kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
با اشاره به تحرکات گسترده داعش

وزیر امنیت داخلی آمریکا: 11 سپتامبر دیگری در راه است

وزیر امنیت داخلی آمریکا با اشاره به تحرکات گسترده گروه تروریستی تکفیری داعش در کشورش گفته:‌ داعش برای ۱۱ سپتامبر دیگری برنامه دارد.

سرویس خارجی-

وحشت از تروریسم سراسر اروپا و آمریکا را فرا گرفته است. در حالی که مقامات فرانسوی می‌گویند شماری از مظنونین به عضویت در گروه‌های تروریستی- تکفیری را دستگیر کرده‌اند رئیس‌‌سرویس امنیت داخلی انگلیس با هشدار نسبت به انجام حملات تروریستی در این کشور گفته هیچ گاه مانند امروز با تهدیدات تروریستی روبه‌رو نبوده‌ایم. نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که مردم اروپا و آمریکا «فقدان امنیت» و «تروریست‌های سلفی تکفیری» را بدون اینکه از خود بپرسند این تروریست‌ها از کجا آمده و کدام دولت‌ها در غرب از آنها حمایت کرده‌اند؛ تهدید اصلی خود می‌دانند. نظرسنجی موسسه «پیو» نشان می‌دهد شهروندان اروپایی، گروه تروریستی داعش را «بزرگ‌ترین تهدید» برای خود می‌دانند. شهروندان 9 کشور از 10 کشور اروپایی که در این نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اعلام کرده‌اند «داعش بزرگترین خطر است.» این وحشت، هر چه به پایان گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه نزدیک‌تر می‌شویم، در غرب بیشتر و بیشتر می‌شود.
در آمریکا نیز وحشت از گروه‌های تروریستی مسئولین امنیتی این کشور را به جد نگران کرده است. به گفته یک مقام امنیتی ارشد آمریکا، داعش و سایر گروه‌های تروریستی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای حمله دیگری به بزرگی ۱۱ سپتامبر هستند.به گزارش ایسنا، «الین دوک» وزیر امنیت داخلی آمریکا در همین رابطه هشدار داده حملات اخیر تروریستی باعث شده تا افراط‌گرایان آماده «انفجار بزرگ» باشند و حمله‌ای شبیه سپتامبر ۲۰۰۱ به راه بیندازند.
به گفته این مقام آمریکایی، اطلاعات به دست آمده بر این نکته اشاره دارد که «افراط‌گرایان برای ساقط کردن هواپیماها و ایجاد تلفات غیرنظامی گسترده تمرکز دارند... داعش اکنون در یک دوره «موقت» است و روی مرحله پایانی بسیار بزرگتر تمرکز کرده است.»
این مقام امنیتی که به سه رئیس‌جمهوری آمریکا خدمت کرده است، می‌گوید: «سازمان‌های تروریستی، داعش یا دیگران، قصد دارند تا انفجار بزرگی همانند آنچه در ۱۱ سپتامبر رخ داد، ایجاد کنند. آنها قصد دارند هواپیما ساقط کنند و داده‌های اطلاعاتی این مساله بسیار شفاف است.»