kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷

موکب‌های اربعین حسینی‌(ع) امسال شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان گفت: امسال همه موکب‌های اربعین حسینی‌(ع) شناسنامه‌دار می‌شوند.


«ذبیح‌الله بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،  اظهار کرد: برای انسجام بیشتر، مدیریت بهتر و افزایش خدمات کمی و کیفی به زائران، موضوع شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها و برخورداری از پروانه در دستور کار قرار گرفته است و این موکب‌ها از سال 96 به بعد در استان‌های منتهی به مرز، نقاط مرزی ایران و داخل کشور عراق خدماتی از جمله اسکان و تغذیه ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: از این پس موکب‌هایی می‌توانند با پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات، خدمات اسکان و تغذیه ارائه کنند که دارای شناسنامه رسمی و پروانه موکب‌داری بوده و در ستاد بازسازی عتبات عالیات دارای پرونده و سابقه باشند. از این‌رو، پس از اعلام فراخوان علاقه‌مندان به برپایی موکب می‌توانند با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح استان، درخواست کتبی و مدارک خود را تحویل دهند تا ستاد استان پس از تشکیل پرونده اولیه و بررسی‌های داخلی، پرونده را به ستاد مرکزی ارسال کنند.
وی با تأکید بر لزوم ارائه مدارک فردی هیئت امنا به ستاد عتبات، افزود: تکمیل فرم درخواست صدور مجوز موکب، تکمیل فرم مشخصات موکب از جمله مدیر اجرایی، روحانی و هیئت امنا، ارزشیابی عملکرد موکب در اربعین سال 95 توسط ستاد استان، برآورد توانایی موکب در اربعین امسال و تکمیل فرم چک‌لیست موجودی مدارک توسط استان، مراحل اجرای دستورالعمل در طرح مذکور شناسنامه‌دار شدن موکب‌ها به شمار می‌رود.
بابایی تصریح کرد: ستاد استان موظف است پس از تکمیل پرونده به بررسی مدارک ارائه شده و سوابق افراد متقاضی بپردازد و در صورت تایید، نسبت به ارسال پرونده به مرکز اقدام کند. بدیهی است ارسال پرونده از طرف استان به منزله تایید مستندات ارائه شده و سوابق افراد است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان خاطرنشان کرد: پس از دریافت پرونده استان توسط ستاد مرکز‌(دفتر قائم‌ مقام امور اربعین)، کمیسیونی متشکل از قائم‌مقام ریاست ستاد در امور اربعین، معاونت جذب مشارکت‌های مردمی، حراست، بازرسی و پشتیبانی تشکیل می‌شود تا در صورت تصویب، پروانه مربوطه صادر و به موکب اعطا شود.
وی با اشاره به اینکه در پروانه اعطایی، مشخصات کامل موکب قید می‌شود، یادآور شد: مدت اعتبار پروانه موکب یک ساله بوده و سال بعد بنا به درخواست مجدد و رضایت از نحوه ارائه خدمات موکب، به مدت سه سال تمدید می‌شود.