kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶

اخبار کوتاه از فوتبال



ایران - ونزوئلا؛ رقابت‌ با تیمی که حسرت جام جهانی دارد
تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار دوستانه خود قبل از حضور در جام جهانی 2018 امروز در دیداری دوستانه از ساعت 17:30 در ورزشگاه گلردوم هلند به مصاف تیم ملی ونزوئلا می‌رود.ونزوئلا هرگز مجوز حضور در جام جهانی را به دست نیاورده است. آنها جزو کشورهای آمریکای جنوبی هستند و با غول‌های فوتبال دنیا مثل برزیل و آرژانتین و.... باید رقابت کنند که این مسئله کار آنها را بسیار سخت کرده است. در کشور ونزوئلا فوتبال ورزش اول نیست و مردم بیشتر به ورزش بیسبال علاقه دارند.مسابقه ایران مقابل ونزوئلا که امروز در ساعت 17:30 در نایمخن هلند برگزار می‌شود، چهارمین دیدار تدارکاتی شاگردان کی روش در روزهای فیفا است که بعد از توافق با برگزار‌کننده این مسابقه، دنبال کنندگان مسابقات فوتبال می‌توانند این دیدار را از طریق اپلیکیشن آنتن تماشا کنند.تیم ملی ایران بعد از دیدار تدارکاتی با پاناما که با برتری دو بر یک ملی پوشان همراه بود، حالا در چهارمین فیفادی خود بعد از صعود به جام جهانی روسیه مقابل ونزوئلا قرار می‌گیرد.ونزوئلا اگرچه مجوز حضور در جام جهانی را به دست نیاورده اما تیم قدرتمندی محسوب می‌شود و این بازی محک خوبی برای شاگردان کی روش خواهد بود.بازی ایران و ونزوئلا فردا از ساعت 17:30 به وقت تهران در شهر نایمخن هلند پشت درهای بسته برگزار خواهد شد که این اتفاق قابل توجه است. بدون تماشاگر بودن دیدار ایران و ونزوئلا با نظر مسئولان فدراسیون دو کشور است و به همین خاطر آنها در ورزشگاه خالی به مصاف یکدیگر می‌روند.
واکنش مهاجم سایپا به شایعه حضورش در تراکتورسازی
مهدی ترابی مهاجم تیم فوتبال سایپا در مورد اینکه چرا همراه با تیم ملی به اتریش نرفته است، گفت: من مصدومیتی داشتم که برطرف شده بود و به دلیل مشکل خروج از کشور نتوانستم همراه تیم ملی باشم. البته این مشکل را برطرف کردم و در حال حاضر دیگر مشکل خروج از کشور ندارم. ترابی در واکنش به شایعات یکی دو روز اخیر مبنی بر جدایی‌اش از سایپا و پیوستنش به تراکتورسازی برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی گفت: واقعیت این است که تصمیمی برای سرباز شدن نگرفته‌ام. الان هم دیگر مشکل خروج از کشور ندارم و می‌توانم به حضورم در سایپا ادامه دهم. فعلاً که تصمیم دیگری ندارم و همچنان بازیکن سایپا هستم.
نفت حذف شد، ذوب‌آهن به لیگ قهرمانان آسیا رفت
تیم ذوب‌آهن جایگزین نفت در لیگ قهرمانان آسیا شد و سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی مجوز حرفه‌ای گرفتند. کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای دیروز جلسه نهایی خود را برگزار کرد و مشخص شد که در نهایت رأی این کمیته صادر شده و تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را گرفتند و تیم نفت تهران به دلیل اینکه شرایط لازم را برای حضور در آسیا نداشت از این رقابت‌ها کنار گذاشته شد.کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، تیم ذوب‌آهن را جانشین نفت تهران در لیگ قهرمانان آسیا کرد و به این ترتیب فصل آینده هر ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهند داشت.
