kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲

کوتاه از شهرستان‌ها



تکمیل پروژه‌ها
تایباد- خبرنگار کیهان: فرماندار تایباد گفت: در سال جاری پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی شهرستان با دریافت اعتبارات لازم تکمیل می‌شود.حسین شرافتی‌راد گفت: اماکن ورزشی شهرستان قدیمی است و جوابگوی این همه استعداد و توانمندی ورزشی نیست در این مراسم که مسئولان شهرستان و ائمه جمعه تشیع و تسنن حضور داشتند از جهان پهلوان علی مهدی‌زاده ورزشکار تایبادی که توانسته بود در مسابقات جهنای که در روسیه برگزار شده بود مقام سوم را کسب کند تقدیر به عمل آمد.
شناسایی مدارس آسیب‌پذیر اجتماعی
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: مدیر آموزش و پرورش قائمشهر گفت: 28 مدرسه از مجموع 330 واحد آموزشی شهرستان قائمشهر که بیشتر از همه در معرض آسیب‌های اجماعی قرار داشتند، شناسائی شده‌اند.سیدمحمد رسولی افزود: پس از شناسائی مدارس آسیب‌پذیر، مشاوران برای آموزش دانش‌آموزان جهت مقابله با این آسیب‌ها به این مدارس اعزام شدند.دادستان قائمشهر هم گفت: مواد مخدر یکی از مباحث جدی در جامعه است که به عنوان بلای خانمان‌سوز گریبان‌گیر جوانان و نوجوانان ما شده است.حسین عشقی با بیان اینکه موادمخدر دومین علت مهم محکومیت زندانیان قائمشهر است، افزود: هم‌اکنون 180 نفر از زندانیان شهرستان، محکومان مواد مخدر هستند.
اجرای طرح‌های عمرانی
ساری- خبرنگار کیهان: 133 میلیارد ریال برای پروژه‌ها و طرح‌های مصوب شهرداری‌ها در زمینه مدیریت پسماند، طرح‌های گردشگری و پروژه‌های زیربنایی و عمرانی برای 54 شهر استان مازندران اختصاص داده شد.
مدیرکل شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: شهرداری‌هایی که طرح‌های مصوب در سه حوزه پسماند، گردشگری و زیربنایی و عمرانی دارند می‌توانند از اعتبارات بند و تبصره 6 بهره‌مند شوند.فرهاد عسگری تأکید کرد: از مجموع اعتبارات اختصاص داده شده 10 میلیارد ریال مربوط به گردشگری، 23 میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های پسماند و 100 میلیارد ریال مربوط به پروژه‌های زیرساختی و عمرانی است.
تولد گوساله مرال
* دهمین گوساله مرال (گوزن قرمز) در مرکز تکثیر و پرورش مرال در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری متولد شد.مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در این پناهگاه 26 رأس مرال نگهداری می‌شود که با تولد 10 گوساله مرال در سال جاری تعداد گوزن زرد در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری به 36 رأس افزایش یافت.
میلاد بهرامی گفت: مرال از خانواده گوزن‌ها و از بزرگ‌ترین گونه‌های جانوران علف‌خوار کشور به شمار می‌رود که بعد از تکثیر، در زیستگاه‌های اصلی مانند گلستانک نوشهر و یا در مناطق بالادست دودانگه و چهاردانگه رهاسازی می‌شوند.
جمع‌آوری لامپ‌های پرمصرف
تبریز- خبرنگار کیهان: با مجوز دادستانی تبریز، لامپ‌های پرمصرف مراکز و واحدهای تجاری در تبریز جمع‌آوری می‌شوند.مدیرعامل توزیع برق تبریز گفت: این جمع‌آوری در قالب هفتمین دوره طرح جمع‌آوری لامپ‌های پرمصرف صورت می‌گیرد.
عادل کاظمی افزود: استفاده از این لامپ‌ها از سال 87 ممنوع شده است ولی هنوز برخی از واحدهای تجاری از آنها استفاده می‌کنند که برای اعمال قانون و کمک به صرفه‌جویی منطقی در انرژی 12 گروه عملیاتی لامپ‌های موردنظر را به طور کامل جمع‌‌آوری می‌کند.
رتبه اول نرخ باسوادی
ساری- خبرنگار کیهان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: مازندران با میزان با سوادی 98/58 درصدی، رتبه نخست کشور را داراست.علیرضا یونسی رستمی گفت: با تلاش آموزشیاران نقاط اسکان 49 هزار فرد بی‌سواد استان برای باسواد کردن آن‌ها مشخص شد. وی تاکید کرد: از 2 هزار و 365 نفر افراد ترک‌تحصیل کرده در استان بالغ بر 2 هزار و 346 نفر شناسایی شدند که اقدام با ارزشی بود و 19 نفر باقی‌مانده نیز باید شناسایی و دلایل ترک تحصیل آنان ریشه‌یابی فرهنگی، روانی، اجتماعی و اقتصادی شود.