kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

لبیک عبدالملک الحوثی به سیدحسن نصرالله؛آماده جنگ با اسرائیل هستیم

رهبر جنبش انصارالله یمن خطاب به سیدحسن نصرالله گفت تمامی یمنی‌ها آماده مقابله با اسرائیل در جنگ آتی هستند.


به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله لبنان در سالروز آغاز کمپین «فریاد علیه مستکبران» گفت: «یمنی‌ها آماده شرکت در هرگونه جنگ با دشمن اسرائیلی هستند. حساب باز کردن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بر روی یمنی‌ها در این جنگ کاملا درست است.» پیشتر سید حسن نصرالله گفته بود در جنگ آتی با اسرائیل احتمالا فضا برای صدها هزار نیرو در منطقه برای شرکت در این جنگ باز خواهد شد و یمن در رأس آن قرار دارد تا فرماندهان خود را که به جنگ با اسرائیل و تلاش برای نجات فلسطین ایمان دارند به این جنگ بفرستد. وی گفته بود «مقاومت، نیروی نظامی و مردمی در یمن دارد و یمن بخشی از محور مقاومت است.»
الحوثی در ادامه گفت: «درگیری امروز شدیدترین و خطرناک‌ترین درگیری علیه مردم فلسطین است. تمامی جنگ‌هایی که رخ می‌دهد رابطه آن با آمریکا کاملا واضح است...  عربستان و امارات نمی‌توانند ارتباط جنگ علیه یمن با طرح آمریکا و اسرائیل را مخفی کنند. واشنگتن زمانی که القاعده در آستانه فروپاشی بود به نظام‌های متجاوز علیه یمن دستور حرکت داد.» الحوثی این را هم اضافه کرد که «موضع نظام‌های عربی در مقابل توطئه بزرگ علیه امت اسلامی به طرح آمریکا کمک کرد. بیشتر نظام‌های عربی و اسلامی موضعشان منفی نسبت به تحرک آمریکا در منطقه بود. زمانی که چالش‌ها و خطرات بزرگتر می‌شود ما باید تحرکاتمان را در تمامی سطوح افزایش دهیم.»
الحوثی در نهایت از مردم یمن خواست تظاهراتی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در قدس برگزار کنند که این تظاهرات دیروز برگزار شد.