kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
رئیس‌اتحادیه کفاشان دست دوز:

بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولید کفش با افزایش واردات تعطیل شده است

رئیس ‌اتحادیه کفاشان دست دوز با بیان اینکه امروز بیش از ۵۰ درصد واحدهای تولیدی کفش تعطیل و بازار کاملاً راکد شده است، گفت: شگرد قاچاقچیان کفش عوض شده است.



رسول شجری در گفت‌و‌گو با تسنیم، با ‌اشاره به اینکه در حال حاضر با تغییر شکل کار قاچاقچیان میزان واردات کفش به کشور افزایش یافته است، اظهارداشت: پیش از این میزان قاچاق کفش 500 میلیون دلار در سال بود اما این رقم امروز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در شگرد جدید قاچاقچیان، رویه و زیره کفش به صورت جداگانه و به عنوان مواد اولیه وارد کشور می‌شود، افزود: در این روش با 10 نفر نیروی کار کفش‌ها مونتاژ شده وبه راحتی وارد بازار می‌شود. همین موضوع مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی به وجود آورده به نحوی که تولید اصلاً برای آنها به صرفه نیست.رئیس ‌اتحادیه کفاشان دست دوز تصریح کرد: متأسفانه برخی از کارخانه‌های بزرگ با اعلام ورشکستگی و تعدیل نیرو زیره و رویه کفش را وارد و با مونتاژ آنها سودهای بالایی را کسب می‌کنند از آن طرف آنها هزینه‌هایی مانند بیمه و مالیات هم پرداخت نمی‌کنند.
شجری با ‌اشاره به اینکه برای حل این مشکل با همکاری اتحادیه و گمرکات باید اقدامات لازم صورت گیرد، افزود: بعضاً دیده شده از ترکیه کفش وارد شده اما پول آنها 8 تا 10 ماه آینده پرداخت می‌شود همین موضوع سود آوری واردات را بیشتر کرده است.وی اضافه کرد: امروز بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی کفش تعطیل هستند و بازار کاملاً راکد شده است.