kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

اخبار ورزش جهان


دیدار توماس باخ و تاماش آیان
تاماش آیان دیداری را با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک انجام داد و او را در جریان اقدامات IWF نسبت به تصمیماتی که IOC در مورد وزنه‌برداری گرفته بود، قرار داد.
 تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با حضور در در مقر کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در لوزان سوئیس با توماس باخ دیدار کرد. پیش از این در جلسه هیئت رئیسه IOC تصمیماتی در مورد وزنه برداری گرفته شد مبنی بر اینکه باید برابری جنسیتی در وزنه برداری ایجاد شود که در همین راستا یک وزن از اوزان مردان در المپیک 2020 کم شد. همچنین کمیته بین‌المللی المپیک هشدار داده که فدراسیون جهانی وزنه برداری در مورد مبارزه با دوپینگ باید اقدام جدی انجام دهد. فدراسیون جهانی وزنه برداری هم بلافاصله دو کارگروه را تشکیل داد تا به این مسائل رسیدگی کنند. اکنون آیان اقداماتی که این دو کارگروه در آینده انجام می‌دهند را برای باخ تشریح کرد.باخ در این نشست انتخاب مجدد آیان را به عنوان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری به او تبریک گفت.همچنین در حاشیه نشست باخ و آیان بحث‌های سومندی هم بین کیت مک کانل مدیر ورزش‌های IOC و ریچارد بودگت مدیر علمی و پزشکی IOC با آتیلا آدامفی مدیر کل فدراسیون جهانی (داماد تاماش آیان) انجام گرفت.
دو بازیکن
در فهرست فروش پاری سن ژرمن
دو بازیکن پاری ‌سن‌ ژرمن در فهرست فروش این باشگاه قرار گرفته‌اند و می‌توانند در تابستان از این تیم فرانسوی جدا شوند.
پاری ‌سن‌ ژرمن یکی از تیم‌هایی است که در فصل جابه‌جایی تابستانی تغییرات زیادی خواهد داشت. دنی آلوس خرید بزرگ پاری سن‌ژرمن در تابستان بود اما بدون شک تنها بازیکن نخواهد بود و باید منتظر خریدهای دیگر این تیم باشیم.روزنامه اکیپ فرانسه از دو بازیکن بزرگی سخن به میان آورد که در فهرست فروش پاری سن ژرمن قرار گرفته‌اند و جایی در تیم اونای امری برای فصل بعد نخواهند داشت. اکیپ نوشت که حاتم بن عرفه و‌گریگور کریشویاک در اردوی تابستانی پاری ‌سن‌ ژرمن در آمریکا حضور نخواهند داشت و می‌توانند به دنبال تیم بعدی خود باشند.هر دو بازیکن تابستان سال قبل راهی پاری ‌سن‌ ژرمن شدند و عملکرد ناامید‌کننده‌ای از خود نشان دادند.
اسنایدر با گالاتاسرای فسخ کرد
هافبک هلندی قرارداد خودش با تیم گالاتاسرای را بعد از چند سال حضور در این تیم فسخ کرد.
وزلی اسنایدر، هافبک هلندی که مدت‌ها در لیگ ترکیه و باشگاه گالاتاسرای توپ می‌زد بعد از توافق با سران این تیم قراردادش را فسخ کرد. گفته می‌شود که این هافبک 33 ساله قرار است راهی لیگ آمریکا و باشگاه لس آنجلس شود.اسنایدر در حال‌ حاضر بازیکن آزاد محسوب می‌شود و چهار و نیم میلیون یورو در سال درآمد خواهد داشت. بازیکن سابق اینتر اگر قرار باشد به لیگ آمریکا برود باید یک میلیون یورو از درآمد سالانه خود را کمتر کند.اسنایدر هلندی در فصل گذشته در 28 بازی برای گالاتاسرای موفق شد پنج گل به ثمر برساند و 15 پاس گل نیز برای هم تیمی‌هایش فراهم کرد. با این حال تیم او در رده بهتر از چهارم جدول رده‌بندی قرار نگرفت.
