کد خبر: ۱۱۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

هشدار وزارت بهداشت درباره افراط در مصرف سوسیس و کالباس

رئیس سازمان غذا و دارو درباره مصرف افراطی و روزانه سوسیس و کالباس هشدار داد.
دکتر رسول دیناورند در گفت‌وگو با ایسنا درباره سلامت فرآورده‌های پروتئینی بویژه سوسیس و کالباس‌ها، گفت: نگرانی‌های ما در زمینه سوسیس و کالباس مانند گذشته همچنان وجود دارد و این امر نیازمند نظارت بیشتری است.
وی با ابراز نگرانی نسبت به استفاده از نوعی خمیر مرغ غیرمجاز در تهیه برخی از سوسیس و کالباس‌ها گفت: اقداماتی در این زمینه در حال انجام است که این خمیرهای غیرمجاز جمع‌آوری شوند. ما مصرف منطقی خمیر مرغی که از منابع قابل تأیید استحصال می‌شود را دنبال می‌کنیم.دیناورند همچنین از آماده شدن سند سلامت فرآورده‌های شیر و لبنیات،‌ روغن و نان جهت طرح در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خبر داد و گفت: در مورد روغن به دنبال کاهش میزان روغن جامد مصرفی و همچنین کاهش اسید چرب ترانس موجود در روغن جامد هستیم. در مورد شیر نیز افزایش مصرف را دنبال می‌کنیم؛ چرا که سرانه مصرف شیر در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است.