kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
شهردار تهران:

۲۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت یک کیلومتر مترو

شهردار تهران گفت:200 میلیارد تومان هزینه ساخت یک کیلومتر مترو است، در صورتی که دولت در این حوزه نیز به تعهدات قانونی‌اش عمل نکرده است.


به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در سومین جشنواره همایش و نمایشگاه عمران شهری اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی در حوزه شهری به سطحی رسیده است که امروز پروژه‌ها در طراحی و اجرا و بخش‌های مختلف دارای ویژگی‌های منحصر بفردی هستند که توانسته‌اند در مسابقات جهانی امتیاز بیاورند و انتخاب شوند.
شهردار تهران ادامه داد: امروزه بودجه شهر تهران 70 به 30 است، به این معنی که 70 درصد بودجه در برنامه‌ریزی و توسعه و 30 درصد دیگر جاری و نگهداشت است و این در شرایطی است که دولت همیشه سهم شهر را پرداخت نکرده و حتی پول یک لاستیک اتوبوس هم نداده است.
وی یادآور شد: 82 درصد آلودگی هوا، منشأ آن وسایل متعدد در شهر است، چرا که در این شهر موتورهایی تولید و عرضه می‌شوند که هرکدام به اندازه 6 تا 7 خودروی ماشین آلودگی ایجاد می‌کنند.
وی گفت: تقریباً روزانه در شهر یک‌ هزار ماشین اضافه می‌شود و در 14 سال اخیر 14 میلیون ماشین به شهر اضافه شده است، البته از سایر شهرستان‌ها نیز برای مسافرکشی به شهر تهران مراجعه می‌کنند که این بی‌تدبیری و بیکاری است که ایجاد شده است.
قالیباف گفت: تونل رسالت 9 سال بود که 40 تا 45 درصد پیشرفت داشت، در صورتی که ما توانستیم در یک بازه زمانی مشخص، این تونل را به اتمام برسانیم و به تبع، دیگر تونل‌های شهر تهران از جمله نیایش و توحید نیز به سرانجام رسید. وی افزود: ما هرگز در اداره شهر هیچ وقت رفتار سیاسی نکردیم، بعضی‌ها در شهرداری مخالف قطعی قالیباف بودند، ولی به آنها فرصت داده شد و کار کردند. هر کی با ما نیست برماست، نتیجه آن این می‌شود که منابع مادی و انسانی را از دست می‌دهیم.
شهردار تهران افزود: امروز آزادراه آزادگان شلوغ‌ترین آزادراه در کشور است که در گذشته رها شده بود. اتوبان امام علی(ع) و دیگر پروژه‌های شهری در مدت‌های طولانی رها شده بودند، ولی تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام را با سرعت، دقت و کیفیت تمام کردیم.
شهردار تهران همچنین در مورد واگذاری سوله‌های مدیریت بحران گفت: هیچ سوله بحرانی تغییر کاربری نداده است.
به گفته شهردار تهران، زمانی که سوله‌های بحران ساخته شدند بخشی از آنها بلااستفاده بود و بخشی که باید تجهیز می‌شد تجهیز شده و برخی دیگر نیز قرار بود مورد استفاده اداری قرار گیرند که این مهم انجام شد.
قالیباف اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، تصمیم گرفته شد بخشی از سوله‌های بحران که برای اسکان در نظر گرفته شده مورد استفاده ورزش بانوان قرار گیرد.
وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد سوله‌ها برای بحران است و برخی از آنها در مواقع بلااستفاده برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده است.