kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

قتل 22 عضو جمعیت اسلامی افغانستان پای مواد مخدر در میان است

به دنبال انتشارخبر کشته شدن 22 عضو «جمعیت اسلامی» افغانستان آن هم به دلیل مخالفت آنها با قاچاق مواد مخدر توسط حزب «اسلامی»، دولت کابل از مقامات محلی استان «تخار» خواسته در این مورد تحقیق کنند.



هفته گذشته، «بشیر قانت» یکی از فرماندهان حزب‌اسلامی تحت  رهبری «گلبدین حکمتیار» در شهرستان «چاه آب» استان تخار 22 تن از اعضای حزب جمعیت اسلامی را در حالی که در صف نماز بودند، به قتل رساند، پس از گذشت چند روز از این ماجرا، مشخص شد که پای «مواد مخدر» در میان است و اعضای حزب «جمعیت اسلامی» مخالف قاچاق مواد توسط «حزب اسلامی» بوده‌اند.
به گزارش تسنیم، در واکنش به این ماجرا، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، خواستار پیگیری این جنایت شد. این مقام افغانستان هیئتی را نیز برای بررسی حادثه، به استان تخار اعزام کرد. اکنون خبر رسیده دولت مرکزی افغانستان با بالا گرفتن این مسئله به مقامات محلی دستور داده در این باره فورا تحقیقاتی را آغاز کنند.
طرح حمایت از شیعیان
خبر دیگر اینکه در پی حملات تروریستی اخیر علیه شیعیان در مناطق مختلف از جمله کابل و هرات، شورای علمای شیعه این کشور طرحی را برای تامین امنیت اماکن مراسم مذهبی در افغانستان، در اختیار دولت قرار دادند.
بر اساس طرح فوق که در اختیار «سرور دانش» معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان قرار گرفته، کمیته تنظیم امور دینی و امنیتی شورای علمای شیعه برای مقابله با تروریست‌ها، با نیروهای امنیتی دولت همکاری خواهند داشت.
«دانش» پس از دریافت این طرح، اعلام کرده که حفظ امنیت شهروندان، و اماکن مذهبی در افغانستان، از وظایف اصلی دولت است. وی این را هم گفته که این طرح در شورای امنیت افغانستان بررسی خواهد شد.
دانش همچنین از مردم افغانستان خواست با نیروهای امنیتی دولت همکاری کنند. مدتی است مردم و جریان‌های سیاسی مختلف در افغانستان، دولت این کشور را به دلیل‌ «ناتوانی در تامین امنیت مردم» تحت فشار قرار داده‌اند.