kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
جینز دیفنس:

شمال خلیج ‌فارس و قلمرو هوایی عربستان زیر پوشش اس۳۰۰

یک وبگاه انگلیسی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای از استقرار یکی از سامانه‌های دفاع موشکی «اس-۳۰۰» ایران در بوشهر و پوشش مطلوب هوایی در منطقه خبر داد.


وبگاه انگلیسی «جینز» از استقرار یکی از سامانه‌های دفاع موشکی «اس-300 » ایران در بوشهر خبر داد.
جینز دیفنس با استناد به تصاویر ماهواره‌ای نوشت: ایران یکی از سامانه‌های دفاع موشکی «اسPMU2-300» خود را اواخر ماه آوریل به طور دائمی در بوشهر مستقر کرد. اقدامی که به‌طور مطلوبی توانایی این کشور در نظارت و شناسایی تهدیدهای هوایی در شمال خلیج‌‌فارس را افزایش می‌دهد.
این نشریه برمبنای تصاویر ماهواره‌ای از دریافت چهار آتشبار اس-300 از روسیه و از سوی ایران در سال 2016 خبر داد و نوشت که هر کدام مجهز به رادار «L6E96»، رادار درگیر شدن «N6E2-30» و چهار پرتابگر «5P85TE2» هستند.جینز نوشت: در صورت تجهیز این سامانه‌ها  به موشک‌های «N6E2-48» با برد دویست کیلومتر  ایران قادر است از بوشهر تقریبا همه جای شمال خلیج ‌فارس را رصد نماید. برد رادار این سامانه به ایران همچنین کمک می‌کند تا تردد هوایی در کشورهای عراق، عربستان و کویت را نیز رصد کند.
به گزارش فارس، نشریه ژاپنی «دیپلمات» نیز اخیرا نوشت که بر اساس برآوردهای صورت گرفته بین 40 تا 60 پرتابگر اس-300 که هرکدام قادر به حمل چهار موشک هستند به ایران ارسال شده‌اند.
جینز در خاتمه نوشت که مکان استقرار یکی از چهار سامانه دفاع موشکی اس-300 ایران هنوز نامعین است.