kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
به یاد شهید علی خلیلی‌مقدم

بقاي اسلام در گرو جهاد با کفار تا پیروزی(حدیث دشت عشق)

علي خليلي‌مقدم فرزند نوروزعلي در بيست و چهارم آذر ماه 1347 در خانواده‌اي مذهبي در تهران ديده به جهان گشود. پدرش در يکي از کارخانه‌هاي تهران کار مي‌کرد. خانواده‌اش در آن زمان به علت حقوق کم کارگري با يک زندگي مستأجري روزگار سختي را مي‌گذراندند.


در اولين سال تحصيلي به همراه برادرش در يکي از مدارس تهران در جنوب شهر مشغول به تحصيل شد. هنوز نوجواني بيش نبود که انقلاب شکوهمند اسلامي ايران بر طاغوت و طاغوتيان غلبه يافته و به پيروزي رسيد.
او از همان آغاز قيام و انقلاب، شور انقلابي بودن را در و جودش احساس کرد و همگام با امت به پا خاسته در مسير جريان حق عليه باطل، قدم نهاد و عشق به امام و انقلاب در سيمايش ظاهر شد.
هفده سال بيش نداشت که جنگ را بنا به فرموده امام، سرلوحه همه آموزش‌ها قرار داد. ديگر لحظه‌اي آرام و قرار نداشت! دانست که بايد فنا شود تا اسلام و انقلاب را بقا باشد. تحصيلش، تحت‌الشعاع جنگ قرار گرفت و همانگونه که از دفترهاي مدرسه‌اش پيداست، تمام هوش و حواس او معطوف جنگ و جبهه و شهادت و ... بود.
بقاي ابديش را در بقاي اسلام و بقاي اسلام را در گرو جنگ و مبارزه و جهاد با کفار و منافقين تا پيروزي نهايي مي‌ديد. او سرانجام در تاريخ هشتم تير 1367 به شهادت رسید.