بازگشت طاهری به پرسپولیس و تعامل با دایی
حمیدرضا گرشاسبی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد وضعیت نامساعد باشگاه پرسپولیس و عقب افتادن حق و حقوق بازیکنان و مربیان این تیم اظهار داشت: در روز‌های اخیر جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم و به‌دنبال این هستیم که کارها در باشگاه پرسپولیس به‌سرعت انجام شود. در روز‌های آینده درصدی از قرارداد اعضای تیم را به آنها پرداخت خواهیم کرد و بخشی از بدهی‌مان را که متعهد به پرداخت آنها هستیم هم پرداخت می‌کنیم.گرشاسبی در واکنش به اظهارات اخیر علی دایی مبنی بر اینکه باشگاه پرسپولیس هیچ تماسی با وی برای تسویه حساب نداشته و چطور مسئولان این باشگاه مدعی‌اند بدهی‌های خود را صاف کرده‌اند، تصریح کرد: در این مورد طاهری بهتر در جریان موضوع قرار دارد و تا آنجا که من می‌دانم پرونده شکایت دایی در حال بررسی است. ما برای علی دایی احترام زیادی قائل هستیم و در مورد طلب او نیز حتماً با وی تعامل خواهیم داشت.عضو هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد آخرین وضعیت علی‌اکبر طاهری برای ادامه کار در باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: طاهری روز چهارشنبه به ایران برمی‌گردد و شک ندارم که او با حضور در باشگاه کارش را ادامه خواهد داد. تصمیم دیگری هم غیر از این اتخاذ نشده و طاهری همچنان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس است.
اضافه شدن یک مهاجم و مربی به استقلال
پندار توفیقی معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره لیست ورود و خروجی این تیم در نیم‌فصل دوم گفت: برای نیم‌فصل طبق درخواست مکتوب سرمربی تیم، ورودی و خروجی خواهیم داشت. محسن کریمی و بهنام برزای قطعاً به لیست ما اضافه می‌شوند. قرار است به دنبال جذب یک مهاجم شش‌دانگ خارجی باشیم. اینکه از سهمیه بالای 23 سال می‌توان استفاده کرد یا نه، بحثی است که باید آن را پیگیری کنیم.توفیقی در خصوص حضور مربی جدید در کادر فنی استقلال گفت: شانیاک از روز گذشته به تیم اضافه شد و کمک دیگر شفر که در تیم ملی جامائیکا همکار او بوده، تا یک ماه دیگر به کادر فنی استقلال اضافه خواهد شد. پس از اردوی کیش نیز، قرارداد مربی جدید امضا می‌شود. امیدوارم روند تیم بهبود یابد و بتواند نتایج در خور شأن استقلال را بگیرد.
جدایی افاضلی از صبای قم
هومن افاضلی که از هفته چهارم لیگ دسته اول هدایت تیم فوتبال صبای قم را بر عهده گرفت، در تمرین دیروز این تیم از بازیکنان خداحافظی کرده و رسما از سرمربی‌گری صبا کناره‌گیری کرد. گفته می‌شود مشکلات مالی باشگاه دلیل کناره‌گیری افاضلی از سمت خود بوده است. افاضلی طی هفت مسابقه با صبای قم یک پیروزی، پنج تساوی و سه شکست را تجربه کرد.
ورود کمیته اخلاق به آتش زدن پیراهن نفت
توسط فریادشیران
عبدالله سمامی، عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره انتشار فیلمی از ناصر فریادشیران که پیراهن تیم نفت طلاییه را به آتش می‌کشد و در پاسخ به این سؤال که واکنش کمیته اخلاق به این رفتار چیست، گفت: همان طور که در جریان هستید این تصویر در فضای مجازی و رسانه‌های عمومی منتشر شده است. رفتار انجام شده نه تنها جزو مصادیق بی‌حرمتی و بی‌احترامی به اصحاب باشگاه نفت محسوب می‌شود، بلکه از مصادیق بی‌اخلاقی و بی‌احترامی به علاقه‌مندان و دل‌بستگان به باشگاه هم به حساب می‌آید.او ادامه داد: علاوه بر این شما تصور کنید، اگر هر کس با هر باشگاهی به مشکل خورد بخواهد چنین اقدامی انجام دهد مطمئنا وانفسایی خواهد شد. ضمن این که افرادی که به صورت تخصصی در ورزش فعالیت دارند، می‌دانند که چنین اختلافاتی طبیعی است و باید برای حل مشکل از راه‌های قانونی اقدام کرد. نمی‌توان به افراد اجازه داد با اقداماتی نظیر آتش زدن پیراهن آن باشگاه، به حیثیت فوتبال و آن باشگاه لطمه وارد کنند.این عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ادامه داد: در همین راستا پرونده‌ای در کمیته اخلاق تشکیل شده و با جمع‌آوری مدارک و مستندات و رسیدگی‌های تکمیلی، رای مقتضی درباره این پرونده صادر خواهد شد.
تغییر زمان دیدار پارس جنوبی و پدیده مشهد
زمان برگزاری دیدار رده‌بندی جام شهدا بین تیم‌های پارس جنوبی جم و پدیده مشهد از ساعت 15 به 16:30 تغییر یافت. این دیدار امروز در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود.بازی فینال نیز ساعت 15 روز سه‌شنبه بین تیم‌های تراکتورسازی و سایپا در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.