kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

وزیر اطلاعات: زائران امسال دغدغه و نگرانی از باب امنیتی ندارند

وزیر اطلاعات در جلسه ستاد اربعین خوزستان در محل دفتر پایانه شلمچه گفت: امسال زائران دغدغه و نگرانی از باب امنیتی ندارند و این بسیار ارزشمند است.



حجت‌الاسلام سیدمحمد علوی با قدردانی از تمامی دستگاه‌های تاثیرگذار در تامین امنیت در مرز شلمچه تصریح کرد: اگر چه شاید زائران سید الشهدا دغدغه برخی مسائل اداری مانند ویزا، گذرنامه و یا خروج از مرز را داشته باشند اما خوشبختانه دغدغه و نگرانی از باب امنیتی ندارند و این بسیار ارزشمند است. وی اظهار کرد: به لحاظ خدمات اداری چه در مبحث ویزا، گذرنامه و یا خدمات مالی، بهداشتی و سایر موارد سال به سال شرایط خدمات‌رسانی رو به بهبود است. وی تصریح کرد: امسال تمامی امکانات نسبت به پارسال تفاوت بسیار فاحش دارد، کاری که دوستان ما در نیروی انتظامی، گمرک، مرزبانی و سایر دستگاه‌های موثر در امر خدمات رسانی به زائران انجام می‌دهند از سرعت بسیار بالا و ارزشمندی برخوردار است.
فرمانده نیروی انتظامی:
 زائران برای بازگشت عجله نکنند
فرمانده نیروی انتظامی گفت: زائران اربعین حسینی برای بازگشت به ایران عجله نکنند.
به گزارش خبرگزاری‌ها سرتیپ اشتری که به منظور بررسی آخرین شرایط حاکم بر مرز چذابه و تردد زائران اربعین حسینی به مرز چذابه رفته بود گفت: زائران برای بازگشت عجله نکنند تا حادثه‌ای پیش نیاید.وی با اشاره به اینکه زائران مسیر خود را به خوبی ادامه می‌دهند، افزود: نیروی انتظامی هم در خدمت رسانی به زائران نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.فرمانده ناجا تصریح کرد: به زائران توصیه می‌کنم که به توصیه‌های نیروی انتظامی توجه داشته باشند.‌اشتری با ‌اشاره به اینکه زائران باید مدارک لازم را به همراه داشته باشند، یادآور شد: خوشبختانه برای تأمین نظم و امنیت زائران و حتی کنترل ترافیک هیچ دغدغه‌ای نداریم.
 تصادف اتوبوس زائران اربعین
 رئیس‌جمعیت هلال احمر دشت آزادگان اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس حامل زائران ایرانی با یک اتوبوس دیگر در منطقه البتیره شاخ به شاخ شد.
یاسر ساعدی افزود: متاسفانه در این سانحه زائران اربعین مصدوم شدند که تعداد دقیق آنها مشخص نیست.وی تصریح کرد: چند تن از مصدومان از جمله  یک زن حدود ۴۵ ساله با آسیب دیدگی دست چپ و یک زن حدودا ۳۷ ساله با مصدومیت صورت و کودکش به مرز چذابه منتقل شدند.گزارش دیگری به نقل از رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان ایلام حاکی است تصادف زائران ایرانی در کوت عراق 6 زخمی بر جای گذاشت که در حال انتقال به مرز مهران هستند.
صدنور علیمرادی افزود: این تصادف در کوت عراق رخ داده و بر اثر آن یک خانواده 6 نفره به شدت زخمی شده‌اند.وی گفت: دو نفر از مصدومان به مرز مهران منتقل شده‌اند و مابقی در حال انتقال هستند. وی تصریح کرد: حال این 6 نفر وخیم اعلام شده است.
افتتاح پایگاه امداد نجات مرز خسروی
