kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

راهکارهای وزارت نیرو برای صرفه‌جویی10 درصدی در مصرف آب و برق

وزیر نیرو با ارائه راهکارهایی به مردم خواستار صرفه‌جویی در مصرف آب و برق شد.



به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم کاهش مصرف آب و برق در تابستان اظهار کرد: ما امسال در فصل تابستان با دو مطلب عمده مواجه هستیم یکی اینکه گرمای هوا بی‌سابقه است و دیگری اینکه این گرما در مناطق مختلف کشور به صورت همزمان رخ داده است که به شدت مسئله افزوده است.
وی افزود: پیش‌بینی این بود که امسال همچون گذشته 5 درصد افزایش میزان مصرف برق و آب داشته باشیم اما این میزان به یازده درصد افزایش یافته است که در این زمینه از مردم می‌خواهیم تا جایی که می‌توانند مصرف آب و برق خود را کاهش دهند.
وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به مردم عزیز این است که اگر هر کدام از آنان بتوانند پنج تا ده درصد از مصرف آب و برق خود را کاهش دهند، ما حتی بیشتر از این را پیشنهاد نمی‌کنیم چون نمی‌خواهیم به مردم فشار بیاید، به حول و قوه ‌الهی دیگر هیچ نگرانی در تامین نیاز آب و برق نخواهیم داشت.
وزیر نیرو در پایان گفت:‌ این پنج درصدی که ما اشاره کردیم کار خیلی سختی نیست، بلکه با انجام اموری مانند خاموش کردن چراغ‌های اتاقی که در آن کسی حضور ندارد، یا خاموش کردن کولرها و لوازم سرمایشی در هنگام ترک منزل می‌توانیم تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم.