kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

اخبار کوتاه از فوتبال



عنوان سومی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران
در جام بین قاره ای
در چارچوب رقابت های  فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای که به میزبانی امارات برگزار شد، تیم ملی کشورمان بعد از شکست در نیمه نهایی مقابل برزیل به دیدار رده بندی راه یافت و در این مرحله در دیداری تکراری به مصاف روسیه رفت. شاگردان اوکتاویو در این دیدار بازی را بهتر از روسیه آغاز کردند و از حریف برتر بودند و در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسیدو به عنوان سومی رقابت‌های جام بین قاره‌ای دست یافت.
ادامه تساوی های ایران و سوریه در رده ملی
ملی پوشان جوان فوتبال ایران در مرحله مقدماتی زیر ۱۹ سال آسیا در اردن برابر سوریه متوقف شدند.از مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا و در نخستین بازی گروه E، ایران و سوریه از ساعت ۱۶:۳۰  دیروز در اردن به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.ابتدا تیم ملی سوریه توانست دروازه شاگردان فرهاد پور غلامی را باز کند اما در ادامه جوانان ایران بازی را به تساوی کشاندند تا سهم هر تیم از این دیدار یک امتیاز باشد.دیگر بازی این گروه ساعت ۱۹:۳۰ میان اردن و فلسطین برگزار شد که نتیجه آن به چاپ روزنامه نرسید.تیم های نخست هر گروه به طور مستقیم راهی مرحله نهایی می شوند که سال آینده برگزار خو‌اهد شد.پیش از این قرار بود این مسابقات به میزبانی ایران و در مشهد برگزار شود که به دلیل همزمانی با اربعین حسینی لغو شد.تیم ملی جوانان ایران سال گذشته تا مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا صعود کردند و بعد از ۱۶ سال مجوز جام جهانی را به دست آوردند.
فریادهای سرمربی آلمانی در تمرین تاکتیکی استقلال
سرمربی استقلال در طول تمرین تاکتیکی تیمش بارها با فریاد از بازیکنانش خواست، دقت بیشتری داشته باشند. تمرین دیروز استقلالی‌ها که بعد از سه روز تعطیلی برگزار شد، به جز ملی‌پوشان، غایب دیگری نداشت.در این تمرین سرور جپارف با دو فرزندش حاضر بود. بخش اصلی این تمرین، فوتبال تاکتیکی بود که بازیکنان در قالب دو گروه با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این فوتبال، بخشی از بازیکنان در کنار زمین قرار گرفته بودند که مجاز بودند تنها یک ضرب به توپ بزنند و سایرین مجاز به زدن دو ضرب بودند. در این تمرین شفر نظارت ویژه‌ای بر عملکرد بازیکنان داشت و با فریاد بر سر بازیکنان، از آنها می‌خواست دقت بیشتری در پاس دادن داشته باشند و از بازیکن صاحب توپ حمایت کنند.