فدرر به يازدهمين فينال ويمبلدون رسيد
راجر فدرر با شكست دادن توماش برديچ در نيمه نهايي مسابقات ويمبلدون ، براي يازدهمين بار به فينال اين رقابت‌ها رسيد.راجر فدرر سوييسي در نيمه نهايي مسابقات ويمبلدون به مصاف توماش برديچ چك رفت و با نتيجه سه بر صفر به پيروزي رسيد. نتايج سه ست اين بازي٧-٦، ٧-٦ و ٦-٤ بود.فدرر در اين مسابقات حتي يك ست را نيز واگذار نكرده است.در ديگر بازي مرحله نيمه نهايي این رقابتها مارين چيليچ ، سم كري را شكست داد و به فينال راه يافت.چيليچ و فدرر عصر امروز در فينال مردان با هم رو به رو مي شوند.
پراندلی: به دنبال قهرمانی
 در لیگ قهرمانان آسیا هستم
سرمربی النصر امارات تاکید کرد که به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است.پراندلی، سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا با وجود پیشنهادهای زیادی که داشت تصمیم گرفت راهی خلیج‌فارس شود تا هدایت النصر امارات را بر عهده گیرد.این مربی سرشناس ایتالیایی تاکید کرد که به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است و برای رسیدن به این هدف خود نهایت تلاشش را به کار می‌گیرد.او گفت‌: حضور من در النصر به این معنا نیست که دیگر در فوتبال ایتالیا مربی‌گری نمی‌کنم. چند پیشنهاد خوب داشتم اما تصمیم گرفتم که در النصر مربی‌گری کنم و اهداف بزرگی در سر دارم.سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایتالیا، ادامه‌ داد: به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هستم و برای رسیدن به این هدف نهایت تلاشم را به کار می‌گیرم. در النصر بازیکنان بزرگی مثل واندرلی و عبدالعزیز براده بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد که تیم ما کیفیت بالایی دارد.
مورینیو: به ۲ خرید دیگر نیاز داریم
سرمربی منچستریونایتد معتقد است تیمش به دو خرید دیگر نیاز دارد تا بتواند برای فصل آینده کاملا آماده باشد.
منچستریونایتد فصل قبل با هدایت ژوزه مورینیو موفق شد قهرمانی در جام خیریه (سوپر جام)، جام اتحادیه و لیگ اروپا را به دست بیاورد.شیاطین سرخ این روزها خودشان را در ینگه دنیا آماده می‌کنند چون فصل پر فشاری را پیش روی دارند. آنها ابتدا باید در سوپر جام اروپا باید به مصاف رئال مادرید بروند و در ادامه‌ نیز در چهار جبهه مختلف به رقابت خواهند پرداخت.تاکنون ویکتور لیندلوف و روملو لوکاکو به تیم منچستریونایتد پیوسته‌اند.ژوزه مورینیو درباره جذب بازیکنان دیگر از سوی تیمش در فصل نقل‌ و انتقالات تابستانی، گفت‌: من نمی‌توانم درباره بازیکنان دیگر صحبت کنم. برای مثال ماتیچ بازیکن چلسی است، همین طور موراتا که بازیکن رئال مادرید است و نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم. من باید به بازیکن، باشگاه و سران باشگاه احترام بگذارم و صحبتی درباره آنها نکنم ولی باید این را بگویم که برنامه ما برای خرید بازیکن ادامه‌ دارد. ما از خرید لوکاکو و لیندلوف راضی هستیم ولی این کافی نیست. ما چهار بازیکن جدید در فصل نقل‌ و انتقالات می‌خواستیم که تاکنون نیمی از آنها یعنی دو بازیکن را خریداری کرده‌ایم. همه چیز سخت است. در حال‌ حاضر مذاکره برای بازیکن جدید بسیار دشوار است. شاید ما نتوانیم بازیکن جدیدی به دست بیاوریم. شاید هم بتوانیم این کار را بکنیم و شاید هم فقط یک بازیکن جذب کنیم.آقای خاص درباره حضور زلاتان ایبراهیموویچ برای فصل آینده، گفت‌: این امکان وجود دارد که ایبراهیموویچ برای فصل آینده در تیم ما بازی کند. ما می‌خواستیم همه چیز را در اختیار او قرار دهیم و پیشنهاد تمدید قرارداد به او ندهیم و این خود بازیکن باشد که خواسته‌اش را به ما اعلام کند. او تصمیم گرفته است که در بالاترین سطح رقابت کند. درهای اولدترافورد برای او باز است.این روزها صحبت‌های زیادی درباره حضور زلاتان ایبراهیموویچ در لیگ آمریکا به گوش می‌رسد.