kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
ولایتی:

خواسته دانشگاه آزاد برای تأیید تمام رشته محل‌های کارشناسی ارشد قانونی است

رئیس‌هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی از تایید هزار و 500 رشته محل مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه توسط وزارت علوم خبر داد.



علی اکبر ولایتی در حاشیه نشست مسئولان بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور در جمع خبرنگاران گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون هزار و 500 رشته محل از دو هزار و 900 رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را تایید کرده و درصورتیکه بقیه آنها را تایید نکند این رشته محل‌ها را طبق قانون مجلس، عملیاتی خواهیم کرد.
ولایتی افزود: براساس قانون مجلس شورای اسلامی، این خواسته دانشگاه آزاد اسلامی که تایید تمامی رشته محل‌های کارشناسی ارشد است باید عملیاتی شود زیرا قانونی است که در سال 67 در مجلس تصویب شده و مطمئن هستیم بار دیگر تایید می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی همچنان به توسعه و پیشرفت آموزشی و پژوهشی خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: تابع مجلس شورای اسلامی هستیم و رشته محل‌های مقطع کارشناسی ارشد را قانونی می‌دانیم، ما از وزارت علوم می‌خواهیم هر چه سریع‌تر به این مسئله پایان دهد.
به گزارش ایرنا، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز یکشنبه 18 تیرماه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از مجموع دو هزار و 780 رشته محل بازنگری شده در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد یک هزار و 541 مورد فقط برای یکبار پذیرش در سال تحصیلی 97-96 مورد تایید قرار گرفته است.
در این اطلاعیه تاکید شده است:‌ این تصمیم بر اساس شاخص‌های مصوب شورای گسترش آموزش عالی با شرایط موجود اتخاذ شده و صرفاً مستندات خود اظهاری دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر داشتن حداقل سه استادیار تمام وقت و مرتبط، ملاک عمل بوده است لذا مقرر شد، صحت مستندات ظرف 45 روز از این تاریخ بررسی شود.