kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
در بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مطرح شد

هیمنه استکبار پوشالی و پیکره‌اش کِرم‌خورده است



اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) به مناسبت یوم الله 13 آبان بیانیه‌ای را صادر نمود. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: امروزه استکبار که در ظاهر یک درخت تنومندی که بر تمام کشور‌ها سایه افکنده است ولی در باطن دارای پیکره کرم خورده و پوسیده مبدل گردیده است.
یکی از ابزار‌های استکبار تحریم می‌باشد. البته با استقامت نیز ساختار‌هایی که مانند تارهای عنکبوت در هم تنیده شده را سست و نابود می‌کند. این در حالی است که دیگر استکبار از قدرت مستقیم نظامی خود مایوس شده و سعی در سایه افکندن به نحوی دیگر است که متاسفانه با اعتماد‌های زرد استکبار دوباره عزم خود را جدی می‌کند و تمام امید مسئولان مذاکره‌کننده آمریکایی بر این محور بود که فشار بر برجام هسته‌ای می‌تواند برجام‌های غیر هسته‌ای را نیز رقم بزند البته با درایت مقام معظم رهبری از ابتدا و سخنرانی ایشان در دانشگاه افسری امام علی(ع) این مسئله به کلی از گرده مذاکرات خارج گردید.
ولی متاسفانه با امیدوار شدن دوباره سیاستمداران آمریکایی این تحریم‌ها از سر گرفته شد. این در حالی است که در ابتدا با تصویب «آیسا» که به پدر تحریم‌ها معروف بود حالا نیز با اجرایی شدن زمان تحریم «کاتسا» که به مادر تحریم‌ها یا سیاهچاله تحریم‌ها معروف است ودر ۴مرداد ماه سال جاری در مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹رای موافق و فقط ۳رای مخالف به تصویب رسید.
ایالات متحده آمریکا که نماد بارز استکبار جهانی می‌باشد سیاست آمریکا در طول ۱۰۰سال گذشته نزدیک به ۶۲کودتا را در سایر کشور‌ها رقم زد، که اکثر این کودتاها در ابتدا با اعتماد به آمریکایی‌ها صورت گرفت. ویژگی اصلی استکبار منفعت طلبی و جهان خواری است و به گفته مقام معظم رهبری مبارزه با استکبار هم عقلی و هم شرعی است.