kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 460 کیلو تریاک
پارسیان- ایرنا: فرمانده دریابانی پارسیان گفت: 460 کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان قبل از انتقال به سایر نقاط کشور توسط مأموران دریابانی این شهرستان کشف شد.
سرگرد حیدر زارع افزود: این مقدار موادمخدر از یک دستگاه خودرو پژو به همراه تجهیزات الکترونیکی از افراد یاد شده به دست آمد.
وی ادامه داد: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله را به استان فارس انتقال دهند که با کار اطلاعاتی و امنیتی در ساحل ناکام مانده و در این ارتباط 2 نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.
امحای 2 تن موادمخدر
قم- ایرنا: حدود 2 تن مواد مخدر غیرقابل استحصال با حضور استاندار و فرمانده انتظامی استان قم با پرتاب تیر آتشین شفیعی کماندار جانباز روشندل قمی به آتش کشیده شد.
ابوالفضل شریفی فرمانده انتظامی قم به آتش کشیدن این مواد توسط یک ورزشکار را حرکتی نمادین عنوان کرد و گفت: پیام این حرکت این است که توجه به ورزش بهترین راه برای مبارزه جدی با این ماده خانمانسوز است.
وی افزود: قم سپر شهرهای شمالی به ویژه تهران در راه مبارزه با موادمخدر است به‌گونه‌ای که بیش از 90 درصد این مواد از باندهای موادمخدر کشوری و در راه ترانزیت از مسیر قم کشف و توقیف شده‌اند.
قربانی بی‌توجهی به هشدار ناجیان غریق
ساری- ایرنا: جوان 21 ساله مشهدی به دنبال بی‌توجهی به هشدار ناجیان غریق مبنی بر توفانی بودن دریا و خودداری از شنا در دریای خزر و در محدوده ساحل بابلسر غرق شد.
دبیر کمیته پیشگیری از تلفات انسانی در نقاط حادثه‌خیز سواحل دریای خزر در بابلسر در این‌باره گفت: جوان 21 ساله مشهدی به نام محمد نیکنام نوروزی که به همراه پدر، مادر و خواهر خود در دریای توفانی مشغول شنا بود، غرق شد. علی روستایی آهنگر افزود: نجات‌گران پس از بیرون کشیدن این جوان از دریا به مدت حدود نیم ساعت عملیات احیای قلبی و ریوی بر روی وی انجام دادند که نتیجه‌بخش نبوده و اقدامات انجام شده در بیمارستان هم بی‌نتیجه ماند.
نجات 6 نفر از آتش
مشهد- ایرنا:  علی میری فرمانده نوبت کاری عصر سازمان آتش‌نشانی شهر جدید گلبهار خراسان رضوی گفت: وقوع آتش‌سوزی عصر یک‌شنبه در یک مجتمع مسکونی سبب شد آتش‌نشانان بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و 6 نفر را از میان شعله‌های دود و آتش نجات دهند.
وی بیان کرد: کانون آتش واحد مسکونی واقع در طبقه دوم این مجتمع چهار طبقه بود و آتش‌سوزی در شرایط توسعه به سازمان اعلام شده بود.
میری با بیان اینکه عملیات اطفا و جست‌وجو در این مجتمع حدود سه ساعت به طول انجامید، ادامه داد: سه کودک به همراه مادرشان در طبقه چهارم و مادر و فرزندی نیز که در طبقه سوم در میان دود محبوس شده بودند به سرعت با تلاش آتش‌نشانان به بیرون از مجتمع منتقل و برای درمان به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.
سقوط اتوبوس از روی کامیون
اصفهان- ایرنا- رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رها شدن یک دستگاه اتوبوس از روی یک دستگاه کامیون یدک‌کش در جاده میمه- اصفهان، یک کشته و سه زخمی برجا گذاشت.
سرهنگ حسین پورقیصری افزود: یک دستگاه اتوبوس خراب که روی یک دستگاه کامیون یدک‌کش قرار داشت، به دلیل پارگی سیم نگهدارنده اتوبوس، در سرازیری جاده واژگون شد. وی گفت: این حادثه در حوالی گردنه «داس» واقع در جاده میمه رخ داد و یک کشته و سه زخمی داشت.
گردنه «داس» میمه در 65 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
درگیری 4 چوپان
بجنورد- ایرنا: فرمانده انتظامی بجنورد گفت: 4 چوپان از روستای گریوان این شهرستان بر سر مرتع چرای گوسفندان با یکدیگر درگیر شدند که این حادثه 3 مصدوم درپی داشت.
