معاون پستی رگولاتوری خبر داد
آغاز صدور مجوزهای جدید برای دفاتر پیشخوان خدمات دولت
معاون پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: آییننامه نحوه صدور مجوز، برای راهاندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت از هشتم آبان ماه جاری به ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغ و از دیروز قابل اجرا شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، نصیری با بیان اینکه آییننامه نحوه صدور مجوز، برای راهاندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت از هشتم آبان ماه جاری به ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق 9 گانه رگولاتوری در سراسر کشور ابلاغ و از روز شنبه 13 آبانماه قابل اجرا شده است، افزود: برمبنای این مصوبه، سازوکار اجرایی و مقدمات دریافت پروانه فعالیت در دفاتر پیشخوان خدمات دولت مشخص شده است و در ماده 6 این آیین نامه پیشبینی شده است تا خدمات قابل واگذاری دستگاههایی همچون وزارت نیرو، ثبت احوال، ثبت اسناد و امور مالیاتی مطابق با این سازوکار، در دفاتر پیشخوان دولت انجام شود.
وی اضافه کرد: در همین حال در این آییننامه ، سازمان امور استخدامی نیز، شناسایی خدمات قابل واگذاری به این دفاتر را برعهدهدارد و مشخص میکند چه خدماتی باید از سوی دستگاههای دولتی از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت، واگذار شوند ، ضمن اینکه صدور مجوز برای دفاتر پیشخوان دولت به رگولاتوری سپرده شد.معاون پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه تا پیش از این برای دریافت مجوز و یا تمدید پروانه و تغییر مکان دفاتر پیشخوان خدمات دولت، باید به کارگروههای استانی مستقر در استانداریها مراجعه میشد افزود: از این پس نیاز به مراجعه حضوری نیست و متقاضیان حقیقی و حقوقی باید از طریق فرم الکترونیکی که در سامانه رگولاتوری قرار دارد، درخواست خود را برای مناطق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال کنند.نصیری ادامه داد: در صورت احراز صلاحیت مطابق با درخواست متقاضی، موافقت اولیه با راهاندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت به وی ارائه میشود و پس از آن، متقاضی با ارائه مدارک لازم، ظرف 72 ساعت پروانه مورد نظر خود را دریافت میکند.همچنین دریافت مجوز تاسیس رایگان است. مدت اعتبار این پروانه پنج سال است که قابل تمدید خواهد بود
وی با بیان اینکه تا پیش از این 6 هزار و 504 دفتر پیشخوان خدمات دولت در سامانه رگولاتوری به ثبت رسیده که برآورد میشود که نزدیک به پنج هزار دفتر کماکان فعال هستند، افزود: با ارائه مجوزهای جدید، خللی در کار دفاتر قبلی وارد نمیشود اما آنهایی که مدت زمان پروانه شان به اتمام رسیده باید برای تمدید به رگولاتوری مراجعه کنند.
معاون رگولاتوری توضیح داد: در آییننامه جدید، شرایطی نیز گذاشته شده است تا دفاتر پیشخوان خدمات دولت دارای مجوزهای قدیمی، ظرف مدت دو سال آینده بتوانند خود را با شرایط آییننامه جدید مطابقت بدهند. در صورتی که دفاتر قدیمی به دلیل نداشتن استطاعت مالی، امکان فراهم کردن شرایط آییننامه جدید را ندارند میتوانند از تسهیلات در نظرگرفته شده از سوی وزارت ارتباطات استفاده کنند.