kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۷۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیرپیشنهادی نیرو مطرح شد

اردکانیان: فقط تابعیت ایران را دارم تابعیت هیچ کشور دیگری را نخواهم پذیرفت

آنچنان که سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی شرح داده وزیر پیشنهادی نیرو گفته است که فقط و فقط تابعیت ایران را داشته و دارم و تابعیت هیچ کشوری را نپذیرفته و نخواهم پذیرفت.



نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو گفت: نمایندگان خواستار ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو در ارتباط با حوزه فاضلاب شدند. تولید برق به شیوه‌های نوین، تضمین خرید برق بخش خصوصی که اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق نموده‌اند نیز از خواسته‌های مهم نمایندگان بود.
نقوی اظهار داشت: آقای اردکانیان گفت انتقال آب، حق آبه‌های مرزی، توزیع عادلانه آب از اهمیت زیادی برخوردار است و برنامه‌هایی برای این موضوعات دارد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: اردکانیان در پایان جلسه از نمایندگان درخواست کرد که در محافل عمومی به طور مکرر جنگ آب، بحران آب و کمبود آب را مطرح نکنند زیرا طرح این موضوعات شرایط آبی کشور را حساس‌تر می‌کند و باید به جای طرح این گونه مسائل به بهره‌برداری بهینه آب و مشارکت همه مردم در مدیریت آب بپردازیم.
وی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کرد بنده از حدود ده سال قبل به دانشگاه صنعتی شریف برگشتم اما از من خواسته شد دفتری در سازمان ملل برای مطالعات آب تاسیس کنم و این کار را با مشورت همه مسئولین کشور انجام دادم در این زمینه توصیه مقام معظم رهبری به اینجانب سرمشق فعالیت‌های بنده بوده و افتخار می‌کنم که در آن چارچوب کار کردم.
نقوی اظهار داشت: اردکانیان درخصوص شایعه دو تابعیتی بودن خود گفت اینجانب در طول تحصیل، تحصیلات تکمیلی و همکاری در موسسه آب سازمان ملل فقط و فقط تابعیت ایران را داشته و دارم و خواهم داشت و تابعیت هیچ کشوری را نپذیرفته و نخواهم پذیرفت.
جلسه کمیسیون امنیت ملی
همچنین سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه صبح دیروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در جلسه (دیروز)، وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون حضور پیدا کرد و به ارائه برنامه و طرح‌های خود و همچنین پاسخ به سؤالات نمایندگان پرداخت.
نقوی خاطرنشان کرد: غلامی وزیر پیشنهادی علوم در ابتدای مباحث خود با‌اشاره به سابقه خود گفت که چون عضو هیئت امنا و رئیس‌دبیرخانه‌های دائمی دانشگاهی بوده‌ام،‌اشراف کافی در مدیریت و اداره وزارت علوم دارم و با احکام برنامه‌های توسعه و اسناد بالادستی آشنا هستم، اولویت‌بندی‌های آنها را می‌شناسم، استقرار عدالت آموزش، تقویت بنیه‌های علمی دانشگاه‌ها، جلوگیری از مدرک‌فروشی و مدرک‌گرایی در دانشگاه‌ها، استقرار عدالت در جذب اعضای هیئت علمی، حفظ وجوه علمی ـ آموزشی دانشگاه‌ها، عدم ثبات مدیریت در وزارت علوم در دولت یازدهم و دوازدهم، چگونگی روند انتخاب حضرتعالی به عنوان وزیر پیشنهادی از جمله مسائل و موضوعاتی بود که مطرح شد، همچنین نحوه همکاری و ایجاد تعادل بین دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه فعالیت‌ها و اقدامات در دانشگاه‌ بوعلی همدان نیز از موضوعات مطرح شده در این جلسه از سوی همکاران کمیسیون بود.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات لغو سخنرانی برخی نمایندگان در دانشگاه‌ها طی دولت یازدهم بود که سیاست وزیر پیشنهادی از وی سؤال شد، متذکر شد: پس از طرح سؤالات و نقطه‌نظرات اعضای کمیسیون، غلامی گفت که جذب هیئت علمی باید در چارچوب مقررات انجام شود، فعالیت دانشگاهی باید فرهنگ‌محور باشد، بیش از 92 درصد دانشجویان اعتقاد راسخ، مبانی دینی و ارزش‌های دینی دارند بنابر این فرهنگ اسلامی باید محور فعالیت دانشگاه‌ها باشد، ما باید فضا را باز کنیم که هر نماینده مجلس بتواند با احساس آرامش سخنرانی خواهد کرد، ظرفیت دانشگاه بسیار بالاست، امروز صندلی دانشگاه‌های دانشگاه‌ها رو به خالی شدن است و باید برای آن راهکار پیدا کرد، یکی از راهکارها جذب دانشجوی خارجی است، آمایش آموزش عالی یکی دیگر از برنامه‌های ضروری است که باید در حوزه آموزش عالی اجرا شود.