقط علیه فلسطین، بلکه علیه کل جهان اسلام و به‌خصوص علیه بخش متمایز و قدرتمندتر جهان اسلام، یعنی منطقه مقاومت طراحی کرد‌ه‌اند، نیازمند انتفاضه‌ای در تمام گستره جهان اسلام است و باید جمهوری اسلامی و مردم ایران به عنوان نقطه آغاز اقدامات انتفاضه‌ای به مسئولیت خودشان در این مسئله توجه داشته باشند و مسئله فلسطین را گرم نگه دارند. وی ابراز داشت: امروز مسئله نویدبخشی وجود دارد و آن این است که  صحنه دفاع از فلسطین به صحنه جدیدی که مملو از تصمیم عاقلانه، تدبیر شجاعانه و اعتماد به نتایج آزادی‌بخشانه است، تبدیل شده که مهم‌ترین آن این است که باید توجه داشته باشیم که بعد از سال‌ها در درون سرزمین فلسطین شاهد وحدت و اتحاد نظر گروه‌های مختلف فلسطینی که در گذشته رقیب و بعضا هم مخالف هم نیز بودند، هستیم و همگرایی بین آنها و مردم فلسطین ایجاد شده است.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اسرائیلی‌ها اعترف کرده‌اند که یک‌دهم قدرت داعش را به لحاظ نیروی رزمی در اختیار ندارند و اسرائیل باید دائما در این کابوس به سر ببرد که آن نیرویی که بر جریان پیچیده‌تروریستی غلبه کرد، مشغول تمرین برای آزادسازی فلسطین هستند؛ بر همین اساس باید بگوییم که آنچه امروز آمریکایی‌ها را به دست و پا انداخته و به سمت طراحی‌های جدید آماده کرده و آنچه که امروز در دنیا از آن به جسارت ترامپ یاد می‌شود، اینها همه ناشی از شکست است و این فریادها، فریادهای یک انسان پیروز موفق دارای برنامه قوی و دارای امکانات لازم برای تحقق برنامه‌ نیست.