kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۷۰۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

آغاز حفر خندق در مناطق مرزی سوریه از سوی نیروهای حشدالشعبی

نیروهای بسیج مردمی عراق که در حال استقرار و تقویت مواضع خود در منطقه مرزی این کشور و سوریه هستند، کار احداث خندق 90 کیلومتری در طول خطوط مرزی را آغاز کردند.


به گزارش العالم، واحدهای مهندسی نیروهای بسیج مردمی عراق کار حفر خندق در طول مرز این کشور و سوریه را آغاز کردند. این خندق که 90 کیلومتر طول دارد، با هدف حفظ امنیت مناطق آزاد شده از دست داعش و جلوگیری از تردد عناصر تروریستی در مرز احداث می‌شود.احداث این مرز در حالی صورت می‌گیرد که در بخش‌های دیگر مناطق مرزی، بسیج سرگرم پیشروی است.پیشروی مذکور که با پیشروی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از داخل خاک این کشور به سمت مرزهای عراق همراه است، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.
موصل
دیروز از موصل نیز خبر رسیده نیروهای ارتش عراق در محله «موصل قدیم» واقع در بخش غربی شهر موصل، تا 200 متری عمق «المناره الحدبا» و مسجد «النوری» پیشروی کردند.بر اساس این گزارش ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای امنیتی در تلاشند به طرف مسجد جامع النوری در بخش قدیمی موصل که «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش خلافت خودخوانده خود را در این مسجد اعلام کرده بود، پیشروی کنند.»طی دیروز درگیری‌های شدیدی در محور «باب‌البیض» در غرب موصل قدیم ادامه داشت.«علاء سامی» گوینده و مجری برنامه‌های رادیو «البیان» وابسته به گروه تروریستی داعش نیز دستگیر شد.