kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
کی‌روش:اگر‌اشتباه می‌کنم، مرا عوض کنید

مشکلات در تیم ملی زیاد است بازیکنان هم به صف منتقدان فدراسیون فوتبال پیوستند


سرویس ورزشی-
«امکانات تیم ملی فوتبال مناسب نیست» این جمله مشترک این روزهای کی روش و ملی‌پوشان فوتبال است.
اختلافات فدراسیون فوتبال و کی‌روش به قوت خود باقیست، بعد از آنکه سرمربی پرتغالی تیم ملی در تمرین روز پنجشنبه از نبود امکانات در تیمش و برگزاری بازی تدارکاتی مناسب گلایه کرد، مهدی تاج رئیس‌فدراسیون در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: کی روش از روی عصبانیت چنین صحبت‌هایی را کرده است. تاج در همین اظهار نظر خود حتی تلاش کرد اعتراض کی روش به حضور رئیس‌کمیته انضباطی در تمرینات تیم ملی را هم به عقب افتادن حقوق این مربی ارتباط دهد تا جایی که گفت: «حقوق کی روش سه روز عقب افتاده است.»
هنوز مرا نشناخته‌اید؟!
تمرین دیروز تیم ملی فوتبال دوباره فرصت خوبی را برای کی روش فراهم آورد تا دغدغه‌های خود را درخصوص تیم ملی عنوان کند و البته صحبت‌های رئیس‌فدراسیون را به شکل محترمانه‌ای پاسخ دهد. کی روش دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیا من را تاکنون نشناخته‌اید؟ اگر من در هفت سال گذشته زمانی که حقوقم شش، هفت ماه دیرتر پرداخت می‌شد، گلایه و شکایتی نکردم، الان که سه روز حقوقم به تعویق افتاده شکایت می‌کنم؟ آیا یک نفر از شما این مطلب را باور می‌کنید؟ هواداران فوتبال ایرانی این مطلب را باور می‌کنند؟ وقتی من از پول خودم برای هتل و مصارف دیگر تیم‌ ‌ملی گذاشتم، چنین چیزی را باور می‌کنید. صحبت ما آرزوها و رویاهای هواداران فوتبال ایران است. اگر من را تا به الان شناخته باشید، می‌دانید که من هیچ وقت تلاشم را برای تهیه بهترین امکانات، هتل‌ها و شرایط تمرینی و زمین قطع نکرده‌ام و دست از تلاش بر نداشتم.
غر نمی‌زنم، حرفه‌ای رفتار می‌کنم
کی‌روش ادامه‌ داد: من نمی‌دانم معادل فارسی این صحبت من چه چیزی است. من فردی هستم که به طور مداوم گلایه و شکایت می‌کنم و عادت به گله و شکایت دارم. این مسئله برای من مهم نیست و ادامه‌ می‌دهم و صحبت خواهم کرد. من از تلاشم دست بر نمی‌دارم و اگر آنها فکر می‌کنند که من فردی هستم که عادت به گلایه و شکایت دارم، دوباره تلاش‌هایم را ادامه‌ می‌دهم. من آدمی نیستم که بخواهم زیاد غر بزنم. من به این روند کاری حرفه‌ای‌گری می‌گویم و شخصی هستم که به دنبال ارتقای امکانات هستم.
او ‌اضافه کرد: از حالتی که آدم عادت به گله‌گذاری دارد، حالت دیگری پدیدار می‌شود که اصطلاحا به آن «کی‌روش هراسی» می‌گویند که از حالت اول به وجود آمده است. چنین چیزی را القا کردن باعث «کی‌روش هراسی» می‌شود. اگر من را تا الان شناخته باشید می‌دانید که هیچ وقت از پیدا کردن بهترین زمین برای تیم‌ام دست بر نخواهم داشت. برخی از افراد تصور می‌کنند که نداشتن بهترین زمین برای تمرین مسئله کوچکی است. من فکر می‌کنم که مسئله بزرگی است. وظیفه من به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی این است که تلاش کنم تا رویاها و آرزوهای هواداران فوتبال تحقق پیدا کند. تیم‌ ‌ملی ایران هیچ گاه به دور دوم جام جهانی صعود نکرده است. آیا فکر می‌کنید که تحقق چنین هدفی آسان است؟کی‌روش تأکید کرد: اگر شما من را بشناسید می‌دانید که دست از تلاش برای تهیه بهترین زمین برای تیم ملی بر نمی‌دارم. البته در این راه نقطه نظرات متفاوت است، برخی فکر می‌کنند تهیه زمین یک کار و یک بحث کوچک است اما من این بحث را مهم و بزرگ می‌دانم.
دست از تلاش برنمی‌دارم
وی در ادامه‌ صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: اگر من را بشناسید می‌دانید که از تلاش دست بر نخواهم داشت. این وظیفه من است. من فقط یک هدف دارم و یک انگیزه است که من را در ایران نگه داشته است، این است که بهترین آماده‌سازی را برای تیم‌ ‌ملی فراهم کنم تا بتوانیم به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم. مربیان هم برای همین زحمت می‌کشند. حتی مسئولان ارشد دولت هم از صعود به دور دوم جام جهانی صحبت می‌کند. شما فکر می‌کنید که وظیفه بنده چیست؟ کار را رها کنم؟ خیر. من تلاش خواهم کرد تا بهترین‌ها را برای تیمم فراهم کنم. فکر نکنید من نگران مسائل جزئی که این هفته‌ اتفاق افتاد هستم! بزرگ‌ترین جنگ بنده صعود تیم‌ ‌ملی به مرحله دوم جام جهانی روسیه است. در هفته‌ آینده مسائل مهم‌تری داریم که بازی مقابل پاناما و ونزوئلا است.