حضور شفر و تارتار در تمرین تیم ملی فوتبال
سرمربیان دو تیم استقلال و پارس جنوبی جم در محل تمرین تیم ملی حاضر شدند.تمرین دیروز تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران، در ورزشگاه آزادی برگزار شد. مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ملی‌پوش تیم السد قطر دیروز اولین تمرینش را با دیگر بازیکنان تیم‌ ‌ملی ایران برگزار کرد. او به صورت اختصاصی در این تمرین کار کرد.پژمان منتظری و میلاد محمدی، دو بازیکن مصدوم تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در تمرین دیروز زیر نظر کادر پزشکی کار کردند. قرار است این دو نفر زیر نظر تیم پزشکی، خود را برای شرایط مسابقه آماده کنند. میک مک‌درموت، عضو سابق کادرفنی استقلال که مدتی است در تمرینات تیم‌ ‌ملی حاضر می‌شود، در این تمرین هم حاضر بود و با لباس شخصی تمرین تیم‌ ‌ملی را نگاه می‌کرد. در اواسط تمرین تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران مهدی تارتار، سرمربی تیم‌  صدرنشین پارس جنوبی جم در لیگ برتر، در تمرین تیم‌ ‌ملی حاضر شد. وی زمانی‌که قصد داشت در کنار زمین حاضر شود، با هدایت یکی از مسئولان ورزشگاه آزادی به جایگاه VIP منتقل شد. ظاهرا ماجرای حضور حسن‌زاده، رئیس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال در محل تمرین تیم‌ ‌ملی که عصبانیت کارلوس کی‌روش را به همراه داشت، در انتقال تارتار به VIP موثر بوده است.بعد از اتمام تمرین، تارتار با دعوت کی‌روش به رختکن تیم ملی رفت. وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال در اواخر تمرین تیم‌ ‌ملی فوتبال حاضر شد و در جایگاه VIP در کنار تارتار نشست و با او گپ و گفتی داشت.پیش از آغاز تمرین، مسئولان ورزشگاه آزادی از ورود فیلمبرداران به محل تمرین ممانعت به عمل آوردند. ظاهرا ممنوعیت‌های حضور فیلمبرداران به تمرین تیم‌ ‌ملی هم کشیده شده است. نکته جالب آن است که مسئولان می‌خواستند حتی مانع ورود عکاسان شوند چرا که شاید عکاسان با دوربین‌های خود اقدام به فیلمبرداری کنند البته این اقدام آنها عملی نشد و عکاسان در محل تمرین حاضر شدند.
انتقاد رئیس فدراسیون فوتبال سوریه از علیرضا فغانی
با وجود اینکه علی رضا فغانی یک پنالتی مشکوک به سود سوری‌ها در دیدار برابر استرالیا گرفت اما آنها به قضاوت او اعتراض دارند. تیم‌ ‌ملی فوتبال سوریه در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. سوری‌ها توانستند به پلی‌آف راه پیدا کنند اما شکست برابر استرالیا باعث شد تا آنها شانس حضور در جام جهانی را برای نخستین بار در تاریخ خود از دست بدهند.قضاوت دیدار رفت سوریه برابر استرالیا را علیرضا فغانی برعهده داشت. با وجود این که این داور ایرانی یک پنالتی‌ مشکوک به سود سوریه گرفت اما  آنها از عملکرد او رضایت ندارند.رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در سخنانی عجیب تاکید کرد که مافیا باعث ناکامی کشورش در صعود به جام جهانی شد و به انتقاد از «فغانی» پرداخت. صلاح رمضان اظهار کرد: مافیا دوست داشت که استرالیا به جام جهانی راه پیدا کند. استرالیا کشوری پرنفوذ در جهان است. این‌ در حالی است که  سوریه جنگ‌زده و از همه لحاظ محاصره شده است. او ادامه‌ داد: علیرضا فغانی داور ایرانی که قضاوت دیدار رفت را برعهده داشت بی‌جهت با دادن کارت زرد بعضی از بازیکنان ما را از دیدار برگشت محروم کرد. او کارت زرد بی‌دلیلی را به عمر خربین مهاجم تیم داد. این‌ در حالی است که  این بازیکن اعتراض محترمانه‌ای به داور داشت. این سخنان رئیس فدراسیون فوتبال سوریه در حالی است که رسانه‌های  عربی «خربین» را به دریافت کارت زرد متعمدانه متهم کردند، چرا که الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم فوتبال پرسپولیس می‌رفت و این بازیکن می‌خواست هرچه‌ سریع‌تر خود را به اردوی تیمش ملحق کند. رئیس فدراسیون فوتبال سوریه همچنین تاکید کرد که در نامه‌ای رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده که استرالیا دیگر در رقابت‌های آسیایی شرکت نکند.
