kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳

انتقاد شدید یک مقام کارگری از رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز از مقاومت رئیس خصوصی‌سازی کشور در قبال واگذاری کارخانه «ماشین‌سازی تبریز» به شدت انتقاد کرد.

تبریز- خبرنگار کیهان

«کریم صادق‌زاده تبریزی» با اشاره به دستور کتبی رئیس‌جمهور در امر واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز گفت: رئیس خصوصی‌سازی در برابر دستور رئیس‌جمهوری مقاومت می‌کند و آن را یک ارجاع عادی می‌داند.
وی با عنوان اینکه چشم طمع به زمین‌های باارزش کارخانه ماشین‌سازی در منطقه مسکونی ائل‌گلی تبریز دوخته شده به ارسال نامه 6 تن از نمایندگان تبریز به رئیس‌جمهور در خصوص این کارخانه و دستور روحانی برای اقدام در این زمینه، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و افزود: به دنبال این امور، رئیس خصوصی‌سازی کشور دستور رئیس‌جمهوری به وزیر را، یک ارجاع معمولی اداری خوانده است که این کار، جسارت به دستورات ریاست جمهوری و توهین به نماینده تبریز در مجلس است و باید دید چرا وی اصرار بر عدم واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به «شستا» دارد.
وی افزود: رئیس سازمان خصوصی‌سازی حق ندارد ماشین‌سازی را به هر بهایی، واگذار کند و نمایندگان تبریز در مجلس باید جسارت وی در بی‌اطلاع خواندن آنان نسبت به مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی را جواب دهند و ما اجازه توهین به نمایندگانمان را نمی‌دهیم.
صادق‌زاده تبریزی با تاکید بر اینکه رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اتهام به نمایندگان تبریز در مجلس، همچنان مقاومت می‌کند، به تشریح وضعیت کارخانه ماشین‌سازی تبریز در طول چند سال اخیر تا به امروز پرداخت و از تهدید خود به شکایت خبر داد و اظهار داشت: جامعه کارگری و نمایندگان تبریز در مجلس نگران آن هستند که مجموعه عظیم ماشین‌سازی تبریز به سرنوشت برخی از کارخانجات واگذار شده قبلی در استان، دچار نشود.
 این کارخانه متعلق به بیت‌المال بوده و رئیس سازمان خصوصی‌سازی یا صندوق بازنشستگی فولاد حق ندارند به هر بهایی این کارخانه را واگذار کنند.
 دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز گفت: وی باید بگوید اهلیت مالک خریدار بخش خصوصی ماشین‌سازی را با کدام تجربه کاری، احراز کرده است و نباید در مصاحبه‌ای بنده و کسانی را که از سر دلسوزی پیگیر موضوع هستند، تهدید به شکایت کند.
صادق‌زاده به کاهش کارگران ماشین‌سازی از 4000 کارگر به 1000 نفر خبر داد و افزود: در طول این سال‌ها مطالبات کارگران برآورده نشد و بارها شاهد اعتراضات کارگران بودیم و خانه کارگر تبریز برای انتقال نگرانی‌های جامعه کارگری به این موضوع به مسئولان اجرایی تلاش کرد که به انحای مختلف مورد تهدید قرار گرفت و فعالیت‌های آن حتی از سوی برخی مسئولان بلندپایه استان، سیاسی قلمداد شد.
وی گفت: که بدون توجه به این موضوع، خواهان احراز اهلیت مالک جدید بوده و هستیم و شستا تنها مجموعه متعلق به کارگران است که می‌تواند در این مسیر به خوبی گام بردارد و امیدواریم با دستور رئیس‌جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قاطعیت ایشان، به زودی مدیریت ماشین‌سازی تبریز برعهده شستا قرار گیرد تا کارخانه دوباره احیا و جان تازه‌ای به صنعت آذربایجان دمیده شود.