kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
روحانی در جلسه هیئت دولت:

ایران شبیه جلادهای داعش را در سال‌های ۵۹ و ۶۰ مشاهده کرد

رئیس‌جمهور ضمن بیان اینکه آنهایی که ابرقدرت بودند از گفتن آن حرف‌های نابجا در برابر جمهوری اسلامی پشیمان شدند، به پناه دادن برخی از کشورهای اروپایی به منافقین اشاره کرد و گفت: ایران شبیه جلادهای داعش را در سال‌های ۵۹ و ۶۰ مشاهده کرده است.



حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دیروز در جلسه هیئت دولت گفت: آن کشورهای بزرگی که در حدود 16 سال اخیر، منطقه را با مداخله نظامی و با اشغال افغانستان و عراق به ناامنی کشیدند، به‌رغم درست کردن پایگاه‌های نظامی و استقرار ناوها و هواپیماهایشان در منطقه، نه‌تنها اقدامی در برابر تروریست‌ها درعراق انجام ندادند بلکه شاید از اینکه منطقه دچار مشکلات جدید شده ،خوشحال هم بودند چرا که این موضوع  به فعال‌تر شدن کارخانجات اسلحه‌سازی آنها و ایجاد بهانه‌ برای مداخله بیشتر در منطقه کمک می‌کرد.
رئیس‌جمهور ضمن اشاره به کمک‌های ایران به سوریه و عراق گفت: برای مردم ایران اما امروز بسیار مبارک است، چرا که نشان می‌دهد دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز تصمیم درستی گرفت و امروز همه جهانیان در واقع به‌نحوی به درستی مسیری که ایران انتخاب کرده بود، اعتراف می‌کنند.
وی تصریح کرد: آنها انتخاب و راه دیگری را در پیش گرفته بودند. فکر می‌کردند برهم زدن دولت‌های منطقه و حاکمیت دولت‌ها در این منطقه، راه حل است. آنها فکر می‌کردند حاکمیت عراق و سوریه و برخی کشورهای دیگر منطقه باید تغییر کند. برخی فکر می‌کردند که می‌توانند موضوع تروریسم را در منطقه به‌عنوان اعتراض مردمی جلوه دهند و بگویند این مردم هستند که این حکومت را نمی‌خواهند، در حالی که کاملاً مشخص بود نمی‌شود ماهیت تروریسم را با پوشاندن این لباس‌ها مخفی کرد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: در ماه‌ها و سال‌های بعد، تروریست‌ها، مخصوصاً داعش در سوریه و عراق کارهایی کردند که تقریباً همه طرفداران خودشان را شرمنده ساختند. شما دیدید فردی را در قفس گذاشتند و زنده زنده او را سوزاندند.
روحانی با اشاره به اینکه چنین کارهای وحشیانه‌ای در دهه‌های اخیر کمتر سابقه داشت، خاطرنشان کرد: البته ما شبیه این جلادی‌ها را در سال‌های 59 و 60 در ایران مشاهده کردیم. تروریست‌هایی در ایران بودند که متأسفانه اکنون برخی‌ از آنها در اروپا حضور دارند، پوست بدن یک پاسدار کمیته را جدا کردند و درآوردند. ما این جنایت‌های بزرگی را که منافقین در کشور ما انجام دادند، یادمان نرفته است. مردم ما با این‌گونه جنایات ناآشنا نبودند، اما مردم جهان شاید کمتر با این اقدامات وحشیانه آشنا بودند که تروریست‌ها تا این حد می‌توانند خطرناک باشند.
روحانی خاطرنشان کرد:  امروز دیگر زمان رقابت انتخاباتی نیست. اصلاً چنین حسادت‌هایی بعد از رقابت‌های انتخاباتی معنا و مفهوم ندارد؛ اینکه تا می‌بینیم دولت موفقیت‌هایی به دست آورده، یک عده‌ای بخواهند ناراحت شوند. موفقیت دولت موفقیت همه ملت است. دولت چیزی نیست جز نمایندگی از طرف مردم. دولت نماینده مردم است و هر کاری دولت انجام می‌دهد در واقع به‌پشتوانه مردم و با اجازه و نظر مردم است.
وی اضافه کرد: امروز روزی است که ما باید از فضاهای به‌وجود آمده استفاده کنیم. به‌نظر من توافق هسته‌ای یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. پیروزی ملت عراق بر تروریست‌ها و ان‌شاء‌الله در آینده پیروزی مردم سوریه بر تروریست‌ها هم درست است که پیروزی ملت عراق و ملت سوریه است، اما پیروزی همه ملت‌های منطقه و مخصوصاً مردم ایران هم هست چرا که ما همه جا در کنار این ملت‌ها بودیم، آنها را یاری رساندیم و کمک کردیم.
روحانی خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای منطقه، به‌خاطر بی‌تجربگی در امر حکومت و منطقه، تازه‌کار و جوان هستند و به‌دنبال اخلال در منطقه و بلندپروازی‌هایی هستند. آنها مشکلاتی برای منطقه درست کردند. امیدواریم آنها هم به مسیر درست برگردند و بدانند این منطقه، منطقه بزرگ و پیچیده‌ای است.
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند است که نمی‌شود در برابر آن با لحن نادرست و غلط سخن گفت. آنهایی که ابرقدرت بودند از گفتن آن حرف‌های نابجا در برابر جمهوری اسلامی پشیمان شدند، اینها که چیزی نیستند. باید ادب گفتار را مراعات کنند. آمریکایی‌ها هم باید ادب را مراعات کنند. برخی از مقامات و نظامی‌های آنها هم گاهی حرف‌هایی می‌زنند؛ حرف‌های کهنه‌ای  که بارها تکرار شده است.
روحانی اضافه کرد: آدمی که در طول 40 سال گذشته بارها این تجربه را کرده و هر روزی که خواسته قدمی علیه جمهوری اسلامی ایران بردارد، اقداماتش محکوم به شکست بوده و از این به بعد هم محکوم به شکست خواهد بود، باید عبرت بگیرد.
وی اظهار داشت: امروز، روزی است که مردم ما باید بیش از هر زمان دیگر در پی انسجام و وحدت و اهداف بلند ملی‌شان باشند. یادمان نرود که امسال، سال تولید و اشتغال است. همه فکرمان را باید برای اشتغال جوان‌ها و رونق تولید در بخش‌های مختلف متمرکز کنیم.