kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
وزیر ورزش و جوانان در دیدار فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعلام کرد

فساد و زد و بند در فوتبال وجود دارد



سرویس ورزشی-
وزیر ورزش و جوانان در دیدار با فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: فساد و زد و بند در فوتبال وجود دارد و وزارت ورزش در تلاش است با تشکیل کمیته صیانت از اصول و مبانی اخلاقی در ورزش، به سالم‌سازی فضای فوتبال کمک کند.
جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی صبح دیروز با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. در این جلسه اعضای فراکسیون در حوزه ورزش و جوانان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند. حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی درباره جزئیات این جلسه عنوان داشت: موضوع تفکیک وزارت ورزش و جوانان، برنامه‌های وزیر برای اتمام پروژه‌های نیمه کاره در حوزه ورزش در شهرستان‌ها و استان‌ها از جمله موضوعاتی است که در این جلسه مطرح شد. وی همچنین از موافقت وزیر ورزش و جوانان با تفکیک این وزارتخانه و تاسیس وزارت ورزش و سازمان جوانان خبر داد و گفت: وزیر ورزش و جوانان معتقد بود در چنین شرایطی بیشتر می‌توان به جوانان توجه کرد.
امیدواری به پایان 4 هزار پروژه نیمه تمام
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه موارد مختلفی را در خصوص آخرین وضعیت ورزش مطرح کرد. بر اساس اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سلطانی فر در این جلسه اظهار داشت: هیچ ابزار و ساز‌وکاری در کشور نداریم که بتوان با صرف زمان 90 دقیقه در فوتبال یا یک مسابقه کشتی یک ملت را خوشحال کرد و این شادی قابل قیاس با سرمایه‌گذاری انجام شده نیست. با صعود به جام جهانی یک ملت خوشحالی می‌کند و احساس سربلندی و افزایش غرور ملی از نتایج این موفقیت است.
سلطانی فر با بیان اینکه اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده امکان بسیار خوبی است که اگر در دو برنامه پنج ساله از این امکان منتفع شویم می‌توان در 10 سال مشکلات را حل کرد، گفت: با این امکان می‌توان 4 هزار پروژه نیمه تمام که به 10 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد را به سرانجام رساند و پس از آن به حمایت از هیئت‌های ورزشی بپردازیم.
احکام قضایی فراوان علیه وزارت ورزش و جوانان
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه علاوه بر مشکلاتی که 4 هزار پروژه نیمه تمام ایجاد کرده در چند ماه اخیر با سونامی احکام قضایی علیه وزارت ورزش و جوانان مواجه هستیم، ادامه داد: موج وحشتناکی در چند ماه اخیر با صدور احکام قضایی علیه وزارت ورزش و جوانان صادر شده که باید مبلغ زیادی را برای این احکام بپردازیم. اگر مجبور به پرداخت این رقم‌ها شویم، به این معنی است که وزارتخانه را تا یکسال آینده تعطیل کنیم.
موافقت با جدایی ورزش از جوانان
سلطانی فر با اشاره به موضوع انتزاع سازمان ملی جوانان و وزارت ورزش گفت: در سال 89 از ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان، وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد که در این مدت تشکیلات مناسبی وجود نداشت.
وی ادامه داد: در 7 ماهی که من به عنوان وزیر ورزش و جوانان فعالیت کردم در زمینه تصویب لایحه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در هیئت دولت اقدام کردیم و این لایحه به مجلس آمد اما پس از آن موضوع تفکیک وزارتخانه و احیاء سازمان ملی جوانان مطرح شد.
سلطانی فر با بیان اینکه ما مطیع تصمیم نظام در این زمینه هستیم، متذکر شد: فکر می‌کنم حل شدن مشکلات جوانان از طریق معاونت ریاست جمهوری، سرعت بیشتری خواهد داشت و امیدوارم با احیاء سازمان ملی جوانان مشکلات جوانان در این سازمان به درستی پیگیری شود.
فساد و زد و بند در فوتبال
سلطانی فر در خصوص موضوع فساد در فوتبال گفت: نه اینکه مسائل پشت پرده، فساد و زد‌وبند در این ورزش وجود ندارد، اما باید توجه داشت کل گردش مالی فوتبال در لیگ برتر و دسته یک 500 تا 600 میلیارد تومان است که اگر 20 درصد آن را آغشته به فساد بدانیم مبلغی حدود 70 تا 80 میلیارد تومان می‌باشد اگرچه 70 تا 80 ریال هم نباید باشد و به شدت به این موضوع حساس هستم. وزیر ورزش و جوانان ضمن مخالفت با تشکیل کمیته مبارزه با فساد در فوتبال تصریح کرد: امیدوارم کمیته صیانت از اصول و مبانی اخلاقی در ورزش را فعال کنیم و با حضور نمایندگان دستگاه‌های، قضائی، انتظامی و اطلاعاتی نظارتی برای سالم سازی فوتبال داشته باشیم.
نابسامانی در برخی از فدراسیون‌های ورزشی
وی با بیان اینکه دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت ورزش و جوانان 3 سال تعطیل شده بود، افزود: در این مدت بخشی از ساخت‌وسازها را به شرکت توسعه و بخش دیگری در یک حوزه معاونت غیر مرتبط اداره می‌شد، که ما دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت ورزش و جوانان را احیا کردیم، امیدوارم روند تکمیل پروژه‌های نیمه کاره تسریع یابد.
سلطانی فر با اشاره به ساماندهی امور مربوط به فدراسیون‌ها، گفت: تعدادی از فدراسیون‌های ما نابسامانی‌های زیادی دارند. وزیر ورزش در پایان با بیان اینکه امیدوارم وزارت ورزش و جوانان در بخش ورزش همگانی و ورزش قهرمانی موفق عمل کند، گفت: هدف ما موفقیت در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و 2020 توکیو است تا یک نتیجه تاریخی را ثبت کنیم.