kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

خسارت سیل به روستاهای ۲ استان اعلام شد

در اثر وقوع سیل، به تأسیسات زیربنایی روستایی شهرستان ساوجبلاغ و پنج روستا از توابع طالقان و 457 واحد مسکونی در ایرانشهر خسارت وارد شد.


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: بر اثر برآوردهای اولیه خسارت سیل به ساوجبلاغ حدود 8 میلیارد ریال اعلام شد که به امور آب 500 میلیون تومان، آبفای روستایی 250 میلیون تومان و راه‌های روستایی 100 میلیون تومان خسارت وارد کرده است که این میزان برآورد اولیه است.
ابوالقاسم پالیزگر افزود: در این حادثه یک دختربچه 9 ساله فوت کرد، حدود 14 نفر به صورت سطحی مصدوم شدند و 2 نفر نیز به بیمارستان انتقال یافتند.
وی اضافه کرد: در سیل جمعه شب 5 روستا دچار خسارت فراوان و علاوه بر آسیب‌دیدگی بخشی از باغات 4 دهنه پل و بخشی از جاده‌های روستایی تخریب شده است.
امیر محمدی، معاون امور عمرانی فرماندار طالقان از بسته شدن راه‌های روستاهای ناریان، دیزان، پراچان، خیکان و مهران و همچنین طغیان رودخانه بسته خبر داد و گفت: سقوط یک خودرو ال‌90 و یک پراید بر اثر سیل در دره داخل روستای دیزان به رودخانه، آسیب به چند خودرو در روستای دیزان، تخریب سر دهنه‌های انهار روستاهای مذکور، آبگرفتگی 4 منزل مسکونی و 7 طویله در روستای دیزان، خسارت به باغات و زمین‌های کشاورزی این روستاها از جمله زیان‌های وارد شده است.
وی در ادامه تأکید کرد: بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که زباله‌های بستر رودخانه طالقان، عدم لایروبی‌ انهار و خشک بودن زمین سبب جاری شدن سیلاب بوده است.
رضا اربابی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان هم از شناسایی 457 واحد مسکونی شهری و روستایی در ایرانشهر که بر اثر بارندگی‌ها دچار خسارت شده‌اند خبر داد و گفت: برق 25 روستای ایرانشهر بر اثر بارندگی قطع شده بود که به همین دلیل پمپ‌های آب 25 روستا از کار افتاده و مردم دچار مشکلات بی‌آبی شده بودند، که با تلاش مأمورین مشکل برق برطرف شده است. وی اضافه کرد: حدود 20 واحد آموزشی برای اسکان اضطراری خسارت‌دیدگان در ایرانشهر پیش‌بینی شده و کلیه نیروهای امدادی در این مناطق در آماده‌باش کامل قرار دارند.