kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

2400 نفر زندانی در اصفهان حافظ قرآن شدند

مدیر کل زندان‌های اصفهان گفت: در سال گذشته دو هزار و 400 نفر زندانی در اصفهان حافظ قرآن شده‌اند و همچنین یک هزار و 115 نفر هم ادامه تحصیل دادند که در این بین 24 نفر تحصیلات دانشگاهی را طی می‌کنند.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

اسدالله گرجی‌زاده در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال 95 حدود 30 هزار و 500 نفر ورودی به زندان‌ها داشتیم، افزود: این آمار نسبت به سال 94 حدود 1/8 درصد کاهش داشته است که 96 درصد مرد، 4 درصد زن و 3 درصد از زندانیان بی‌سواد و 58 درصد نیز متأهل بودند.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته 29 هزار زندانی از بند رهایی یافتند اضافه کرد: پنج‌هزار و 880 نفر زندانی در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای بدون آرم زندان شدند.  وی با بیان اینکه سه هزار و 500 نفر زندانی تحت پوشش خیریه قرار دارند و یک‌هزار و 305 خانواده زندانی نیز به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی شدند، ابراز داشت: 930 نفر از طریق خیریه‌ها آزاد شدند، که برای آزادی این تعداد چهار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته مواد مخدر با 26 درصد بیشترین دلیل ورود به زندان‌های استان اصفهان بوده است، تصریح کرد: همچنین 50 درصد از زندانیان استان اصفهان را نیز زندانیان جرایم مواد مخدر تشکیل می‌دهند.
گرجی‌زاده با بیان اینکه سرقت با 20 درصد، جرم علیه اشخاص با 14 درصد و محکومیت‌های مالی با 13 درصد از دیگر جرایم زندانیان ورودی به زندان‌های استان اصفهان در سال گذشته است، افزود: در کشور ایران به لحاظ تعداد افراد زندانی در بین کشورهای اسلامی رتبه اول را دارا هستیم و در کشورهای آسیایی رتبه چهارم و در سطح جهان رتبه هشتم را دارا هستیم.