سرهنگ علی پاکدل به ایرنا اظهار کرد: بعد از برداشت گندم این چوپانان دام خود را برای چرا داخل این زمین‌ها برده که به خاطر محل چرای گوسفندان 4 چوپان با یکدیگر درگیر ‌شدند.
به گفته وی، این افراد طی تماس با 2 نفر دیگر، در نزاع دسته جمعی 6 نفره با بیل و چوب یکدیگر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.
وی افزود: در این درگیری 3 نفر از ناحیه پا زخمی شدند که 2 نفر از بیمارستان مرخص و یک نفر همچنان در بیمارستان است.
دستگیری قاتل 19 ساله
گنبدکاووس- ایرنا: فرمانده انتظامی گنبدکاووس از دستگیری قاتل 19 ساله گنبدی و دو همدستش که شامگاه 27 خرداد امسال با سلاح شکاری اقدام به قتل جوانی 26 ساله در این شهرستان کرده بودند، توسط مأموران انتظامی خبر داد.
سرهنگ محمود علی‌فر اظهار داشت: این قاتل و دو همدستش که هر کدام 19 و 20 ساله هستند، با طراحی نقشه، اقدام به قتل جوانی که دارای سابقه کیفری بود، کردند.
وی اضافه کرد: قاتل و همدستش در روز حادثه با یک دستگاه موتورسیکلت که پلاک انتظامی آن را پوشانده بودند، در خیابان «آرش» گنبدکاووس اقدام به قتل نموده و از صحنه متواری شدند.
وی تصریح کرد: پس از شناسایی قاتل، او و همدستانش که در یک کارگاه مبل‌سازی در این شهر مشغول فعالیت بودند، دستگیر شدند.
پلمب رستوران
رباط‌کریم- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم از پلمب یک رستوران سنتی در این شهرستان به دلیل برپایی مراسم رقص و پایکوبی شبانه‌ و عدم رعایت شئونات اسلامی خبر داد.
سرهنگ فرامرز عبدالله‌زاده پاشاکی اظهار کرد: در پی اعتراض مکرر امت حزب‌الله و برخی مسئولان شهرستان، یکی از رستوران‌های این شهرستان واقع در بلوار آزادگان رباط‌کریم به دلیل عدم رعایت شئونات اسلامی و برپایی رقص و پایکوبی پلمب شد.
وی افزود: متصدی این واحد صنفی در یک اقدام خودسرانه پلمب را فک کرد که بلافاصله با اقدام قاطع پلیس مواجه و در این خصوص 5 نفر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم ادامه داد: متصدیان این واحد صنفی برخی دختران و زنان را به صورت دسته‌جمعی و انفرادی دعوت به رقص و پایکوبی می‌کردند.
حریق در جایگاه سوخت غیرمجاز
کرج- تسنیم: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کرج از آتش‌سوزی و انفجار جایگاه سوخت غیرمجاز در منطقه کیانمهر کرج خبر داد.
سیدجواد موسوی افزود: در این حادثه تعداد 15 سیلندر 22 کیلویی گاز مایع و یک دستگاه خودرو پیکان داخل مرکز شارژ سیلندر در آتش سوختند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی کرج با بیان اینکه مساحت این جایگاه غیرمجاز حدود 400 متر بوده است، بیان کرد: با حضور به موقع و تلاش نیروها از 3 ایستگاه عملیاتی حریق مهار و اطفاء شد و از سرایت حریق به سایر سیلندرها جلوگیری به عمل آمد.
وی با بیان اینکه انفجار این جایگاه سبب ایجاد صدای بلندی شد، عنوان کرد: این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته است.
دستگیری اعضای باند کارچاق‌کنی
کرمان- مهر: دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری سه نفر از اعضای باند کارچاق‌کنی در سطح استان کرمان خبر داد که با جعل عنوان وکیل و وعده و وعید به افراد میلیاردها ریال کلاهبرداری کرده‌اند.
دادخدا سالاری گفت: اعضای این باند کارچاق‌کنی با فریب مردم و مراجعان به مجموعه دستگاه قضایی استان کرمان تحت عنوان وکیل و افرادی که توان ارتباط با دادگستری را دارند اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کردند.
وی افزود: سه نفر از اعضای اصلی این گروه با تلاش حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در کرمان دستگیر شده‌اند.