kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

فرانسه: در صورت نیاز ایران را تحریم می‌کنیم(خبر ویژه)

در حالی که دولت و وزارت خارجه ایران به شکل یکطرفه بر دیپلماسی اعتماد و واگذاری امتیاز به رژیم فرانسه ادامه می‌دهد، فرانسوی‌ها بر خباثت خود اضافه می‌کنند.



وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد در صورت نیاز ممکن است علیه برنامه موشک‌های بالستیک ایران تحریم‌های جدیدی اعمال کند.
به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه این کشور در پاسخ به پرسشی درباره موضوع آزمایش‌های موشکی ایران گفت: همانطور که می‌دانید، اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای علیه برنامه‌های موشک‌های بالستیک ایران تصویب و اعمال کرد و اکنون نیز در صورت نیاز، ترحیم‌های جدید اعمال خواهیم کرد.
همزمان یک مقام عالیرتبه دولت آمریکا امروز در بروکسل به خبرنگاران گفت امیدواریم اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و در مخالفت با برنامه موشکی این کشور وادار کنیم. همین مقام گفته است که دولت آمریکا می‌کوشد کشورهای اروپایی را با موضع دونالد ترامپ در قبال ایران همسو کند. مقام آمریکایی در ادامه افزوده است که چنین همسویی بسیار جا‌لب و احتمالاً سودمند خواهد بود.
رادیو فرانسه ضمن انتشار خبر فوق گفت: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در جریان سفر هفته گذشته‌اش به دوبی نگرانی عمیق خود را نسبت به برنامه موشک‌های بالستیکی تهران اعلام کرد و افزود که موشک شلیک شده توسط حوثی‌های یمن علیه عربستان در چهارم نوامبر گذشته متعلق به ایران بوده است.
تشدید مواضع خصمانه دولت فرانسه در حالی است که رئیس‌جمهور این کشور به دعوت روحانی قرار است تا چند هفته دیگر به تهران سفر کند. فرانسه با وجود اتخاذ تندترین مواضع علیه ایران در مذاکرات هسته‌ای، بیشترین امتیازات اقتصادی را از دولت روحانی در حوزه صادرات انواع کالاهای مصرفی دریافت کرد.