kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۲۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
خدمات‌رسانی رایگان مترو، اتوبوسرانی و ناوگان تاکسیرانی تهران به نمازگزاران

محدودیت‌های ترافیکی مراسم نماز عیدفطر در پایتخت اعلام شد

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پلیس برای برگزاری نماز عید سعید فطر را تشریح کرد.


سرهنگ حسن عابدی به ایسنا گفت: امسال نیز برای برگزاری نماز عیدفطر و تسهیل شرایط حضور نمازگزاران تدابیری پیش‌بینی شده که شامل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در اطراف محل برگزاری است.
عابدی با اشاره به محدودیت‌های  تردد در معابر اطراف مصلی امام خمینی اظهار داشت: تردد کلیه وسایط نقلیه ازساعت چهار صبح روز عید فطر در خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان شهید علی اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی، خیابان میرعماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی و خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلی امام خمینی(ره)، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر حدفاصل صابونچی وخیابان شهید قنبرزاده ممنوع خواهد بود.
وی افزود: همچنین در صورت نیاز و ابلاغ فرماندهی تردد در مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت در محدوده مصلی امام خمینی(ره) از تقاطع کردستان و مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سید خندان ممنوع خواهد شد.
به گفته جانشین رئیس پلیس راهور پایتخت، محدودیت تردد خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری اعمال می‌شود.
سرهنگ عابدی درباره محدودیت‌های  توقف نیز گفت: از ساعت 24 شب قبل از مراسم نماز عید فطر توقف کلیه وسایط نقلیه در طول بزرگراه مدرس از میدان هفت تیر تا حقانی در هر دو مسیر، طول بزرگراه رسالت از بزرگراه آفریقا تا بزرگراه صیاد شیرازی در هر دو مسیر به استثناء اتوبوس‌های شرکت واحد،  طول خیابان شهید قنبرزاده در حدفاصل بزرگراه رسالت تا خیابان شهید بهشتی در هر دو مسیر، طول خیابان شهید بهشتی از میدان تختی تا خیابان قائم مقام فراهانی، طول خیابان میرعماد در حدفاصل خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی،طول خیابان شهید مفتح در حدفاصل خیابان شهید بهشتی تا خیابان شهید مطهری به استثناء اتوبوس‌های شرکت واحد، طول خیابان پاکستان از خیابان شهید بهشتی تا بزرگراه مدرس، طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در حدفاصل قنبرزاده تا عشق یار به استثناء موتورسیکلت، محدوده ضلع غربی میدان هفت تیر در حدفاصل خیابان زهره و خیابان قائم مقام فراهانی و طول خیابان شهید مطهری در حدفاصل بزرگراه مدرس تا خیابان سهروردی ممنوع است و همکاران من نسبت به جابجایی خودروهایی که در این محدوده توقف کرده باشند، اقدام خواهند کرد.
وی همچنین از پیش‌بینی محلی برای استقرار تاکسی‌های ون ویژه جابجایی گمشدگان خبر داد و گفت: در پارکینگ لجستیک ارتش واقع در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح این محل پیش‌بینی شده است.
جانشین رئیس پلیس پایتخت با اشاره به محل‌های پیش بینی شده برای توقف موتورسیکلت‌های نمازگزاران نیز گفت: طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر در ضلع شرقی مصلی، حدفاصل صابونچی وشهید قنبرزاده که باداربست جدا شده برای این منظور در نظر گرفته شده است.
عابدی درباره محل‌های پارک خودروهای شخصی نمازگزاران گفت: در محور رسالت پارکینگ‌های حکمت، گل گشت و بنیاد مستضعفان،همچنین پارکینگ لجستیک ارتش واقع در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح برای این منظور پیش‌بینی شده و در صورت اشباع پارکینگ لجستیک درطول خیابان شهید مطهری از ولیعصر(عج) تا پل مدرس در ضلع جنوبی، طول خیابان شهید بهشتی در حدفاصل قائم مقام فراهانی و خیابان ولیعصر(عج) در ضلع شمال وجنوب و معابر شرقی و غربی طول خیابان سهروردی شامل(زینالی ـ کاووسی فر ـ خیابان اندیشه در شرق سهروردی)، امکان پارک خودرو وجود دارد.
