kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
زد و خورد 2 ملی پوش در مسابقات انتخابی تکواندو

مربی تیم ملی: رفتارها بسیار زشت و ناپسند بود، قهرمانی تنها در مبارزه نیست



در آخرین مبارزه از دیدارهای انتخابی تیم ملی تکواندو مبارزه دو تکواندوکار تیم ملی حاشیه‌ساز شد.
در حاشیه رقابت‌های انتخابی تیم ملی تکواندوی ایران که از صبح دیروز به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار شد، در آخرین مبارزه دو ملی‌پوش تکواندوی ایران یعنی سعید رجبی و احمد محمدی به مصاف هم رفتند که این مبارزه پایان خوشی نداشت. در این مبارزه احمد محمدی در اعتراض به تصمیمات داوری در راند دوم از ادامه مبارزه دست کشید و بر روی شیاپ چانگ با حالت تمسخرآمیزی مسابقه را ادامه داد.
با ادامه دار بودن حرکات محمدی، این مبارزه به حاشیه کشیده شد و مبارزه دو ملی‌پوش بیشتر جنبه دعواهای محلی را به خود گرفت که به دور از روح قهرمانی بود.این اتفاق به صورتی بود که پس از زمین خوردن سعید رجبی و آمدن داور به میان دو تکواندوکار برای شروع مجدد مسابقه قبل از اعلام فرمان احمد محمدی به سمت رجبی رفته و به حالت غیر معمول بالای سر رجبی رفت که این اتفاق باعث ایجاد حاشیه شد و کمی بعد مبارزه به پایان رسید.
علیرضا نصرآزادانی مربی تیم ملی درباره این اتفاق گفت: این گونه رفتارها بسیار زشت و ناپسند است که باعث به وجود آمدن ناراحتی می‌شود. این رفتارها نشان می‌دهد که قهرمانی تنها در مبارزه نیست و بهتر است روح خود را بزرگتر کنیم تا با این کارها جلوه‌ ورزش را خدشه دار نکنیم. امیدوام که این ورزشکاران هم در این مورد بیشتر کار کنند تا دیگر شاهد این رفتارهای زشت و زننده‌ نباشیم.
حجی‌زواره: چهارگوشه‌ شیاپچانگ را بوسیدم
اما تا گرندپری صبر می‌کنم!
 اما در ادامه این رقابت‌ها، مسعود حجی‌زواره تکواندوکار وزن منفی ۸۰ کیلوگرم ایران، در راند اول مسابقه خود پس از گذشت چند ثانیه، چهار گوشه زمین را بوسید تا ظاهرا از دنیای قهرمانی در این رشته خداحافظی کرده باشد، البته این موضوع پس از مدتی از سوی حجی ‌زواره این‌گونه توضیح داده شد که او خداحافظی نکرده و تا گرندپری هم‌چنان در خدمت تیم ملی خواهد بود!حجی زواره در مورد بوسیدن چهار گوشه‌ شیاپچانگ گفت: آن حرکت را انجام دادم (چهار گوشه‌ رینگ را بوسیدم) اما تا مسابقات فینال گرندپری صبر می‌کنم. من فعلا خداحافظی نکرده ام و بعدا در این خصوص صحبت می‌کنم. حجی‌زواره پیش از این مدال طلای تکواندوی بازی‌های آسیایی اینچئون، طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۵ چلیابینسک، طلای قهرمانی آسیا ۲۰۱۰ آستانه و نقره‌ قهرمانی آسیا ۲۰۱۲ ویتنام را در کارنامه دارد.
شنیده می‌شود مهدی بی‌باک بعد از اطلاع از تصمیم کاپیتان تیم ملی تکواندو نظر او را در حال حاضر برای خداحافظی از دنیای قهرمانی تغییرداده است اما سرمربی تیم ملی دلیل عدم مبارزه حجی‌زواره را ناآمادگی وی برای حضور در مسابقات انتخابی اعلام کرد و اظهار داشت: حجی‌زواره هیچ صحبتی مبنی بر خداحافظی انجام نداده است و فقط به دلیل ناآمادگی مبارزه نداده است و وی قطعا در مسابقات گرند اسلم حضور نخواهد داشت.