اعلام برنامه مسابقات جام شهدا
کمیته مسابقات  سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد: با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر به دلیل برگزاری ‏اردوی آماده‌سازی تیم‌ ملی، سومین دوره مسابقات جام شهدا با حضور تیم‌های سایپا، پارس جنوبی، تراکتورسازی تبریز و پدیده از 19تاریخ  ‏آبان 96 در تهران آغاز می‌شود.‏برنامه این مسابقات به شرح زیر است:‏
*جمعه 19 آبان 96‏: سایپا - پارس جنوبی
*شنبه 20 آبان 96‏: تراکتورسازی تبریز - پدیده
*دوشنبه 22 آبان 96‏: دیدار رده بندی
*سه شنبه 23 آبان 96‏: دیدار نهایی
تساوی استقلال و پرسپولیس در دربی امیدها
دربی امیدهای تهران میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس با تساوی به اتمام رسید.تیم‌های استقلال و پرسپولیس از ساعت 14 دیروز به میزبانی ورزشگاه شهدای هویزه در دربی امیدها مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این دیدار به تساوی 2 - 2 انجامید.گل‌های پرسپولیس توسط محمد امین اسدی و شاهین عباسیان به ثمر رسید و برای استقلال نیز امیرحسین جمالی و مجید تاجیک گلزنی کردند. با موافقت کادر فنی تیم بزرگسالان پرسپولیس پنج بازیکنی که با این تیم تمرین می‌کردند، در دربی امیدها برای تیم‌شان به میدان رفتند. حدود 500 هوادار این دیدار را از نزدیک تماشا می‌کردند که در این بین تعداد هواداران استقلال بیشتر بود.همچنین گل اول استقلال در شرایط مشکوکی به ثمر رسید و همین موضوع هم باعث درگیری فیزیکی میان هواداران دو تیم شد.
ادامه اعتصاب نفتی‌ها
بازیکنان نفت تهران همچنان حاضر به شرکت در تمرینات تیمشان نیستند. بازیکنان نفت تهران که یک روز قبل از بازی با استقلال به خاطر عدم دریافت حق ‌و حقوق خود اعتصاب کرده بودند، حاضر نشدند دیروز در تمرین تیم‌شان شرکت کنند. حمیدرضا جهانیان شب قبل از بازی استقلال و نفت تهران به بازیکنان تیمش قول داد تا شنبه به آنها واریزی داشته باشد، اما این اتفاق رخ نداد تا شاگردان حمید درخشان تصمیم به ادامه تحریم تمرینات تیم‌شان بگیرند.تمرین دیروز نفت قرار بود از ساعت 14:30 در ورزشگاه تهرانسر برگزار شود، اما بازیکنان این تیم در تماس با سرپرست تیم خود اعلام کردند، چون باشگاه به آنها پرداختی نداشته به تمرین نخواهند آمد.با اعلام حمید منوچهری، سرپرست تیم نفت تهران تعدادی از بازیکنان این تیم که در تمرین دیروز تیم‌شان شرکت نکردند در کمیته انضباطی این باشگاه حاضر خواهند شد.
کرانچار همچنان تحت حمایت باشگاه سپاهان
مسئولان باشگاه سپاهان علی‌رغم نتایج ضعیف اخیر این تیم همچنان از کرانچار حمایت می‌کنند. مسعود تابش قائم‌مقام باشگاه سپاهان در واکنش به شایعات موجود مبنی بر برکناری زلاتکو کرانچار از هدایت تیم این گفت: چنین بحثی نیست. کرانچار با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. همان‌طور که گفتم پیکان امسال جزو تیم‌های خوب لیگ است و سپاهان هم مقابل این تیم بد که کار نکرد هیچ، خیلی هم خوب بود، ولی به‌هرحال فوتبال است و این اتفاقات در آن رخ می‌دهد. وی با بیان اینکه سپاهان قطعاً در نیم‌فصل تقویت خواهد شد، یادآور شد: دوران خدمت سربازی مهدی شریفی تمام شده است و در نیم‌فصل به سپاهان اضافه می‌شود. مسعود حسن‌زاده و محمود قائدرحمتی هم دوران مصدومیت‌شان به اتمام رسیده است.سپاهان قطعاً در نیم‌فصل با جذب چند بازیکن تقویت می‌شود، اما کرانچار هنوز لیستی به ما نداده است.