انتقاد معاون اول رئیسجمهور از وارد نشدن ارز پتروشیمیها به بازار
معاون اول رئیسجمهور از پتروشیمیها به دلیل وارد نکردن ارزهای آنها به بازار انتقاد کرد.
به گزارش مهر اسحاق جهانگیری در نشست هماندیشی صنعتگران و فعالان اقتصادی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد گفت: پتروشیمیها چرا ارزشان را وارد کشور نمیکنند و وقتی بازار ارز با شوکی مواجه میشود، رئیس کل بانک مرکزی باید با آنان تماس بگیرد و بگوید ارزتان را وارد بازار کنید. بر همین اساس از پتروشیمیها میخواهم ارزشان را وارد کشور کنند.
سخنان معاون اول رئیسجمهور یادآور سخنان همتای وی در دولت قبلی است که از صادرکنندگان میخواست ارزهای خود را رو کنند و به نوعی آنها را مقصر تلاطم بازار ارز اعلام میکرد.
در همین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت از لغو تمام مقررات مخالف اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: سیاستهای اقتصاد مقاومتی موتور محرکی برای صنعت کشور است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست خواستار رفع موانع تولید شد و ادامه داد: گمرک مکلف است، هزینههای تهیه مواد اولیه بنگاههای اقتصادی را کاهش دهد.
مدیرعامل صندوق توسعه ملی در این نشست برخلاف معاون اول رئیسجمهور که از کمبود ارز و شوکهای آن گله داشت گفت: در حال حاضر منابع ارزی خوبی برای اختصاص به کارآفرینان و صنعتگران در صندوق وجود دارد.
سیدصفدر حسینی از تولیدکنندگان خواست به بانکها فشار نیاورند که وامهای ارزی را سریع بدهند چرا که بانکها باید نسبت به بازگشت تسهیلات مطمئن شوند.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی به صنعت داده میشود گفت: 90 درصد اختصاص تسهیلات به صنعتگران به صورت سرمایه در گردش خواهد بود.
رئیس بانک مرکزی هم در این نشست وعده داد که کشور در 6 ماه آینده از رکود خارج میشود.
ولیاله سیف با اعلام اینکه 85 درصد تامین مالی برعهده نظام بانکی است افزود: 45 درصد تامین مالی از طریق سرمایه در گردش و 55 درصد از طریق تسهیلات بلندمدت است.
سخنان معاون اول رئیسجمهور یادآور سخنان همتای وی در دولت قبلی است که از صادرکنندگان میخواست ارزهای خود را رو کنند و به نوعی آنها را مقصر تلاطم بازار ارز اعلام میکرد.
در همین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت از لغو تمام مقررات مخالف اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: سیاستهای اقتصاد مقاومتی موتور محرکی برای صنعت کشور است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست خواستار رفع موانع تولید شد و ادامه داد: گمرک مکلف است، هزینههای تهیه مواد اولیه بنگاههای اقتصادی را کاهش دهد.
مدیرعامل صندوق توسعه ملی در این نشست برخلاف معاون اول رئیسجمهور که از کمبود ارز و شوکهای آن گله داشت گفت: در حال حاضر منابع ارزی خوبی برای اختصاص به کارآفرینان و صنعتگران در صندوق وجود دارد.
سیدصفدر حسینی از تولیدکنندگان خواست به بانکها فشار نیاورند که وامهای ارزی را سریع بدهند چرا که بانکها باید نسبت به بازگشت تسهیلات مطمئن شوند.
وی با اشاره به اینکه 10 درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی به صنعت داده میشود گفت: 90 درصد اختصاص تسهیلات به صنعتگران به صورت سرمایه در گردش خواهد بود.
رئیس بانک مرکزی هم در این نشست وعده داد که کشور در 6 ماه آینده از رکود خارج میشود.
ولیاله سیف با اعلام اینکه 85 درصد تامین مالی برعهده نظام بانکی است افزود: 45 درصد تامین مالی از طریق سرمایه در گردش و 55 درصد از طریق تسهیلات بلندمدت است.