kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰

پیشنهاد تغییر محل مذاکرات آتی ایران و 1+5 از نیویورک (خارج از دستور)

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما می‌توانیم به گروه 1+5 پیشنهاد بدهیم با توجه به اقدام آمریکا، انجام مذاکرات کارشناسی هسته‌ای را در آمریکا به صلاح نمی‌دانیم.
محمد صالح جوکار عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عدم صدور ویزا به حمید ابوطالبی برای ورود به نیویورک توسط دولت آمریکا گفت: علاوه بر محکومیت و صدور بیانیه علیه آمریکا در عدم صدور ویزا به نماینده انتخابی ایران در سازمان ملل ما نیز می‌توانیم یکسری اقدامات مشابه انجام دهیم که آمریکایی‌‌ها احساس نکنند هر تصمیم آن‌ها لازم الاجراست و باید قهر و خشم ملت ایران نسبت به مسئله را نشان دهیم.
وی در گفت وگو با مهر ادامه داد: ما می‌توانیم به گروه 1+5 پیشنهاد بدهیم با توجه به اقدام آمریکا انجام مذاکرات کارشناسی هسته‌ای را در نیویورک به صلاح  نمی‌دانیم و این مذاکرات در کشور دیگری باشد که این حداقل خواسته ما در انزجار و محکومیت اقدام آمریکا می‌تواند باشد.
عضو کمیسیون  امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در گفت و گو با تسنیم با اشاره به بررسی ابعاد برخورد با خبرنگار رسانه ملی در اصفهان و در جریان سفر «اشتون» به این استان، گفت: پس از برگزاری این جلسه و تحقیقات مکرر در این کارگروه، مشخص شد که سر تیم حفاظت «اشتون» تخلف کرده و دستوری برای چنین برخوردی با خبرنگاران نداشته است. البته مشخص شد که وی اقدامی سلیقه‌ای انجام داده است و آن طور که ما مطلع شده‌ایم، با فرد خاطی براساس آیین‌نامه نیروی انتظامی برخورد شده است.