kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

کوتاه از سراسر جهان



آمریکا
یو اس‌ای تودی: دادستان کل آمریکا از اعلام جرم علیه 412 نفر از پرسنل نظام پزشکی برای کلاهبرداری از موسسات بیمه به مبلغ 1/3 میلیارد دلار و همچنین علیه 120 نفر که در تجویز غیرمجاز و توزیع داروهای مخدر نقش داشتند، خبر داده است. مقام‌های قضایی آمریکا در حالی این خبر را منتشر کردند که سوء مصرف داروهای مخدر در آمریکا بسیار شایع شده است. گفته می‌شود این بزرگترین کلاه‌برداری درمانی تاریخ آمریکاست.
هند
ایرنا: وزارت امور خارجه هند روز گذشته اظهارات پاکستان مبنی بر استفاده ارتش هند از سلاح‌های شیمیایی در کشمیر را رد کرد. پاکستان اوایل هفته گذشته گفته بود، نیروهای هندی از مهمات جنگی حاوی مواد شیمیایی علیه مردم کشمیر استفاده می‌کنند. به گفته مقامات محلی ،اعتراض‌های کشمیر در یک سال گذشته 120 کشته و یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.
ترکیه
بیزینس رو:دولت ترکیه برای خرید سامانه موشکی اس 400 با روسیه به توافق کامل رسیده است. ترکیه اعلام کرده مسکو برای فروش هر مجموعه موشک اس 400 به ترکیه، مبلغ 500 میلیون دلار پیشنهاد داده است. پیش از این رسانه‌ها از نهایی شدن فروش موشک اس 400 روسی به ترکیه خبر داده و به نقل از مقامات ترکیه اعلام کرده بودند که آنکارا منتظر اعلام قیمت نهایی برای خرید این سامانه موشکی است.
آلمان
اشپیگل: دولت آلمان با صادرات میلیونیِ سلاح به عربستان موافقت کرد. این موافقت در شرایطی صورت گرفته که جنگ داخلی در یمن و بحران قطر در منطقه خلیج‌فارس همچنان ادامه دارد. حزب سوسیال دموکرات آلمان از این تصمیم دولت انتقاد کرده است.
روسیه
ایسنا: کاخ سفید از احتمال بازگشت اموال دیپلمات‌های روسیه در خاک این کشور خبر داده است. سباستین گورکا، معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا گفته: «ما می‌خواهیم فرصتی را برای تعامل و همکاری با روسیه فراهم کنیم... این واقعیت است که ما نمی‌توانیم فلسفه‌ای مشترک داشته باشیم، نمی‌توانیم یک نقطه نظر مشترک در مسائل جهانی داشته باشیم اما مسائل و دغدغه‌های مشترکی داریم.»