پایگاه امداد و نجات مرزی خسروی، با ظرفیت اسکان بیش از 10 هزار نفر در مرز خسروی افتتاح شد.رئیس‌جمعیت هلال احمر کشور درمراسم افتتاح این پایگاه در مرز خسروی گفت: برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) علاوه ‌بر این پایگاه، اردوگاه اسکان اضطراری بسیار مجهز در مرز خسروی و 30 پایگاه امداد و نجات در کل استان راه‌اندازی شده است.پیوندی امکانات مرز خسروی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در این پایگاه کلیه امکانات امدادی فراهم شده و هم‌اکنون هلال احمر کشورباتمام توان خود در خدمت زوار اربعین حسینی (ع) است.وی با‌ اشاره به اینکه تا کنون چهار هزار نفر در مرز خسروی اسکان داده شده‌اند ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مرز خسروی برای تردد زوار باز شود.اکبری فرماندار قصرشیرین هم درخصوص آخرین وضعیت مرز خسروی گفت: مرزخسروی از آمادگی صد در صد برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی برخوردار است، اما طرف عراقی تاکنون برای تردد زوار اعلام آمادگی نکرده است.
اکبری با ‌اشاره به اینکه رایزنی‌ها در سطح دولت برای بازگشایی مرز خسروی دراربعین حسینی (ع) ادامه دارد افزود: همه در تلاش هستند که تردد زوار از این مرز در ایام اربعین فراهم شود.
استقرار ۳۰ ‌تانکر آب در مرز مهران
مشاور وزیر نیرو از استقرار ۳۰ دستگاه‌تانکر آب در مرز مهران خبر داد.
یعقوب مرادی  با ‌اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نیاز‌های زائران اربعین آب و برق است و وزارت نیرو در راستای تامین این نیاز‌ها از دو سال گذشته ستادی را با مدیریت وزیر نیرو تشکیل داده است، اظهار داشت: امسال از بستان تا چذابه را به صورت جهادی در مدت 2/5 ماه آب رسانی کردیم و آب آشامیدنی و بهداشتی و کاملا استاندارد در همه موکب‌ها وجود دارد.وی همچنین از استقرار حمام‌های بهداشتی در مرز‌ها خبر داد و گفت: دستگاه‌هایی برای تولید آب بسته‌بندی از سال گذشته آماده کردیم، این دستگاه‌ها روزانه ۱۰۰ هزار لیوان تولید آب دارد.مرادی با‌اشاره به اینکه روشنایی پارکینگ‌هایی که وسعت آنها به ۶۰۰ هکتار می‌رسد، تامین شده است، افزود: همچنین روشنایی مسیر‌های منتهی به مرز‌ها را تامین کرده‌ایم و زائران می‌توانند شبانه نیز حرکت کنند.وی با ‌اشاره به اینکه مشکلی که در مرز مهران داریم، این است که تا ۲۰ کیلومتری داخل خاک عراق هیچ امکاناتی فراهم نیست، افزود: در این مسیر به وسیله ۳۰‌تانکر به زائران آب‌رسانی می‌کنیم.مشاور وزیر نیرو یادآور شد: در داخل عراق هم ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ واحد حمام را در نجف و کربلا مستقر کرده‌ایم.
استقرار 800 دستگاه آمبولانس
 در مرزهای چذابه، شلمچه و مهران
  سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: 800 دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین‌حسینی در مرزهای سه‌گانه شلمچه و چذابه در خوزستان و مهران در استان ایلام مستقر هستند.
پیرحسین کولیوند شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان به خبرنگاران گفت: در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران سه بیمارستان صحرایی سیار مستقر است و 6 هزار نفر از پزشکان و نیروهای فوریت‌های پزشکی نیز مشغول خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.
وی اظهار داشت: بالگردهای اورژانس هوایی کشور نیز در گذرگاه‌های سه گانه مستقر و در صورت نیاز خدمت‌رسانی می‌کنند.
کولیوند به چاپ کتابی در‍خصوص سلامت زائران در ایام اربعین اشاره کرد و بیان داشت: این کتاب در راستای پیشگیری از بیماری‌ها چاپ و هر آنچه زائران باید در خصوص مسائل بهداشتی توجه داشته باشند در آن ارائه شده است.
وی گفت: با توجه به ورود زائران اتباع خارجی از مرزهای شرقی کشور همکاران بهداشت مستقر در مرز عراق ، ورود زائران را رصد می‌کنند.
سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: تاکنون 27 هزار نفر در بیماستان‌صحرایی شلمچه مراقب درمانی دریافت کردند و این آمار به دلیل حجم بالای زائران در مرز مهران بیشتر است.