رئیس مستعفی انجمن منتقدان:
تنها کار این انجمن شده برگزاری جشن و صدور کارت جشنواره! (اخبار ادبی و هنری)
بعد از استعفای مهدی فخیمزاده از کانون کارگردانان خانه سینما و یادداشت بلندبالایی که وی علیه رفتارهای نادرست چند تن از هیئت رئیسه این کانون نوشت و برگزاری جشن کانون کارگردانان با بودجه دولتی را بی انصافی در حق بیکاران صنف سینما دانست، استعفای «طهماسب صلحجو» رئیس انجمن منتقدان خانه سینما هم خبرساز شد.
صلحجو در گفتوگو با نسیم درباره این استعفا گفت: دلیل اصلی استعفایم این بود که نتوانستم با شورای مرکزی موجود همراهی کنم و به عبارتی خودم را با سیاستهای آنها هماهنگ سازم. آنها طوری خاص فکر میکردند و من طوری دیگر و من در اقلیت محض بودم.
وی درباره اینکه چطور میشود در یک هیئت رئیسه هفت نفره هم تاب تحمل شنیدن صدایی مخالف وجود نداشته باشد، اظهار داشت: مشکل بزرگ این است که اعضای انجمن درباره این اتفاقات موضعگیری نمیکنند و شاید هم جسارت این کار را ندارند.
صلحجو افزود: متاسفانه تنها کار صنفی انجمن منتقدان شده است جشن برگزار کردن و دادن کارت جشنواره. این انجمن داستانهای فراوان برای گفتن دارد و به عنوان کسی که از همان اولین روز راه اندازیاش تا به حال در انجمن بودهام حرفها برای گفتن دارم.
وی تأکید داشت: بیشتر از امثال من این اعضای انجمن هستند که باید صنفشان را جدی بگیرند و خواستههای خود را از صنفشان بخواهند. اعضای صنف هستند که باید مدافع احترام به صنف باشند تا دیگران هم به آنها احترام بگذارند. حس کردم در شرایطی که این اتفاق نمیافتد ماندن در صنف یک جور وقت تلف کردن بیهوده است.
صلحجو در گفتوگو با نسیم درباره این استعفا گفت: دلیل اصلی استعفایم این بود که نتوانستم با شورای مرکزی موجود همراهی کنم و به عبارتی خودم را با سیاستهای آنها هماهنگ سازم. آنها طوری خاص فکر میکردند و من طوری دیگر و من در اقلیت محض بودم.
وی درباره اینکه چطور میشود در یک هیئت رئیسه هفت نفره هم تاب تحمل شنیدن صدایی مخالف وجود نداشته باشد، اظهار داشت: مشکل بزرگ این است که اعضای انجمن درباره این اتفاقات موضعگیری نمیکنند و شاید هم جسارت این کار را ندارند.
صلحجو افزود: متاسفانه تنها کار صنفی انجمن منتقدان شده است جشن برگزار کردن و دادن کارت جشنواره. این انجمن داستانهای فراوان برای گفتن دارد و به عنوان کسی که از همان اولین روز راه اندازیاش تا به حال در انجمن بودهام حرفها برای گفتن دارم.
وی تأکید داشت: بیشتر از امثال من این اعضای انجمن هستند که باید صنفشان را جدی بگیرند و خواستههای خود را از صنفشان بخواهند. اعضای صنف هستند که باید مدافع احترام به صنف باشند تا دیگران هم به آنها احترام بگذارند. حس کردم در شرایطی که این اتفاق نمیافتد ماندن در صنف یک جور وقت تلف کردن بیهوده است.