kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

ورود مخالفان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا /پلیس 80 معترض را دستگیر کرد

پلیس آمریکا ده‌ها معترض به لغو قانون بیمه خدمات اجتماعی دولت قبلی موسوم به« اوباما کر» را که اعتراضات خود را به داخل کنگره کشیده بودند بازداشت کرد.



تلاش دونالد ترامپ برای اقناع قانون‌گذاران جهت لغو طرح خدمات درمانی موسوم به «اوباما کِر» ادامه دارد اما اعتراضات به این موضوع به داخل ساختمان‌های کنگره کشیده شده است. یکی از وعده‌های ترامپ لغو قانون «مراقبت مقرون به صرفه» یا اوباما کر بود که از آغاز ریاست‌جمهوری نیز بر لزوم لغو و جایگزین کردن این طرح تاکید داشته؛ طرحی که او آن را «شکست خورده» و «فاجعه‌بار» خوانده است. علاوه بر ترامپ این قانون از زمان اجرا، به طور مستمر در کنگره، دادگاه‌های فدرال و دیگر دولت‌های ایالتی با چالش مواجه شده است. مخالفین معتقدند این قانون موجب اخلال در برنامه‌های بهداشتی کنونی شده، هزینه‌های بیمه را افزایش می‌دهد، و به کسری بودجه بیشتر می‌انجامد.
اما در ادامه کش و قوس‌ها بین کاخ سفید و کنگره آمریکا برای لغو و جایگزین کردن طرح «اوباما کِر»، پلیس آمریکا 80 معترض را در داخل ساختمان‌ها و دفاتر کنگره بازداشت کرد.کاخ سفید تمام تلاش‌هایش را برای اقناع کنگره آمریکا به ویژه قانون‌گذاران جمهوری‌خواه که اکثریت قوه مقننه را در اختیار دارند، به کار گرفته اما باز هم تردیدهایی برای توفیق ترامپ در عملی کردن این وعده انتخاباتی‌اش ادامه دارد.
خبر دیگر از آمریکا این که ایمیل‌های منتشر شده توسط «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس‌جمهور آمریکا نشان می‌دهد که او سال گذشته مشتاقانه با ملاقات با یک وکیل زن روسی که گفته می‌شود با دولت مسکو در ارتباط بوده، استقبال کرده است، چرا که احتمال می‌رفته است این وکیل روسی اطلاعات مخربی درباره هیلاری‌کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد.
براساس این گزارش، ایمیل‌های منتشر شده دونالد ترامپ جونیور قاطع‌ترین و روشن‌ترین سند و مدرکی است که تا کنون درباره استقبال مقام‌های کمپین انتخاباتی ترامپ از کمک روسیه در انتخابات ریاست جمهوری به دست آمده است.این در حالی است که تحقیقات وزارت دادگستری و کنگره آمریکا درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر همچنان ادامه دارد. این ایمیل‌ها نشان می‌دهد که پسر ترامپ آماده بوده است تا اطلاعات بسیار حساس و بسیار مهمی را از وکیل روسی درباره هیلاری کلینتون دریافت کند. دونالد ترامپ جونیور در پاسخ به یک ایمیل نوشته است: « اگر این چیزی باشد که شما می‌گویید، من عاشق آن هستم.» روزنامه نیویورک تایمز پیش از این فاش کرده بود که دونالد ترامپ جونیور به همراه جارد کوشنر داماد رئیس‌حمهور آمریکا و پل مانافورت مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ در این نشست شرکت کرده‌اند.