kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
حجت‌الاسلام سید علی‌خمینی:

اگر آرمان فلسطین مسئله اصلى مسلمین باقى مى‌ماند شاهد پیدایش داعش نبودیم

نوه امام راحل گفت: داعش و اندیشه‌هاى تکفیرى، صهیونیسم و اندیشه‌هاى ضداسلامى و بى‌خبران از نظم جهان سه گروهى هستند که نمى‌خواهند مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام شود.


به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید على خمینى در دیدار با اعضاى جمعیت دفاع از ملت فلسطین (واحد آذربایجان‌غربى) با اشاره به علل مطرح شدن مسئله فلسطین توسط امام راحل و سایر اندیشمندان اسلامى، گفت: به خاطر وجود حداقل سه جهت مسئله فلسطین در میان ملت‌هاى اسلامى رواج پیدا کرد.
وی ظلم، اسلام و وحدت اسلامى را سه عامل اصلى براى مطرح شدن و مطرح ماندن مسئله فلسطین در میان جوامع بشرى و اسلامى دانست و با اشاره به مسئله وحدت اسلامى، تصریح کرد: اگر آرمان فلسطین مسئله اصلى مسلمین باقى مى‌ماند، شاهد پیدایش داعش نبودیم.
حجت‌الاسلام سید على خمینى به لزوم پیگیرى مسئله فلسطین پرداخت و گفت: پیگیرى این مسئله انسانى، اسلامى، مطابق با موازین حقوق بشر، سودمند، ساکت‌کننده مخالفین جمهورى اسلامى در جدل‌هاى بین‌المللى، نمایانگر تزلزل اندیشه صهیونیزم، نمایان‌گر میزان صداقت دولت‌هاى مستکبر در ادعاهاى گوش خراش اخلاق‌گرایى و پایدارى به اخلاق و حقوق بشر است. نوه امام‌خمینی(ره) به مخالفین طرح مسئله فلسطین پرداخت و تصریح کرد: داعش و اندیشه‌هاى تکفیرى، صهیونیسم و اندیشه‌هاى ضداسلامى و بى‌خبران از نظم جهان و بازار سود و زیان مادى سه گروهى هستند که نمى‌خواهند مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام شود و متاسفانه توانسته‌اند تا حدودى موفق شوند.
وی خاطرنشان کرد: از نهادهاى فرهنگى و تبلیغاتى نظام گله‌مندیم چرا که مسئله فلسطین تقریبا منحصر در هفته آخر منتهى به روز قدس شده و اگر همین طور پیش برویم، ممکن است روزى روز قدس هم کمرنگ شود.
حجت‌الاسلام سید على خمینى اظهار داشت: مخالفین این ایده در طول سال کار مى‌کنند، اما ما دست روى دست مى‌گذاریم و در جهات تبلیغى و ترویجى و رسانه‌اى کم کار و گرفتار تکراریم.