کد خبر: ۱۱۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

استاندار تهران: افزایش کرایه‌ها غیرقانونی است / تاکسی‌داران: نرخ بنزین افزایش یافته است

کرایه تاکسی در تهران به صورت خودسرانه از سوی برخی رانندگان تاکسی افزایش یافت و رانندگان دلیل این کار را افزایش نرخ بنزین اعلام می‌کنند.
به گزارش فارس کرایه حمل و نقل عمومی هر ساله حدود 20 درصد افزایش می‌یابد. امسال نیز قرار شد این کار با قدری تاخیر انجام شود چرا که مسئولان معتقد بودند افزایش نرخ‌ها بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش یابد اما برخی رانندگان خودسرانه اقدام به افزایش نرخ‌ها کردند.
سیدحسین هاشمی استاندار تهران درباره افزایش کرایه‌های حمل ونقل عمومی پس از اعلام قیمت حامل‌های سوخت، اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌های حمل و نقل عمومی در سراسر کشور به یک میزان و در طول سال برای یک بار افزایش خواهد داشت.
وی افزود: با شورای شهر و شهرداری تهران سیاست‌های لازم برای افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اتخاذ شده و اتحادیه‌ها نیز همکاری لازم را برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها داشته‌اند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسی‌ها به شکلی افزایش خواهد یافت که جبران 2 ماه گذشته نیز در آن لحاظ شود.
هاشمی درباره صف‌های طولانی که برای بنزین و CNG در شهر تهران تشکیل شده بود، گفت: بنده در ستاد سوخت و بحران تا بامداد امروز بوده‌ام و صف‌ها به مرور زمان خلوت شد و تاکنون نیز مشکل خاصی در استان تهران نداشته‌ایم.
استاندار تهران با تاکید بر اینکه کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی تا اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها افزایش نخواهد داشت، گفت: دیگر اقلام ضروری در استان تهران نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته و با میزان و درصد مشخص در صورت اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها افزایش خواهد یافت.
این در حالی است که از امروز بسیاری از رانندگان تاکسی به دلیل افزایش نرخ بنزین از روز پنج‌شنبه بدون تغییر برچسب‌ها نرخ‌ها را افزایش دادند و زمانی که با اعتراض مسافران رو‌به‌رو می‌شوند اعلام می‌کنند که قیمت بنزین افزایش یافته است.
دبیر شورای عالی ترافیک هم گفت: در حال حاضر نرخ کرایه تاکسی در هیچ شهری به طور رسمی افزایش پیدا نکرده است و افزایش نرخ کرایه‌ها تابع شرایطی است که هنوز مهیا نشده است.دکتر سیدمهدی یدی همدانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هنوز سیاست‌های کلی دولت درخصوص نرخ کرایه‌ها اعلام نشده و شورای شهر نیز افزایش کرایه‌ها را اعلام نکرده است بنابراین هر میزان افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی غیرقانونی است.
وی با اشاره به صحبت‌های استاندار تهران مبنی بر اجرا نشدن افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی گفت: با شورای شهر تهران توافق شده است که تا اعلام سیاست‌های کلی دولت در این خصوص‌، نرخ‌های جدید ابلاغ نشود و همه سازمان‌های تاکسیرانی بر افزایش خودسرانه نظارت و برخورد کنند.