kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۶۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
انهدام باند جعل اسناد دولتی و دانشگاهی

۱۱۶ سارق در دام پلیس پایتخت افتادند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اجرای طرح امنیت محله محور طی ۲۴ ساعت ۱۱۶ سارق در قالب ۲۷ باند شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران گفت: همکارانم در پلیس‌آگاهی با اجرای طرح رصد متهمان سابقه‌دار و همچنین رصد فعالیت‌های مجرمانه متهمان موفق شدند ۱۱۶ سارق را شناسایی کنند که این افراد در قالب ۲۷ باند سرقت و کیف قاپی در سطح شهر تهران فعالیت می‌کردند.
رحیمی با ‌اشاره به اینکه از این تعداد ۱۵ باند به صورت باند زورگیری فعال بودند، افزود: در این طرح چهار باند سرقت مغازه و ۷ باند سرقت خودرو و همچنین یک باند سرقت مسلحانه که بین سه تا پنج نفر عضو داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.
وی با اعلام اینکه در میان دستگیرشدگان این طرح ۱۱ محکوم فراری نیز شناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: مقدار اموال شناسایی شده از متهمان میلیون‌ها تومان است که اموال در حال حاضر شناسایی و در اختیار پلیس آگاهی است.سردار رحیمی همچنین با ‌اشاره به کشف سه انبار بزرگ دپوی کالاهای قاچاق در سطح شهر تهران، گفت: در این انبارها، هزاران کارتن کالای قاچاق به ویژه کفش و لباس، داروهای بدنسازی قاچاق و تقلبی و مواد غذایی انبار شده بود که ارزش ریالی آن بیش از هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
انهدام باند جعل اسناد دولتی و دانشگاهی
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با ‌اشاره به انهدام باند جعل اسناد دولتی و مهرهای سازمان‌ها و ادارات آموزشی و خدمات‌رسان، اظهار داشت: اعضای این باند ۱۰ نفر بودند که به صورت شبکه‌ای اقدام به جعل می‌کردند. اسنادی که از محل اختفای این متهمان کشف شده نشان می‌دهد مهری وجود نداشته که این افراد اقدام به جعل آن نکرده باشند. از مدرک پایان دوره سوم متوسطه تا مدرک فوق لیسانس دانشگاه‌های دولتی و آزاد در بین مدارک مکشوفه از اعضای این باند قابل مشاهده است.
رحیمی افزود: همکارانم بعد از یک هفته رصد اطلاعاتی موفق شدند همه ۱۰ عضو این باند را شناسایی و دستگیر کنند که در حال حاضر تلاش برای شناسایی رابطان دولتی این باند در دستگاه‌ها ادامه دارد.
وی با ‌اشاره به اینکه همه اعضای این باند شامگاه یکشنبه در مخفیگاهشان در مرکز تهران شناسایی شده‌اند گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مدارک جعل شده از سوی این باند به ادعای خودشان دارای هولوگرام بوده و درصد خطای آن در زمان ارائه بسیار پائین اعلام شده است.