kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰

حوادث کوتاه از کشور


    کشف 92 قبضه کلت‌کمری
کرمانشاه - ایسنا: دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار داشت:
در تاریخ چهارم خرداد پس از تعقیب و گریز یک دستگاه خودرو پژ‌و 405 تعداد 92 قبضه سلاح کلت کمری از سوی ماموران انتظامی کشف و ضبط شد.
محمدحسین صادقی افزود: متهمان این پرونده متواری شده و تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد.
به گفته دادستان کرمانشاه پرونده جهت رسیدگی به شعبه بازپرسی ارجاع و در حال رسیدگی است.
سقوط تراکتور در حفره
تایباد - خبرنگار کیهان: راننده 26 ساله تراکتور در حال شخم زدن و تسطیح زمین کشاورزی در حومه شهرستان تایباد بود که ناگهان زمین فرو نشست و تراکتور به همراه راننده‌اش در حفره‌ای سقوط کرد. این جوان 26 ساله با کمک امدادگران از حفره خارج شد و به بیمارستان انتقال یافت.
انبار چادر مسافرتی لو رفت
ورامین - خبرنگار مهر: فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در خیرآباد ورامین به خرید و انبار چادرهای مسافرتی اقدام کرده است، بررسی این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرتیپ عبدالرضا ناظری افزود: ماموران با شناسایی انبار مورد نظر در بازرسی از آن 9 هزار تخته چادر مسافرتی خارجی بدون مدارک قانونی همراه با مواد اولیه برای تولید چادرهای مسافرتی به ارزش 4 میلیارد تومان کشف کردند.
وی تصریح کرد: در این ارتباط یک نفر دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
امحای 6 تن لیموترش
بندرلنگه - ایرنا: مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه گفت: 6 تن لیمو ترش که از مبادی ورودی بصورت قاچاق وارد این بندر شده بود، کشف و امحا شد.
«محمد پورعلی» اظهار کرد:» این مقدار لیموترش به دلیل رعایت نکردن اصول قرنطینه‌ای و با هدف جلوگیری از شیوع آفات و بیماری‌های گیاهی در محل پسماند شهرداری بندرلنگه امحا شد.
وی از قشم، پارسیان، میناب، سیریک و بندرلنگه از مهمترین مناطق کشف میوه و دام قاچاق در استان هرمزگان نام برد.
حمله خرس به مرد 50 ساله
شهرکرد - ایرنا: مسئول روابط عمومی اورژانس 115 چهار محال و بختیاری گفت: خرس وحشی مردی 50 ساله کوهرنگی را از ناحیه سر و صورت زخمی کرد.
محسن ابراهیمی گفت: این حادثه عصر دوشنبه در ارتفاعات کوه‌های «مازه سوخته» بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ این استان اتفاق افتاد.
وی گفت: با توجه به سخت‌گذر بودن مسیر، کارشناسان فوریت‌های پزشکی در شرایط سخت، مصدوم را که از ناحیه سر و صورت دچار آسیب شده بود، پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به مرکز درمانی چمن گلی منتقل، سپس برای ادامه درمان به بیمارستان سیدالشهدای فارسان اعزام کردند.
تبدیل پول سرقتی به شمش طلا
گرگان - خبرگزاری تسنیم، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با اشاره به یک فقره سرقت در 19 اردیبهشت ماه در این استان گفت: سارقان با بیهوش کردن صاحبخانه کارت وی را که حدود یک میلیارد و 200 هزار تومان موجودی داشت به سرقت بردند. سرهنگ مجتبی مروتی تصریح کرد: پس از دریافت گزارش سرقت، تیمی در پلیس آگاهی تشکیل و تحقیقات لازم انجام شد و سپس 4 نفر شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان گفت: این افراد پول را در استان مجاور تبدیل به شمش طلا کرده بودند و طلاها حدود 7 کیلوگرم شده بود.
وی اظهار داشت: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی استان شدند.
مرگ لودرچی
سرویس شهرستان‌ها: جوان 26 ساله‌ای که در حال کار کردن با لودر در یکی از معادن سنگ محلات بود به دلیل سقوط از روی لودر و قرار گرفتن زیر چرخ آن جان خود را از دست داد. شاهدان این مطلب را به ماموران پلیس گفتند که برای بررسی علت مرگ این جوان به معدن مزبور رفته بودند جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی با هماهنگی مقام قضایی به سردخانه منتقل شد.
دستگیری 15 نفر در پارتی شبانه
گرگان - خبرگزاری میزان: دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت:‌ در پی رصدهای انجام گرفته از سوی پلیس، یکشنبه شب گذشته مکان برپایی پارتی در یکی از سفره‌ خانه‌های سنتی اطراف این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت و با صدور حکم قضائی، پلیس 15 زن و مرد را که در حال مصرف مشروبات الکلی و رقص و پایکوبی به صورت مختلط بودند، دستگیر کرد.
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حقی افراد دستگیر شده را 8 زن و 7 مرد اعلام و تصریح کرد: تست الکل 5 نفر از این افراد مثبت بوده است.
نیسان کولرگازی به مقصد نرسید
قائم‌شهر - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی قائم‌شهر اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر توزیع انواع کولرهای گازی به صورت غیرقانونی در سطح این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. سرهنگ محمد ولی‌مرادی افزود: ماموران یک دستگاه وانت نیسان حامل بار کولر را شناسایی و آن را متوقف کردند. ماموران در بازرسی از آن و محل نگهداری  کولرهای قاچاق 51 دستگاه کولر گازی کشف کردند. وی با اشاره به توقیف 2 دستگاه خودروی نیسان حامل 28 دستگاه کولر گازی قاچاق گفت: کالاهای کشف شده بیش از 2 میلیارد و 376 میلیون ریال برآورد و متهمان دستگیر شده به مراجع قانونی معرفی شدند.
سقوط مرگبار سنگ
ساری - خبرنگار کیهان: سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: عصر دوشنبه حادثه سقوط سنگ بر روی یک کارگر معدن به این مرکز گزارش شد که امدادگران فورا به محل حادثه شتافتند. زکریا اشکپور اظهار داشت: حادثه در منطقه امافت خطیرکوه از توابع سوادکوه رخ داد و طی آن جوان 20 ساله اهل بجنورد در دم جان باخت و اقدامات احیای گروه اعزامی اورژانس بی‌نتیجه ماند.
فروشنده کالای قاچاق جریمه شد
رشت - خبرنگار کیهان: مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی گیلان گفت: ماموران این سازمان در بازرسی از یک واحد صنفی عرضه گوشی تلفن همراه موفق شدند 442 دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف و ضبط کنند. رضا قشلانی افزود: این موضوع در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی استان گیلان بررسی و با محرز شدن تخلف قاچاق کالا، علاوه بر ضبط کلیه کالاهای کشف شده به نفع دولت، متصدی این واحد صنفی نیز به پرداخت یک میلیارد و321 میلیون و 161 هزار ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.
معدوم سازی بوته‌های خشخاش
ایلام - خبرگزاری مهر فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از کشف و معدوم سازی 150 هزار بوته خشخاش در ایلام خبر داد.
سرتیپ پاسدار سیدصادق حسینی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام اظهار داشت: سال گذشته 17 هزار بوته خشخاش در استان ایلام کشف و معدوم‌سازی شده و امسال هم تاکنون 150 هزار بوته شناسایی و معدوم شده است.