kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    قاچاق دام
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه گفت: با توقیف یک دستگاه کامیون کشنده «ولوو» در محورهای مواصلاتی تعداد 155 رأس دام قاچاق کشف شد.
سرهنگ «علیرضا صالحی» گفت: ارزش برآورد شده این محموله یک میلیارد و 500 میلیون ریال می‌باشد. یک نفر متهم نیز دستگیر شد.
کشف سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از کشف بیش از 10 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «رضا زینلی» گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری به 3 دستگاه خودرو تویوتا مشکوک و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها 10 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و 3 نفر قاچاقچی را در این رابطه دستگیر کردند.
جاسازی هروئین در بار ماهی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی استان سمنان از توقیف یک دستگاه تریلی اسکانیا و کشف 118 کیلوگرم موادمخدر از نوع هروئین در گرمسار خبر داد.
سرتیپ «روح‌الامین قاسمی» اظهار داشت: پلیس با بهره‌گیری از توان اطلاعاتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود، مسیر حرکت خودرو مورد نظر را که یک دستگاه تریلی با بار ماهی بود، شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان در پایان با بیان اینکه این محموله از استان‌های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
کشف مار کمیاب
زاهدان- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هفت حلقه مار سمی و کمیاب از گونه‌های مختلف از شکارچیان متخلف در این شهرستان کشف شد.
سرهنگ سیامک مرادی اظهار داشت: درپی کسب خبری مبنی بر اینکه عده‌ای سودجو در شهرستان سرباز اقدام به شکار و قاچاق حیوانات کمیاب می‌کنند با تلاش مأموران چهار نفر از شکارچیان که اقدام به گرفتن مارهای سمی کمیاب به صورت زنده و قاچاق آنها به خارج از کشور می‌کردند، دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در بازرسی دقیق از محل اختفای این قاچاقچیان هفت حلقه مار سمی کمیاب از گونه‌های مختلف کشف و متهمان پس از تشکیل پرونده‌های مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
واژگونی خودروی حامل زائران کربلا
کرمان- ایرنا: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: واژگونی خودروی 405 حامل زائران کربلا در ساعت یک و 45 دقیقه بامداد روز یکشنبه در محور شهداد- نهبندان چهار کشته و 2 مصدوم داشت.
محمد حیدری‌پور افزود: سه نفر از سرنشینان این خودرو در صحنه حادثه و یک نفر نیز در بیمارستان شهداد جان خود را از دست دادند. این خودرو حامل زائران کربلا بود.
وی گفت: بیشتر واژگونی خودروها ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی و سرعت بالا است.
آتش‌سوزی در لنج
سیریک- مهر: رئیس گمرک بندر کوهستک شهرستان سیریک گفت: یک فروند لنج تجاری که از این بندر عازم شارجه امارات متحده عربی شده بود، بر اثر آتش‌سوزی 700 میلیون تومان خسارت دید.
حسن ایروان‌مفرد اظهار داشت: این لنج تجاری با ظرفیت 400 تن روز شنبه از مقصد بندر کوهستک عازم شارجه شد که به دلیل اتصال سیم‌های برق موتور گرفتار حریق شد.
وی خاطرنشان کرد: این لنج تجاری 10 سرنشین نیز داشته که سرنشینان آن با کمک ملوانان لنج دیگر از مرگ نجات یافتند.
محکومیت شکارچی متخلف
قزوین- ایرنا: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آوج قزوین گفت: شکارچی غیرمجاز کبک در این شهرستان به 6 ماه حفاظت از گونه‌های مشابه شکار و تهیه خوراک لازم جهت حیات وحش در فصل زمستان محکوم شد.
محسن جلیلوند افزود: یک فرد متخلف به جرم شکار غیرمجاز توسط مامورین یگان حفاظت شهرستان آوج دستگیر و جهت رسیدگی به پرونده وی به دادگاه تحویل داده شد.
وی اظهار کرد: قاضی این دادگاه حکم کرده که متخلف با دیدن آموزش اقدام به حفاظت از گونه‌های مشابه شکار و تهیه خوراک لازم برای حیات وحش در فصل زمستان کند.
این مسئول ادامه داد: در صورت ارتکاب دوباره این جرم توسط این فرد، حکم صادره لغو و حکم محکومیت او صادر می‌شود.
قتل برای گردو
همدان- خبرنگار کیهان: دادستان شهرستان اسدآباد از قتل دو برادر در این شهرستان و دستگیری قاتلان آنها خبر داد.
محمدجواد هاجرپور گفت: در شب وقوع قتل شخص سومی که به همراه دو برادر مقتول در محل حادثه بود و ادعا می‌کرد که شخصی به وسیله اسپری او و دو برادر مقتول را بیهوش کرده ولی با پیگیری‌های تخصصی مشخص شد که همین فرد با همراهی فرد دیگری قاتل بوده است.
وی انگیزه قتل را سرقت یک نیسان گردو عنوان کرد.
دستگیری سارقان میلیاردی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری دو گرداننده باند حرفه‌ای دستبرد به مغازه‌ها و منازل مسکونی در شهر قوچان که بیش از پنج میلیارد ریال از اموال مردم را به سرقت برده‌اند، خبر داد.سرتیپ «قادر کریمی» گفت: با وقوع چند فقره سرقت حرفه‌ای از مغازه‌ها و منازل مسکونی در شهر قوچان و اعلام شکایت مالباختگان، کارآگاهان پلیس آگاهی را بر آن داشت برای پیگیری سریع این سرقت‌های سریالی وارد عمل شوند.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قوچان پس از شناسایی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌ها و استفاده از شیوه‌های پلیسی، متهمان را چهره‌زنی کردند و در یک عملیات غافلگیرانه دو متهم 22 و 23 ساله را دستگیر کردند.
کشف سکه‌های عتیقه
کرمانشاه- ایسنا: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف 15 قطعه سکه تاریخی مربوط به دوران هخامنشیان و ساسانیان در شهرستان روانسر خبر داد.سرتیپ منوچهر امان‌اللهی اظهار کرد: در بازرسی‌های بعمل آمده تعداد 30 قطعه سکه مشکوک به داشتن ارزش تاریخی کشف شد که به گفته کارشناسان میراث فرهنگی 15 قطعه آنها مربوط به دوران هخامنشیان و ساسانیان است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: 15 قطعه سکه دیگر با شگردهای ماهرانه‌ای به همان سایز و شکل سکه‌های تاریخی به صورت جعلی ضرب شده بودند.امان‌اللهی افزود: متهم قصد فروش سکه‌های تقلبی به افراد را داشت که دستگیر شد.