kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴

اختصاص 7 هزار میلیارد ریال به مجتمع‌های آبرسانی خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در همایش مدیریت مصرف آب تایباد از اختصاص هفت هزار میلیارد ریال برای مجتمع‌های آبرسانی خراسان رضوی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

تایباد - خبرنگار کیهان:

محسن مه‌آبادی گفت: همچنین از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 6 هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آبرسانی روستایی خراسان رضوی منظور شده است.
وی گفت به دلیل تداوم چند ساله پدیده خشکسالی خراسان رضوی در وضعیت تنش آبی قرار دارد و به 270 روستا بطور مستمر و به 130 روستا به صورت مقطعی با تانکر آبرسانی می‌شود که بیشترین تانکرهای سیار آبرسان مربوط به شهرستان‌های تربت‌جام و تایباد است.
وی گفت: در خراسان رضوی 43 مجتمع آبرسانی در حال ساخت است که 13 مجتمع در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و سایر پروژه‌ها با 60 درصد پیشرفت در حال کار هستند.
همچنین شرافتی‌راد فرماندار تایباد در این همایش گفت 80٪ جمعیت 117 هزار نفری شهرستان تایباد در کشاورزی و دامپروری مشغول هستند لذا تغییر الگوی کشت اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و جلوگیری از استفاده غیرمجاز آب آشامیدنی در برخی از روستاها از مهم‌ترین راهکار برای کاهش و افت منابع آبی است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان با دو هزار و 379 روستا 93 درصد جمعیت روستایی این استان را زیر پوشش دارد.