kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
سردار سلامی:

گزینه نظامی حتی در تصور مقامات آمریکایی هم خطور نمی‌کند


  قم -خبرنگار کیهان:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند در صورتی که جنگ جدیدی بپا کنند، نقشه‌های جغرافیایی تغییر خواهد کرد و در نقشه‌های جدید دیگر نامی از اسرائیل وجود نخواهد داشت.
 سردار حسین سلامی در اجتماع راهپیمایان 13 آبان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ابراز داشت: زمانی که امام خمینی(ره) جمله معروف آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را گفتند،‌ آمریکا مشغول طراحی پیچیده‌ترین عملیات نظامی برای تسلط به ایران بود، اما به فضل الهی واقعه شگفت‌انگیز طبس اتفاق افتاد و تمام نیرو‌های آمریکا گرفتار شدند و توطئه‌های آمریکا نقش بر آب شد.
وی مطرح کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری، ژرف‌نگری، شجاعت،‌ بصیرت، دشمن‌شناسی، تدابیر امام خمینی(ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به سوی سعادت و پیروزی حرکت کرد و امام خمینی و مقام معظم رهبری همانند ستارگان درخشانی هستند که در شب‌های تیره، راه را به ما نشان می‌دهند.
سردار سلامی با بیان اینکه قدرت‌ آمریکا نسبت به گذشته کمتر شده است، یادآور شد: در سال‌های اخیر هیچ‌ یک از سیاست و توطئه‌های دشمنان با موفقیت همراه نبود و در حال حاضر ما با دشمنی مواجه هستیم که قادر به طراحی راهبرد و سیاست برای خود نیست و هرچه عمل می‌کند شکست می‌خورد و این هنر ولایت‌فقیه است که می‌تواند به گونه‌ای شرایط را مدیریت کند که حتی توطئه‌های دشمنان نیز به سود ایران تمام شود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نقش آمریکا در تحولات دنیا بسیار کم است؛ آنها در همه اهداف خود ناکام ماندند؛ آمریکا‌یی‌ها می‌خواستند رژیم صهیونیستی را توسعه دهند، اما مجبور شدند که دور اسرائیل را حصار بکشند و اکنون دور تا دور رژیم صهیونیستی دیوارکشی شده است، گویا که در زندان قرار دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر گزینه نظامی حتی در تصور مقامات آمریکایی هم خطور نمی‌کند، چراکه می‌دانند که هر جنگ جدیدی در منطقه، محو و نابودی کامل اسرائیل را به دنبال خواهد داشت؛ آنها می‌دانند در صورتی که جنگ جدیدی بپا کنند نقشه‌های جغرافیایی تغییر خواهد کرد و در نقشه‌های جدید دیگر نامی از اسرائیل وجود نخواهد داشت.
سردار سلامی با بیان اینکه در صحبت‌های اخیر آمریکا نیز حرفی از جنگ و گزینه نظامی زده نشده است، گفت: مقامات آمریکا می‌خواهند همه دنیا به جز آمریکا نا امن باشد و می‌خواهند دشمنان را خلع سلاح کنند و خود مسلح باشند تا اراده سیاسی خود را تحمیل کنند، به همین دلیل است که از موشک‌های ما هراس دارند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها با اساس ملت ایران و اسلام دشمنی دارند، تصریح کرد: دشمنان باید آگاه باشند که سپاه یک روح توزیع شده در قلب همه ملت ایران است؛ سپاه فدایی، پیشمرگ، آبرو و عزت ملت ایران است و ملت و سپاه جداشدنی نیستند. وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که دوران آنها تمام شده است، قدرت ‌آمریکا مربوط به قرن گذشته بود و قرن جدید متعلق به اسلام است و این واقعیتی است که آشکار شده است.