کد خبر: ۱۰۷۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور گرامی داشته شد


کاروان نمادین امام رضا (‌ع) عصر روز شنبه همزمان با 10 تیر روز ملی خراسان و برای یازدهمین سال متوالی در میان استقبال باشکوه مردم و با حضور جمعی از مسئولان کشور، نمایندگان مجلس و مقامات خراسان رضوی وارد شهر مذهبی و تاریخی نیشابور شد.
این کاروان نمادین به اهتمام ستاد بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور برگزار شد و در آن تعزیه خوانان، هنرمندان تئاتر، ورزشکاران و هنروران در هشت منزلگاه تدارک دیده شده از روستای فدیشه مرکز دهستان غزالی بخش میان جلگه نیشابو حرکت خویش را آغاز کرده به سمت نیشابور حرکت کردند.
این کاروان در مسیر حرکت خود بقاع متبرکه بی‌بی شطیطه و بانو پسنده را گلباران کرد.
مردم ولایت مدار نیشابور با نثار صلوات کاروان نمادین امام رضا(ع) را در طول مسیر همراهی کردند و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر حرکت کاروان از مردم پذیرایی شد. برنامه‌های سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در روزهای ششم تا یازدهم تیر جاری در این شهر برگزار شد.
در این مراسم معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و چند تن دیگر از مسئولان خراسان رضوی حضور داشتند.
حضرت امام رضا(ع) در جریان سفر خود از مدینه به خراسان از نیشابور عبور و در این شهر حدیث معروف سلسله الذهب را بیان فرمودند.