وی درباره محل‌های پیش بینی شده برای انتقال خودروهای پاکسازی شده نیز گفت: این خودروها به پارکینگ لجستیک واقع در ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی قبل از خیابان شهید مفتح یا به طول خیابان‌های قائم مقام فراهانی و میرزای شیرازی منتقل خواهند شد.
وی از نمازگزاران خواست ضمن همکاری با پلیس از ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در نماز عید سعید فطر استفاده کنند.
خدمات رایگان مترو تهران
 به مناسبت عید سعید فطر
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: مترو تهران به منظور تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، خدمات ویژه‌ای را در تمام خطوط مترو ارائه می‌کند.
به گزارش مدیریت ارتباطات شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه، محمد احمدی بافنده با بیان اینکه خدمات مترو تهران از ساعت 5 و ۳۰ دقیقه صبح روز عید فطر تا پایان مراسم به طور رایگان ارائه می‌شود، افزود: در این روز تعداد حرکت قطار‌ها نسبت به برنامه عادی در روزهای تعطیل افزایش می‌یابد که در این راستا فاصله گذر قطارهای خط ۱ و ۲ مترو تهران به پنج دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.
احمدی بافنده با اشاره به اینکه فاصله گذر حرکت قطار‌ها در خط چهار مترو هر پنج دقیقه یکبار خواهد بود، ادامه داد: فاصله مسافرگیری در خط سه مترو هم به ۹ دقیقه کاهش می‌یابد. مسافرگیری در خط ۷ نیز همانند سایر خطوط از ساعت 5 و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و در صورت افزایش مسافر سرویس‌دهی در این خط نیز افزایش می‌یابد.
به گفته وی، تردد مسافران در تمام ایستگاه‌های مترو تهران به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا در صورت نیاز قطارهای فوق‌‌العاده اعزام شود.
خدمت‌رسانی ویژه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به نمازگزاران
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران هم به منظور حضور گسترده نمازگزاران در مراسم نماز عید سعید فطر در مصلی تهران با به‌کارگیری 2500 دستگاه اتوبوس از ساعت 5:30 بامداد روز عید، اقدام به برقراری سرویس‌های ویژه‌ای از مبادی خطوط اتوبوسرانی ميدان رسالت- چهارراه تهرانپارس– ميدان نبوت - خراسان– پايانه خاوران- شهرك شهيد بروجردي- حكيميه - شهرك شهيد محلاتي – تجريش- ميدان راه آهن– بازار دوم نازي آباد– ابوذر- ميدان آزادي – فلكه دوم صادقيه - شهرك شهيد باقري - آذري- يافت آباد - شهرك وليعصر (عج) - تهرانسر - دولت آباد - 13 آبان (رجايي) به سمت مصلي بزرگ امام خميني(ره) خواهد نمود.
در پایان مراسم نماز عید سعید فطر اتوبوس‌های شرکت واحد در اطراف مصلی مستقر و آماده ارائه خدمات برگشت به نماز‌گزاران خواهند بود.
خدمات‌رسانی رایگان ناوگان تاکسیرانی
 با۴۰۰ دستگان ون
معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: ناوگان تاکسیرانی شهر تهران نیز از ساعت ۵ صبح روز عید سعید فطر با ۴۰۰ دستگاه تاکسی ون به صورت رایگان در پنج محور (محور یک: پارکینگ درب اصلی مصلی- ۳۰ دستگاه ون، محور دو : خیابان سهروردی - درب اصلی مصلی - ۱۰۰ دستگاه ون، محور سه: پارکینگ بنیاد مستضعفان - درب شمالی مصلی- ۱۰۰ دستگاه ون، محور چهار: میدان هفتم تیر - درب اصلی مصلی- ۵۰ دستگاه ون و محور پنج: پارک سوار بیهقی - درب شمالی مصلی- ۱۲۰ دستگاه ون) به نمازگزاران خدمات‌رسانی می‌کند.
بیمه نمازگزاران در مراسم عید فطر
به گزارش مهر، مجتبی یزدانی افزود: تمامی نمازگزاران عزیز و نیروهای شهرداری تهران در مراسم عید سعید فطر بیمه می‌باشند. همچنین شرکت شهر سالم نیز با استقرار تیم‌های پزشکی و متخصص و استقرار آمبولانس در نقاط تعیین شده به نمازگزاران عزیز خدمات‌رسانی خواهد کرد.
استفاده رایگان نمازگزاران از پارکینگ بیهقی
 همچنین مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: شرکت‌کنندگان در نماز عید فطر می‌توانند به صورت رایگان از پارکینگ پایانه و پارک‌سوار بیهقی در روز عید فطر استفاده کنند.
علیرضا صادقی افزود: به دلیل اقامه نماز عید فطر در مصلای تهران، فروش بلیت و جابه‌جایی مسافر از طریق نمایندگی شرکت‌های مسافربری در سایر پایانه‌ها انجام می‌شود و اتوبوس‌های ورودی از شهرستان‌ها به پایانه بیهقی هم مسافران خود را در سایر پایانه‌ها پیاده می‌کنند.