kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
شخصیت‌ها ، گروه‌ها ، احزاب و نهادها با دعوت از مردم

روز قدس، روز تجلی اراده‌ها علیه رژیم صهیونیستی است

در آستانه یوم الله روز قدس گروه‌ها ، احزاب، شخصیت‌ها ، سازمان‌ها و نهادها با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی خواستند تا با حضور پرشور خود نشان دهند فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام بوده و هرگز از یادها محو نخواهد شد.


مجلس خبرگان رهبری در آستانه روز جهانی قدس طی بیانیه‌ای تاکید کرد : بی‌شک ملت شریف ایران، امسال نیز با روحیه‌ای مضاعف، با استعانت از درگاه خداوند سبحان و با تکیه بر توان بازدارندگی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران که در روزهای اخیر برای دفاع از امنیت کشور و مردم و با اتکاء بر شعار «ما می‌توانیم» سیلی محکمی به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی تکفیری - تروریستی آنان در منطقه زدند و اقتدار روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاردند، شرکت در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مستضعفان جهان؛ به ویژه ملت مظلوم و مقاوم یمن که مورد تهاجم وحشیانه رژیم آل‌سعود قرار دارد را وظیفه شرعی و دینی خود می‌داند؛ چرا که امروز ثمرات شیرین مقاومت اسلامی و کلام امام راحل که فرمود «روز قدس، روز اسلام است» عیان شده است و این تحقق وعده الهی است که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم».
در این بیانیه تاکید شده است: در شرایط حساس کنونی که دشمنان اسلام به خشم آمده و چون مار زخم خورده به خود می‌پیچند انتظار می‌رود ملت شجاع ایران و احزاب و جریانات سیاسی با حفظ وحدت و یکپارچگی و درایت و هوشیاری، توطئه‌های دشمن را نقش بر آب سازند.
شورای نگهبان نیز در آستانه فرارسیدن روز قدس در بیانیه‌ای تاکید کرد : بار دیگر ملت عدالتخواه، هوشیار و بصیر ایران اسلامی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، یادگار گرانقدر بنیانگذار کبیر انقلاب را به جهان یادآوری خواهند کرد و امسال پُر شورتر از سال‌های گذشته وحدت،‌ همدلی و پیشتازی خود در استکبارستیزی را به رخ جهانیان خواهند کشید و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن اعلام انزجار از جنایات فجیع رژیم خونخوار صهیونیستی، بر اهمیت روز قدس و لزوم حمایت از مظلومان و ستمدیدگان جهان به ویژه مردم مسلمان فلسطین تأکید خواهند کرد.
دعوت جامعه روحانیت مبارز
جامعه روحانیت مبارز نیز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: ایران اسلامی، صادقانه و در عمل، پایبندی خود به فرمان الهی «دفاع از مظلوم» را نشان داده و شعور سیاسی و اخلاقی جهان و جهانیان را با این پرسش مواجه ساخته است که براستی آشتی با رژیم خونریز و آدمکشی چون رژیم صهیونیستی با کدام معیار بشری و الهی می‌خواند؟
در این بیانیه تصریح شده است: جامعه روحانیت مبارز، به عنوان قطره‌ای از دریای توفنده ملت ایران، مردم را به شرکت در نمایش عزم و آگاهی در «راهپیمایی روز جهانی قدس» فرا می‌خواند. ایرانیان مؤمن و هوادار مظلوم، مانند همیشه، در میدان ستم ستیزی پیشگام خواهند بود و با سردادن فریاد آگاهی و اقتدار، از آرمان‌ والای امام خمینی و خلف صالحش حمایت خواهند کرد.
روز قدس، روز تجلی اراده ملت‌های اسلامی علیه رژیم صهیونیستی
علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی نیز سه شنبه شب در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: روز قدس، روز تجلی اراده‌ها علیه رژیم صهیونیستی است مخصوصا در شرایط امروز عالم اسلام، حضور همه افراد ملت می‌تواند در صحنه منطقه‌ای و بین‌الملل تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: از سال‌های قبل کشورهای بزرگ به دنبال این بودند که دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را از پیگیری مسئله فلسطین منصرف کنند و ملت‌های اسلامی را خسته کنند به نحوی که بگویند ده‌ها سال است به جایی نرسیده اید.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خسته کردن ملت‌ها و دولت‌های اسلامی جزء پروژه‌های ابرقدرت‌ها بوده به همین دلیل طرح‌های مختلفی ارائه کردند که می‌توان به ارائه ده‌ها طرح برای سازش در مسئله فلسطین اشاره کرد و البته برخی از کشورهای اسلامی نیز برای ارائه طرح به ولوله افتادند که چند حادثه شرایط را تغییر داد.
رئیس‌نهاد قانونگذاری افزود: یکی از موضوعات مهم در دهه‌های گذشته وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی بود که امام خمینی(ره) با تیزهوشی مردم را رهبری کرد و این باعث شد که ملت‌ها نیز از پیگیری مسئله فلسطین خسته نشوند و این پیگیری را جزء وظیفه اسلامی خود بدانند که به بیداری و هوشیاری در عالم اسلام منتهی شد.
وی ادامه داد: فکر امام راحل توسط مقام معظم رهبری پیگیری شده و امروزه تقریباً تمامی کشورهای اسلامی راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنند و در نشست وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی مصوب شد که آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس معرفی شود البته یک عده مقاومت‌هایی در این رابطه داشتند اما موضوع جا افتاده است.
احزاب و گروه‌های سیاسی از جمله حزب موتلفه اسلامی ، خانه احزاب ایران ، جامعه اسلامی کارگران و کانون دانشگاهیان ایران اسلامی نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.
جهان موضوع فلسطین را فراموش نمی‌کند
رئیس‌جمهور نیز در جلسه هیئت دولت با دعوت از همه مردم ایران برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اختلافات منطقه و جهان اسلام را به نفع صهیونیسم و تروریسم دانست و گفت: برای مهار صهیونیسم و تروریسم در منطقه، وحدت دنیای اسلام باید تقویت شود.
حسن روحانی دیروز در جلسه هیئت دولت اظهارداشت: یکی از فرصت‌هایی که انقلاب اسلامی در ماه مبارک رمضان برای ما بوجود آورد، استفاده از آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و احیای مسئله فلسطین بود.
وی با اشاره به این‌که «موضوع فلسطین و قدس شریف از جهات مختلف برای ما، مسلمانان و جهانیان حائز اهمیت است»، گفت: هم ملت ایران و هم مسلمانان و سایر ملت‌های جهان به روز قدس به عنوان روزی که جهان موضوع فلسطین را فراموش نکند، احترام می‌گذارند.
وی با تاکید بر این‌که «روزجهانی قدس روز احیای مسئله فلسطین است تا همه افکار عمومی جهان را متوجه آن کند»، گفت: مسئله فلسطین موضوع یک ظلم بزرگ و نابخشودنی و آوارگی بزرگ یک ملت بوده و ریشه بسیاری از مشکلات و معضلاتی که در منطقه داریم از آن نشات می‌گیرد.