kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
دادگر رئیس‌جدید فدراسیون تیراندازی

داورزنی: حذف دخالت دولت در اساسنامه جدید عواقب ندارد

علی دادگر با اکثریت آرا به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی انتخاب شد.


انتخابات فدراسیون تیراندازی صبح دیروز به ریاست داورزنی معاون ورزش قهرمانی در محل آکادمی المپیک برگزار شد و علی دادگر با ۲۳ رای از مجموع ۳۹ رای به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. مهرعلی باران‌چشمه نیز ۱۵ رای داشت و حسین زکی‌زاده تنها صاحب یک رای شد. مهرعلی باران‌چشمه، علی دادگر، حسین زکی‌زاده قریه‌علی و حمیدرضا ناطقی چهار کاندیدای انتخابات فدراسیون تیراندازی بودند ضمن اینکه مهین فرهادی‌زاد دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا پیش از مجمع انصراف داد. پیش از این مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار شده بود و سید مهدی هاشمی به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد اما با شکایت دادگر دیگر نامزد انتخاباتی مبنی بر دوشغله بودن، هاشمی با رای دیوان عدالت اداری از سمت خود برکنار و مبینی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد.
داورزنی: حکم جدیدی از دیوان عدالت ابلاغ نشده است
محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه بالاترین مرکزی که می‌تواند برای فدراسیون‌ها تصمیم‌گیری کند مجامع هستند،گفت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پشتیبان فدراسیون‌ها هستند.وزارت ورزش سیاست‌های کلی را تدوین و ابلاغ می‌کند. در اساسنامه جدید هم سعی کردیم روحیه استقلال فدراسیون‌ها حفظ شود. این موضوع در اصلاح اساسنامه جدید لحاظ شده که پیش نویس آن آماده است و در حال بر طرف کردن نقاط ضعف هستیم. فدراسیون‌ها به عنوان نهاد عمومی مستقل هستند و مجمع در مورد آنها تصمیم گیری می‌کند.
وی ادامه‌ داد: اخیرا بحث‌هایی مطرح شده است که حکم جدیدی از سوی مراجع قضایی اعلام شده است، اما از سوی نهادهای قضایی هیچ حکمی به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و فدراسیون ابلاغ رسمی نشده است و حتی اگر از این پس نیز ابلاغ شود مجمع فوق‌العاده برای آن تصمیم خواهد گرفت. هر اتفاقی هم برای فدراسیون تیراندازی بیفتد مجمع باید تصمیم گیری کند.
ما نمی‌توانستیم منتظر بمانیم
داورزنی با اشاره به این که تصمیم گیرنده در مورد فدراسیون تیراندازی مجمع است، تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نمی‌توانند به لحاظ مقررات برای فدراسیون تعیین تکلیف کنند و همین مقررات می‌گوید که مجمع تنها تصمیم گیرنده برای فدراسیون است. ما نمی‌توانستیم منتظر بمانیم که چه تصمیمی در آینده گرفته می‌شود و آیا حکمی ابلاغ می‌شود یا نه و مجمع را برگزار نکنیم. ما نمی‌توانستیم تیراندازی را معطل کنیم و موظف بودیم قانون را رعایت کنیم.داورزنی در ادامه گفت: اساسنامه جدید تدوین شده است و ما در حال اصلاح آن هستیم. البته اصلاح آن را نیز خود مجامع انجام می‌دهند. پیش از این بحث‌ها و کشمکش‌هایی در آیین‌نامه وجود داشت که وزارت باید تعیین تکلیف می‌کرد اما ما طبق آیین‌نامه جدید انتخابات سه رشته ورزشی را برگزار کردیم. ما در امور داخلی فدراسیون‌ها دخالت نمی‌کنیم اما دقت نظر در برنامه‌های کلی آنها خواهیم داشت. ما باید آیین‌نامه‌ جدید را طبق چارچوب مقررات بین‌المللی مجامع تنظیم کنیم.مجامع بین‌المللی به دنبال این هستند که دولت در تصمیمات و عزل و نصب‌ها دخالت نداشته باشد.
هاشمی هر کاری که صلاح بداند می‌تواند انجام دهد
او در پاسخ به این سؤال که چرا نماینده کمیته ملی المپیک و بازرس کل کشور در انتخابات فدراسیون تیراندازی حضور نداشت؟ گفت: در دو انتخابات گذشته نیز بازرس کل کشور حضور نداشت اما قرار بود کمیته المپیک امروز هم باشد. از خودشان بپرسید که چرا حضور نداشتند.معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره تهدید هاشمی مبنی بر این که به مجامع بین‌المللی شکایت خواهد کرد و ممکن است فدراسیون به حالت تعلیق درآید، گفت: این گونه تصور نکنید. هاشمی هر اقدامی که فکر می‌کند لازم است می‌تواند انجام دهد. اما ما در نهایت نظر مجمع فوق‌العاده را اجرا خواهیم کرد.
او در پاسخ به این سؤال که آیا در اساسنامه جدید حذف دخالت دولت مشکل ایجاد خواهد کرد یا خیر؟ گفت: در اساسنامه جدید که تقریبا پیش‌نویس آن نهایی شده است، چند ویرایش حقوقی دارد که باید انجام شود. بعد از آن به دولت برود و به تصویب دولت برسد. در این آیین‌نامه سعی کرده‌ایم که دخالت دولت در فدراسیون‌ها را حذف کنیم اما خیال‌تان راحت عواقب ندارد. ما در سیاست‌های کلان نقش خود را ایفا می‌کنیم اما از سوی وزارت عزل و نصبی صورت نخواهد گرفت.