kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
مریلا زارعی هم تأیید کرد

مدیران دولت حسن روحانی تحمل نقد ندارند!(اخبار ادبی و هنری)



بازیگر برنده سیمرغ بهترین بازیگر زن در گفت‌وگویی، کم تحمل‌تر شدن مسئولان دولت کنونی نسبت به دولت‌های نهم و دهم در برابر نقد را
تأیید کرد!
مریلا زارعی در گفت وگو با روزنامه اعتماد و در پاسخ به این سؤال که «...به نظر مي‌آيد در دولت نهم و دهم كه اهميت مباحث اخلاقي در جامعه بيشتر شده بود، فيلمسازان راحت‌تر جامعه را نقد مي‌كردند و جسورتر بودند.» گفت: «هر سال دريغ از پارسال. كاملا قبول دارم. اين روزها نه مردم، نه مسئولان توان و تحمل شنيدن انتقاد را ندارند. استنباط من اين است مردم اين روزها آنقدر درگير مشكلات و موانع بر سر راه زندگي روزمره‌شان هستند كه ديگر كسي ظرفيت نقد شدن برايش باقي نمي‌ماند. وقتي مردم يك شهر از داشتن هوا براي تنفس محروم هستند، وقتي هزار و يك مشكل معيشتي در مقابل روي‌شان صف كشيده، وقتي در برابر يك بيماري توان طي كردن پروسه درماني درست و استاندارد را ندارند چطور انتظار داريد گوش‌شان براي شنيدن انتقاد باز باشد؟ پس اين كم تحمل بودن در مردم از نظر من قابل توجيه است اما در مورد مسئولان، هرگز.»
وی با بیان اینکه «مسئولان ما به نظرم بيش از آنكه نقدپذير باشند اداي پذيرش نقد را درمي‌آورند» افزود: «در دولت نهم و دهم اگر به گفته شما چنين شرايطي حاكم بوده شايد به دليل اين است كه در آن مقطع پرده‌ها افتاد و سينماگران براي نشان دادن آن سوي پرده گوي سبقت از يكديگر مي‌ربودند. اما در حال حاضر وضعيت عجيبي رخ داده است. تعامل بين هنرمندان و سياسيون باعث شده همه در يك رودربايستي بزرگ با هم نتوانند در بيان مسائل صادق باشند كه البته من اين را از زيركي و هوشمندي مسئولان فعلي مي‌دانم. لبخند معجزه مي‌كند.»