kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

دهه اول مهر هم بدون پرداخت سود سهام عدالت سپری شد

علی رغم وعده دولت برای پرداخت سود سهام عدالت تا پایان شهریور ماه، دهه اول مهر هم بدون پرداخت سود سهام سپری شد.


به گزارش مهر، دولت از مدتها قبل صحبت از پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان تا پایان شهریورماه سال جاری داده بود؛ به خصوص اینکه بعد از رونمایی از سامانه سهام عدالت در اسفندماه سال گذشته  از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور؛ تب وعده و وعید برای پرداخت سود سهام بالا گرفت.
دولت از مدتها قبل اعلام کرده بود که قصد دارد سود سهام عدالت را حداکثر در شهریورماه سال جاری پرداخت کند و به خصوص در دوران انتخابات هم، مانور بسیاری بر روی مبلغ این سود داده بود و همین موضوع را به عنوان یکی از وعده‌های خود در دوران انتخابات به مردم اعلام می‌کرد؛  در حالیکه دولت دوازدهم، این وعده را تا این لحظه محقق نکرده و به نظر هم نمی‌رسد که به این زودی‌ها، قصد داشته باشد که سود سهام عدالت را پرداخت نماید.
به عنوان نمونه پوری حسینی، رئیس‌سازمان خصوصی سازی، ۲۲ شهریورماه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سود سهام عدالت مشمولان را تا پایان شهریورماه واریز خواهد کرد؛ وعده‌ای که محقق نشده است و مردم بسیاری را چشم انتظار گذاشت است.
همین چند روز پیش بود که جعفر سبحانی، مشاور سازمان خصوصی‌سازی وعده داد که تا پایان هفته گذشته (هفته اول مهرماه) مرحله اول سود سهام عدالت را به حساب مشمولان واریز کند، اما حتی این هفته هم سپری شد و خبری از پرداخت سود سهام عدالت به مردم نرسید.
از سوی دیگر، هستند عده‌ زیادی که مشمول دریافت سهام عدالت در ده سال گذشته تاکنون نشده‌اند و به این امید هستند که دولت با پرداخت مرحله اول سود سهام، زمینه‌ساز ثبت‌نام‌های جدید شود.
گفتنی است، تاکنون 37/5 میلیون نفر صورتحساب خود را مشاهده کرده‌اند و 32/5 میلیون نفر نیز برای اعلام شماره شبای خود به سامانه سازمان مراجعه کرده‌اند.
طرح ساماندهی سهام عدالت از ماه‌های پایانی سال گذشته شروع شد و مشمولان از طریق سایت www.samanese.ir به صورت حساب سهام عدالت خود دسترسی پیدا کردند.
غلامحسین خورشیدی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دراین باره گفت: زمان واریز سود سهام عدالت مشخص و شفاف نیست و نمی‌توان به طور قطع قضاوتی درمورد آن داشت.
وی افزود: پرداخت سود سهام عدالت پدیده‌ای است که شاید دولت فعلی تمایل چندانی برای اجرای آن ندارد، اما مجبور است با آن کنار بیاید.
واریز سود سهام عدالت
 در انتظار امضای رئیس‌جمهور
در همین رابطه یک مدیر در سازمان خصوصی سازی اعلام کرد واریز نخستین سود نقدی سهام عدالت در انتظار امضای رئیس‌جمهور است.
اسماعیل مختاری دولت آبادی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: واریز نخستین سود نقدی سهام عدالت به حساب دارندگان آن به‌محض امضای درخواست سازمان خصوصی‌سازی از سوی رئیس‌جمهور در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مدیر دفتر سهامداری سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه نامه درخواست سازمان خصوصی‌سازی برای واریز سود نقدی سهام عدالت به حساب مشمولان در اواسط هفته گذشته به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده، گفت: در صورت امضای این درخواست در این هفته، واریز نخستین سود نقدی سهام عدالت از هفته آینده آغاز خواهد شد.
دولت‌آبادی با ‌اشاره به جزئیات پرداخت نخستین سود نقدی سهام عدالت گفت: چنانچه این سود در 31 شهریورماه امسال پرداخت می‌شد، برای هر مشمول برخوردار از سهام عدالت یک میلیون تومانی مبلغ 40 هزار تومان سود نقدی در نخستین مرحله از واریز سود سهام عدالت دریافت می‌کرد، اما با توجه به افزایش سودهای دریافتی در هفته‌های اخیر به احتمال فراوان رقم نخستین سود سهام عدالت با افزایش مواجه شده و یا طیف بیشتری از مشمولان سهام عدالت بتوانند جزء نخستین دسته دریافت‌کنندگان سود سهام عدالت قرار گیرند.