کی‌روش هم‌چنین افزود: مهم‌ترین مطلب این است که همه بازیکنان فوق‌العاده‌ ظاهر شدند. در حال‌ حاضر تلاش می‌کنم تا تمام مسائلی که مربوط به جام جهانی می‌شود از جمله کادرفنی تیم‌ ‌ملی، بازیکنان و همه این مسائل را در جای خود قرار دهند. بهترین سرمایه‌گذاری که در حال‌ حاضر می‌توانیم برای آینده فوتبال ایران انجام دهیم، را انجام خواهیم داد. مرحله اول اردو امروز به پایان می‌رسد و هفته‌ آینده دور دوم آن آغاز می‌شود. آرزویم این بود که می‌توانستم تمام بازیکنانم را با خودم ببرم ولی این مسئله مقدور نیست.
اشتباه می‌کنم، مرا عوض کنید
سرمربی تیم‌ ‌ملی درباره انتخاب بازیکنان نهایی‌اش برای اردوی اتریش، گفت‌: در یکی، دو روز آینده سعی می‌کنیم ترکیبی از بازیکنان داخلی و لژیونرهای‌مان را انتخاب کنیم. در ماه دسامبر هم همین فرایند را ادامه‌ خواهیم داد. در دی، بهمن، اسفندماه همین مراحل را ادامه‌ خواهیم داد تا انتخاب نهایی در جام جهانی ۲۰۱۸ را انجام دهیم. در آخر دسامبر می‌خواهم گروه بزرگ ۳۸ نفره‌ام را برای جام جهانی انتخاب کنم. ۱۰ بازیکن هم به عنوان آماده‌باش برای تیم‌ ‌ملی انتخاب می‌کنم. در نهایت در ژانویه ۲۰۱۸ تمرکزمان روی آن بازیکنان است. من تمرکز و توجه‌ام را به مسائل مهم از دست نخواهم داد. باز هم می‌گویم که هر روز تلاش می‌کنم تا بهترین‌ها را برای تیم‌ ‌ملی فراهم کنم. اگر فکر می‌کنید که این کار‌اشتباه است مربیان را عوض کنید. شخص بنده عوض نخواهم شد. به خاطر اینکه باید پاسخگوی تمام هواداران فوتبال ایران باشم.
او در پایان درباره بازیکنانی که به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت نشده‌اند، گفت‌: در ماه دسامبر که اردوی آینده ما می‌شود، ما کارگروهی را راه‌اندازی خواهیم کرد. در کنار اردوی بازیکنان تیم‌ ‌ملی این کارگروه را با مربیان برگزار خواهیم کرد. مربیان لیگ برتری، مربیان دسته لیگ یک و لیگ دو در این کارگروه حضور خواهند داشت. دلیل این کار گروه این است که مربیان نه تنها باید اطلاع داشته باشند که ما چه برنامه‌های داریم،‌ بلکه مرکز تیم‌های ملی را به آنها معرفی خواهیم کرد که چه کاری در آنجا انجام دهند. ما این امکانات را به آنها نشان می‌دهیم تا مربیان هم از این امکانات استفاده کنند.
بازیکنان هم از کمبود امکانات گفتند
حالا به صف منتقدان فدراسیون فوتبال، علاوه‌بر کی‌روش ملی‌پوشان هم اضافه شده‌اند. دیروز سید جلال حسینی کاپیتان تیم ملی فوتبال گفت: مطمئنا امکانات کافی نیست. برنامه‌ای که کارلوس کی‌روش در نظر دارد، برنامه ‌دقیقی است. امیدوارم که به تیم‌ ‌ملی کمک شود. متاسفانه این طور نیست که بگوییم مشکلات حل شده است. مشکلات زیادی داریم. مطمئنا باید خیلی شرایط بهتر شود. تیم کشورمان در جام جهانی با تیم‌های دیگری روبه‌رو می‌شود که امکانات خیلی بهتری دارند و از نظر شرایط مالی اوضاع بهتری دارند.
پیش از حسینی، پژمان منتظری هم گفته بود: اگر بخواهیم نسبت به جام جهانی قبل بسنجیم شرایط خیلی بهتر شده است اما وقتی هدف بزرگی داریم نیازمند امکانات بهتر و بیشتری هستیم. تیم ملی جوان شده که نیازمند بازی‌های دوستانه بزرگ هستند. مانند جام جهانی قبل نباشد که شب قبل از بازی با نیجریه ندانیم با چه تیمی طرف هستیم، جوانان تیم ملی نیازمند بازی‌های بزرگ دوستانه هستند.
وریا غفوری هم در این باره گفت: ما شاهد هستیم تیم‌های دیگر اردوهای بهتری برگزار می‌کنند و مسابقات قوی‌تری دارند اما این وضعیت برای ما اینطور نبوده است. باید از تیم ملی حمایت شود. هدف ما این است که به دور بعدی رقابت‌های جام جهانی صعود کنیم. این کار راحتی نیست و برای رسیدن به این هدف نیاز به برگزاری اردوهای منظم و بازی‌های دوستانه قوی است.